Laadsysteem GSM verknoeid door andere lader??

Op vakantie heb ik mijn mobiel opgeladen met een universele lader. Sindsdien kan ik hem niet meer opladen met de oorspronkelijke adapter. Koppelen aan de PC via USB gaat zeer moeizaam: laadstroomlampje gaat soms hele periodes uit.

Dacht even dat de vakantielader iets opgeblazen heeft, maar nu ik hem vanavond heb nagemeter (vakantielader 4.99 Volt; normale lader 5.2 V) weet ik het niet meer. Zou de batterij aan zijn einde der tijden zijn of is er iets anders waardoor het laadsysteem ontregelt is?

Gr,
Rene

hmmm in ieder geval erg vreemd het is de volgende keer in ieder geval handig om je baterij na te meten of 'ie' helemaal leeg is laat hem dan pas op met een ander voltage en veder denk ik niet dat je batterij daarvan kapot gaat .Maar wat gebeurt er eigenlijk als je hem aan oorsprkonelijke b.turing hangt??

dit klinkt alsof het oplaadstekkertje in de gsm is verbogen door de reisoplader die een te groot stekkertje had . zo maakt hij maar af en toe goed contact nog . dat zou via usb geen problemen moeten geven dus je kunt proberen om hem uit te zetten en accu eruit voor een 10 minuten en dan weer proberen . veel software bestuurde gsm's hebben net als windows een goede reactie op een herstart / afsluiten .

waar rook was, werkt nu iets niet meer