Weergave analoge sensor

Hoi, toch weer eens een vraagje, die ook aan mij gesteld werd.

Men/ze nemen/hebben een analoge sensor: uitsturing 0 tot 24mA

Zijn hier ook "standaard beeldschermpjes" voor die zeer makkelijk kunnen laten zien hoeveel procent dat dan is?

Natuurlijk kan het met een pic, logo, etc. enzo maar dat is niet helemaal de bedoeling. Denk eens aan een brandstof tank meter, maar dan groter. Zelf zat ik te denken aan iets van 15~20 cm groot.Maar het mag ook digitaal zijn. Maar mag ook weer niet te duur zijn...

Maar volgens mij is dat niet te krijgen, of weten jullie wel iets?
Ik zou zeggen: gooi maar wat ideeën in deze bus ;) Alvast bedankt, Fredjuhh

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Mijn eerste ingeving is zo'n LCD metertje dat je tussen spanning en stroom kunt schakelen. loopt wel op een aparte eigen voeding.
Je krijgt dan geen % maar een absolute waarde.

Dit soort heb je ook in ronde vorm (bij de grote C bijvoorbeeld), maar die zijn wel weer prijzig.

Just find out what you like and let it kill you

Niet te duur is een ruim begrip.

Is het industrieel ?Niet zelf prutsen, heb goede ervaring met deze:

http://www.jumo.nl/

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
GJ_

Moderator

Jumo, Endress+Hauser, Hottinger Baltwin Messtechnik (HBM) hebben dit soort indicatoren. Voor 4..20mA zelfs zonder voeding: kabel doorknippen, instrumentje ertussen en werken (=loop powered). Als die apparaatjes zijn te schalen naar eigen eenheden of gewoon in procenten. Dus, als je voor een stroomsignaal kiest EN je wilt er nog indicators bij gebruiken neem dan een 4..20mA signaal.
Daarnaast zijn er voor het gemak ook transmitterkoppen met een schermpje.

Ik heb hele goede ervaringen met JUMO, ook de service, en met de RIA251 van E+H.

Hou er rekening mee dat die aanwijsinstrumentjes wel eens duurder konden zijn dan je verwacht: je vroeg om "niet te duur", dat is een rekbaar begrip. Dit soort indicatoren begint bij 150 euro.

En zoals morc al aangaf: als het industrieel is wil je zeker geen gehobbie in de toko. Bovendien is het voor professioneel gebruik natuurlijk per defenitie goedkoper om iets kompleets te kopen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 28 januari 2011 08:36:46 (18%)

Klopt, jullie hadden het al door: Het is voor industrieel gebruik ;) Dus ik ga niet hobbyen ;) En tja, wat is duur he? 150€ is voor een werkvoorbereider niet al te veel geld, als het ineens werkt (besparing op arbeidsuren zeg maar)
Maar ik heb nu wat houvast: die Jumo lijkt me wel wat, dat is iets wat ze e.v.t. zouden kunnen gaan gebruiken.
Hartelijk dank voor de hulp.
Fredjuhh

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)