Even een opmerking voordat men met nog meer goed bedoelde doch niet bruikabere oplossingen aan komt.
Een dynobank is iets waarop men dmv een computer kan uitlezen hoeveel vermogen en koppel een motor heeft.
Ik heb dus niets aan een losse Volt-, Ampere- of vermogensmeter of een fiets kilometerteller voor de snelheid.
Het doorknippen van draden en shuts monteren is uit den boze, de eigenaar heeft een hoop geld geinvesteerd in goede bekabeling.
Daarbij kan ik niet bij ieder auto'tje wat getest gaat worden "even" in de accudraden een shunt gaan monteren.
(anders als bij een dynobank die alleen de motor test zonder dat deze in een auto'tje is gemonteerd)
Een clamp-on om de stroom door de voedingsdraden te meten is daarom een vereiste.
Rekentechnisch en om een uitdraai te maken is een computer nodig zodat men kan zien of veranderingen ook werkelijk nut hebben gehad.
Het moet dus zo iets worden.
Programma technisch hebben we het al voor elkaar, we kunnen het vermogen en de snelheid op de wielen al meten.
Nu willen we nog het echte vermogen meten wat de motor verbruikt.
Eea is intressant om te weten hoelang men met de combinatie accu's en betreffende motor (setup) kan racen.
Mvg, Rob