kosten berekenen

Besten,

Ik heb in de zomer een 21 tal uren een 250Watt schuurmachine gebruikt. Daar ik zelf niet de beschikking over stroom had maar de buurman wel heb ik dit van hem gebruikt. (in overleg:-)) Hier tegenover staat natuurlijk een vergoeding. Ik kom er alleen niet zo goed uit hoe dat te berekenen. Weet iemand hier hoe ik dat het beste kan uitrekenen?

THNX

21/4 maal de kosten voor een kWh. (250Watt is 1/4 van een kiloWatt) Neem eens het hoogste tarief (23 cent). Dat geeft iets van € 1,20. Verder kun je er nog iets bij doen voor het slijten van de machine zelf. Doe die beste buurman een kratje bier, of iets dergelijks. Da's makkelijker dan bedragen te gaan uitrekenen. Want, hoeveel is de machine versleten? Dan zou je moeten weten hoeveel hij hem zelf gebruikt, en daar weer een percentage uit moeten berekenen. Dit weer gebaseerd op de verwachtte levensduur van het apparaat.

Op zoiets kwam ik ook al maar vond het zo weinig...:-)
Schuurmachine was van mij. Om nou met 1,20 aan te gaan bellen...
Kratje bier zal wel in goede aarde vallen...
Dank in elk geval..

is het trouwens echt heel zeker.. Ik vind het zo weinig...

Stroom kost met dergelijke vermogens niet veel. Dan maar een flesje wijn geven of uitnodigen voor een uitgebreid diner bij jou thuis?

wees blij dat het zo weinig is, electriciteit is met deze prijs al duur genoeg ;)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Dingen die 24/24 aanstaan lopen wel in de papieren als je het over een jaar gaat bekijken. Dat zijn mooi 400x meer uren dan die 21 uur van de schuurmachine. En dan kost een apparaat wat gemiddeld een kwart van die 250 watt gebruikt dus al richting de 100 euro...(per jaar)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/