Robuuste connector voor tatoeage apparaat

Een bevriend stel van mij zijn beide tatoeage artiesten en hebben aan mijn advies gevraagd.

Het gaat om het volgende.

De tatoeage set bestaat uit een simpele regelbare voeding, een voetpedaal en een tatoeage apparaat (2 spoelen om de naald in trilling te brengen).
De kabel waarmee alles wordt aangesloten is ronduit gammel en uiteraard niet onderling tussen de tatoeage apparaten uit te wisselen, waardoor ze met 3 kabels lopen te prutsen.

Het ergste is het tatoeage apparaat waarmee de lijnen gezet worden (vrij zwakke spoelen), deze zit met een gammele F-bus connector vast en gaat door de trillingen constant los. Tevens treed er constant draadbreuk op door het ontbreken van enig vorm van trekontlasting en gebruik van verkeerd snoer.

De bedoeling is om 1 universeel snoer te maken met een robuuste connector op alle 3 de tatoeage apparaten.

http://www.passion4rock.com/picatemp/tattoo-2.jpg

Het voetpedaal wil ik uitrusten met een 6.3 mm Jack-plug, ruimte zat voor en robuust genoeg.

Voor snoer wil ik Olflex-FD Classic 810 gebruiken, extreem goed bestand tegen veelvuldig buigen.

http://www.passion4rock.com/picatemp/tattoo-1.jpg

Nu komt de vraag, wat voor connector zou ik kunnen nemen voor het tatoeage apparaat?
De trillingen zijn vergelijkbaar met een elektrische melkboer (sorry wist zo snel geen andere vergelijking :+ ) en moet dus stevig vast blijven zitten. Met uiteraard een goede trekonlasting, zodat de soldeerverbinding minimaal wordt belast.
Uiteraard moet het geheel wel zo compact mogelijk blijven.

Ik zie zelf door de bomen de connector niet meer ;)

Tidak Ada

Golden Member

Mini Bucanneer van Bulgin. Dit is een kunststof uitvoering van de bekende MIL-connectoren en een stuk goedkoper en minder zwaar.
Canon heeft nog kleinere, metalen uitvoering, maar dan zit je wel weer gelijk in de MIL-specs.
In ieder geval is het systeem met schroef of bajonet heel geschikt.
Ik denk dat de trillingen in een vliegtuig of tank héél wat groter zijn dan bij die trilnaald.

Edit: LEMO® pluggen hebben een klik borging, die ook heel goed voldoet, maar zijn schreeuwend duur.

Er zijn ook nog BNC pluggen voor twisted pair dan zitten er twee pennen in en het huis kan aan de aarde.
Er zit toch hopelijk een aarddraad aan dat ding?

Let wel op de spec's voor de stroom

Heb een PDF naar je gestuurd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@ Tiki Ada

Kijk geweldig, de Mini Bucanneer van Bulgin met banjonetsluiting is precies wat ik zocht.

Het stroomverbruik van die dingen is niet zo bijzonder, op maximaal spreek je over 16 V en 300 mA.
Er zit nu geen aarddraad aan maar dat kan mooi in het nieuwe snoer worden meegenomen.

Iig bedankt, ik zal het eindresultaat hier nog wel posten.