Chinese Fluke?

GJ_

Moderator

Een echte fluke voor de chinese markt. De specificaties zijn geloof ik ook nogal afwijkend dan wat je van een europese fluke gewent bent.
Voor het merkje hoef je hem niet te kopen.

Ik heb deze zelf ook. Hij is stevig zoals je van fluke gewend bent. De toloranties zullen vast niet hetzelfde zijn als de europese. Maar als het niet uitmaakt of je 230V meet of 232,1V dan is dit een goede meter.

Ik heb hem zelf bij dealextreme besteld, daar is deze goedkoper.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Hij is geloof ik niet slecht, maar ook niet van dezelfde kwaliteit als de veel duurdere Flukes. Zijn vast genoeg ervaringen van te vinden. Dealextreme verkoopt ze ook.

Ik heb hier ook de Fluke 17B van Niels (SK) bevalt prima!!

Ik heb hem een keer vergeleken met de Fluke van het werk, hij week op de 230v 4/10 van een volt af dus niets ernstig. Ben er zeer tevreden mee.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Anoniem

Op 6 augustus 2010 22:10:11 schreef GdV:
Is dit een Chinese kloon? Dus fake? Een Fluke voor zo'n 100 euro?

Hou nu toch eens op met dat fake gezwam.
Niet alles wat van China komt is minderwaardige namaak.
Ze zijn ons zeer snel aan het voorbijsteken op alle gebied. De hoofdreden dat ze zo goedkoop zijn, zijn de lage lonen aldaar.
Je mag ook niet vergeten dat door de stand van de techniek elektronicaspullen steeds goedkoper kunnen gefabrikeerd worden.
Het is inderdaad een iets lager gamma dan we gewoon zijn van Fluke,
Maar het blijft toch nog zo'n 80Eu + (vaak torenhoge) verzendingskosten.
Verleden week stond er een gelijkaardige universele meter te koop in denaldi voor 8Eu99 zelfs met typische gele beschermhoes. Dat is pas een low-cost universele meter.
en is dat fake? Nee, want hij meet.

Op 6 augustus 2010 23:09:51 schreef Tinus016:
Ik heb hier ook de Fluke 17B van Niels (SK) bevalt prima!!

Ik heb hem een keer vergeleken met de Fluke van het werk, hij week op de 230v 4/10 van een volt af dus niets ernstig. Ben er zeer tevreden mee.

Dan weet je nog niet welke juist meet.

Mod-edit: En nu nog eens de multiposts afleren

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 7 augustus 2010 18:16:15 (0%)

Ik heb er ook een van den Aldi elix AL72D mooi ding hoor, en het meet.
Wat wil je nog meer. auto power of 3 1/2 DMM.lekker toestel voor weinig
geld

Sine

Moderator

Leuk, maar dat is dus totaal geen vergelijking.

Op 7 augustus 2010 18:04:25 schreef grotedikken:

[...]
Dan weet je nog niet welke juist meet.

Ja wel, de Fluke van het werk, Omdat die pas gekalibreerd was.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op zaterdag 7 augustus 2010 19:55:52 (13%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Toch even laten weten dat ik nu al 2 van die 'Aldi-multimeters' Elix AL72D heb die stuk zijn gegaan na enkele uren en één meter die het vanaf het begin niet fatsoenlijk doet. Constructiefouten komen ook in China voor..

Die Aldi-dingen hebben niks met de oorspronkelijke vraag te maken. Die Flukes zijn gewoon echte Flukes, en hoewel ze onderin het segment staan verbindt Fluke wel z'n naam eraan. Dat zegt niet alles, maar wel iets.

Als exact dezelfde meters in NL op het schap lagen, waren ze 2x zo hoog geprijsd. In die categorie moet je de kwaliteit mijns inziens ook ongeveer vergelijken. Dus heel wat anders dan een Fluke 87, maar ook heel wat anders dan een willekeurige van een tientje.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Ik vraag me wel af waarom ze alleen in China gevoerd worden. Als ze inderdaad echt Fluke-waardig zijn maar gewoon wat lager qua specs zouden ze een mooie instap lijn hebben.
Maar waarschijnlijk worden ze te duur voor de Europese markt als er keuringen, invoerrechten, belastingen, transport boven op komen.
Dit zou een commerciëler product dan een 114 of 115 zijn.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Misschien wil Fluke in Europa geen goedkopere meters in z'n lijn hebben. Want terwijl ik het logisch vind dat een 15B niet meet zoals een duurdere Fluke, denkt een ander misschien: Die Flukes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Dat zal nu juist het "Fluke-waardig" aspect zijn waar jij het over hebt. Volgens mij is het een prima meter voor z'n geld, maar natuurlijk doet hij wel wat onder voor de duurdere Flukes.

Veel fabrikanten zetten (en dat werkwoord mag je ook als verleden tijd lezen) hun goedkopere lijn dan ook onder een andere naam op de markt. Tegenwoordig zie je het juist andersom: ook de betere merken plakken op OEM rommel hun stickertje.

If you want to succeed, double your failure rate.

Of het is net zoals MS met Windows: de mensen hier hebben genoeg geld om de hoge prijs te betalen, maar in Azië zouden ze voor die prijs niets verkopen, dus dan kunnen ze beter een goedkope Fluke kopen dan een concurrent/namaak. Fluke heeft in het westen genoeg marktaandeel en naamsbekendheid, maar of dat in China ook zo is? Misschien proberen ze dat op deze manier te krijgen?

Wat je kunt doen is, je koop er 1 en laat die na een jaar herijken kan zijn dat dan de afwijking eraf is.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar