QT118 output 1mA hoe op relais aansluiten?

Ik wil een touchsensor QT118HA (lijkt sterk op QT110, QT113, etc. maar deze was wel verkrijgbaar) aansluiten op een relais of iets anders dat 12V (~500mA schat ik) kan schakelen. Maar ik zit met het probleem dat volgens de datasheet van de QT118 deze maar 1mA kan sourcen/sinken...

Ik zit bij Farnell naar de opto's te kijken maar ja... wordt daar niet echt veel wijzer van. Relais strekken allemaal te veel stroom. Ik heb hier nog wel een bak ULN2803's liggen maar die inverteren en mijn schakeling moet bijzonder energie zuinig zijn als er niets aangeraakt wordt. Dus dat schiet ook niet op (geen idee hoeveel mA die darlingtons nodig hebben ook).

Nu zijn die QT touch chipjes redelijk populair dus iemand heeft daar vast ook al eens naar gekeken denk ik?

Transistor ??

BD 675 heeft een versterkingsfactor van circa 1000

0.5 mA in is genoeg om 400-500 mA uit je tor te krijgen.

Een zak tuinaarde opescheuren

Wat kevin hier zegt lijkt me redelijk aanneembaar,

kan iemand mij vertellen waar ik zo'n QT'tje kan krijgen?? ik zoek al dagen maar kan alleen bedrijven vinden waar je gelijk een boel moet kopen of 30$ verzendkosten.

liefst heb ik de QT1011 maar een ander is ook goed om mee te testen

[Bericht gewijzigd door DominiqueB op woensdag 6 oktober 2010 09:47:27 (14%)

Anoniem

@Masse,

Is het ondertussen gelukt? Ik ben met een zelfde projectje bezig. Hoe heb je het opgelost?

Hasse heeft al 2 jaar niks meer gepost, verwacht je daar nog echt antwoord van?

Verder een topic kick van ruim 6 jaar oud, doe je netjes

Lambiek

Special Member

Als je zoiets wil maken doe je het toch zo.

https://www.circuitsonline.net/artikelen/view/50

Werkt prima, en je hebt een relais met een potentiaal vrij contact.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Anoniem

@ Lambiek, dit is wat ik zocht! bedankt

@ DK, ik snap je punt niet? Ik kwam bij dit topic via de zoekmachine. Mijn vraag is toch nu beantwoord? Iemand anders kan toch ook reageren?

Lambiek

Special Member

Wil je het ook met een pic gaan maken? of met een andere controller?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.