Oscilloscoop Welke ?

rbeckers

Overleden

Moderne scoops zijn nauwelijks te repareren.
Een digitale scoop zonder IC's, of alleen met "standaard" IC's, bestaat niet.

HP, Tektronix en Hameg service manuals zijn relatief gemakkelijk te vinden.

fred101

Golden Member

Als er iets reparatievriendelijk is zijn het HP's. De beste service manuals die ik ken en bij agilent en tek staan zelfs veel oude manuals nog gratis op de site. Maar ik heb geen ervaring met repartie van digitale scopen en ik denk dat je dat ook kan vergeten. Maar je weet nooit, ik heb een digitale tek SA gerepareerd die door Tek onrepareerbaar was verklaard. Geen IC kapot maar gewoon een weerstandje en het hele ding liep vast in de zelfcheck.

Een digitale scoop zonder IC's ??? Kom jij van een andere planeet :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Had mijn keuze al gemaakt, krijg als het goed is maandag de agilent.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 9 januari 2011 09:20:25 schreef fred101:
Een digitale scoop zonder IC's ??? Kom jij van een andere planeet :-)

Ja, die kluit waar je met twee poten in de klei staat ;-)
Ik heb tek's met alleen nog torren en één buisje. Voor geluid heb je geen hf scoop nodig, 50Mhz is meer dan zat. Als het zo hoog nodig digitaal moet heb je nog zoiets als een computer.

fred101

Golden Member

Het ging hier over een digitale scoop, niet om analoog. Ik heb 3 Teks met ongeveer 60 buisjes en twee torren en een philips met alleen buizen, Dat zijn perfecte scopen maar niet wat de TS zocht. Mijn philips sampling scope uit 1968 heeft een nog geen IC's maar al mijn andere scopen vanaf 1972 zitten nok vol IC's.

Welke Tek is dat dan want zelfs een 310 en een 465 hebben al ICs.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs