Shock Media

Navigatie

Teslacoil discussie

Forum > Lieve moderators > Teslacoil discussie
Naam Bericht
E-Hoog

Ik ben zelf redelijk geinteresseerd in teslacoils en gerelateerde onderwerpen dus ik dacht laat ik eens een leuke discussie opzoeken. Nou is er idd een leuke discussie aan de gang over dit onderwerp(in de groep overig), alleen begint deze discussie een beetje uit de hand te lopen(39 pagina's). Wil je dus een beetje info ontdekken in deze discussie, ben je al gauw een tijdje verder. Is het misschien een idee om een beetje orde te scheppen in dit onderwerp, misschien gesplitst in een aantal subonderwerpen oid?

mvg tom
Tommyboy

Dit topic zal niet echt op gang komen ben ik bang, en het andere topic lopen allemaal discussies, en die zulllen niet gauw stoppen, en als je extra topics opend, wordt de informatie allemaal verspreid, en kost het je dus alleen maar meer tijd om iets op te zoeken.
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
fry
Golden Member

Om dat een beetje goed te laten lopen zit je al snel aan een nieuwe sectie op dit forum. Ik weet niet of daar genoeg animo voor is.

Die thread is wel erg lastig te volgen omdat er vaak veel onderwerpen door elkaar heen lopen. En iets nazoeken door al die pagina's is onmogelijk.
Je kan altijd een nieuwe thread beginnen als je een bepaalde vraag hebt. Het is dan in ieder geval duidelijker.
[Bericht gewijzigd door fry op 11 maart 2004 22:01:59]
Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence www.emmag.org
E-Hoog

dat is het juist, dat er zoveel onderwerpen door elkaar lopen. Maar het is idd misschien wel onmogelijk hier nog iets aan te doen.
zuliani

mss nieuwe afdeling , High-Voltage experiments ofzo
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
·°*teslaman*°·

Ja, idd. Eigenlijk zouden we moeten stemmen om te kijken of er genoeg animo is voor een HV sectie op dit forum. Een mailtje sturen naar de moderators ofzo?
Ledlover

of een topic in lieve moderators!
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
grotedikken

E-hoog, ik dacht net hetzelfde.
Veel wijzer zullen we er niet worden. Op een uitzondering na is er geen ene die zelfs maar de geringste basiskennis heeft die nodig is om te snappen waarmee ze bezig zijn.
Stel je voor, de kleuter die zich met enige pretentie "teslaman" noemt weet zelfs niet of diodes in serie of parallel moeten. Hij zou beter het pseudoniem "Jeroen kalkoen " aannemen.
Ik denk echt niet dat deze kleuters in staat zijn om de eerste jaren een serieus project zelf te bouwen,laat staan een goed werkende teslacoil.
Maar ik vind het bijzonder grappig om de discussies te lezen en hoe zij vanuit hun onwetendheid elkaar bediscuteren en elkaar de grootste onzin wijsmaken.
Anderzijds vind ik het erg tof dat jongeren hevig geinteresseerd zijn om zelf iets te realiseren. Tenslotte is er ook een periode geweeest dat wijzelf niet zo veel wisten en overal naar informatie zochten. Wij waren toen wat blij om bij een ervaren rat te rade te gaan. Daarom zal ik deze groep blijven volgen en af en toe eens ene op het rechte pad helpen als ze er niet uitraken.
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
Tinus-online

...
new site >>> www.tinus-online.nl
Bastiaan

quote:
Op 11 maart 2004 21:45:45 schreef E-Hoog:
Ik ben zelf redelijk geinteresseerd in teslacoils en gerelateerde onderwerpen dus ik dacht laat ik eens een leuke discussie opzoeken. Nou is er idd een leuke discussie aan de gang over dit onderwerp(in de groep overig), alleen begint deze discussie een beetje uit de hand te lopen(39 pagina's). Wil je dus een beetje info ontdekken in deze discussie, ben je al gauw een tijdje verder.

Dat heb je al snel als een onderwerp wordt aangesproken door velen. Vaak zie je dat de discussies verdeelt zijn over meerdere (lees: vele) verschillende topics. Dit heeft zo zijn voordelen maar ook nadelen.

quote:
Is het misschien een idee om een beetje orde te scheppen in dit onderwerp, misschien gesplitst in een aantal subonderwerpen oid?

Het is het beste als mensen zelf een nieuw topic openen voor een sub onderwerp daarvan. Een aparte sectie voor High Voltage onderwerpen lijkt me wat overbodig. Want dan moeten we binnen de korste keren nog meer secties aanmaken. Want als je consequent wilt zijn........ nouja je volgt me wel.

De oplossing, als je het al zo mag noemen, ligt denk ik dus in het simpelweg openen van nieuwe topics die het onderwerp wat afbakenen zodat er meer duidelijkheid wordt gecreërd.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
·°*teslaman*°·

grotedikken ik vind het ontzettend leuk dat je zoveel weet. Fijn ook dat je van het topic geniet maar wat heb je tegen mij? Ik erger me er behoorlijk aan dat je mij de hele tijd moet hebben. Mijn naam staat niet voor waar ik goed in ben maar waar mijn intresse ligt. Als je graag namen afkraakt kun je nog wel even doorgaan. Je kan heel volwassen doen met intteresante woorden als "pseudoniem" maar erg volwassen vind ik je niet als je je druk gaat lopen maken om mijn naam.
Voor die basiskennis zit ik op school en ik ben 16 dus nee ik heb nog geen boekenkasten aan kennis nee. Ik wil graag een TC maken en hiervoor heb ik informatie nodig. Die informatie haal ik deels hier vandaan. Die informatie krijg ik alleen als ik vragen stel en vragen kunnen niet dom zijn alleen de antwoorden. Wat nou precies je probleem is snap ik nog steeds niet. Als ik allesal zou weten zou ik niet op deze site geregistreerd staan. Dus je kunt er vanuit gaan dat ik nog heel wat te vragen heb!

En idd ik ben een jongere en ik ga die tesla coil hoe dan ook realiseren! 100% zeker!
[Bericht gewijzigd door ·°*teslaman*°· op 9 april 2004 00:31:09]
weardguy

Ik wou ook al reageren, omdat ik me ook erger aan grotedikken.
HIj zegt wel dat wij elkaar onzin wijs maken maar echt veel over teslacoils heb ik hem nog niet horen vertellen.
Ik bedoel als je iemand anders zo graag verwijten maakt dat ze niks van teslacoils en dergelijke afweten kom dan zelf eens met betere suggesties.
Natuurlijk mag je wel eens zeggen dat je zeker weet dat iemand het verkeerd heeft, maar tot nu toe heb jij (grotedikken) alleen ons bekritiseerd zonder zelf een oplossing aan te dragen.

Hierbij dus, hou uw meningen over anderen dan graag voor u, en laat deze niet uit op het forum.
(Dat lucht op)
http://www.m-voorloop.nl
Evil Aedolon

uhm pseudoniem is toch helemaal geen moeilijk woord, eerder dagdagelijks...

nuja hij heeft wel ergens gelijk denk ik... die diodes vond ik er ook wel eventjes hard overgaan

hij heeft niemand verweten dat je niks van teslacoils afweet, hij heeft alleen gezegd waar begin je aan zonder degelijke basiskennis...
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
weardguy

quote:
Op 9 april 2004 00:48:49 schreef Evil Aedolon:
hij heeft niemand verweten dat je niks van teslacoils afweet, hij heeft alleen gezegd waar begin je aan zonder degelijke basiskennis...

Nee dat verwijt ik de mensen ook niet hoor maar dit schreef grotedikken:
Ik denk echt niet dat deze kleuters in staat zijn om de eerste jaren een serieus project zelf te bouwen,laat staan een goed werkende teslacoil.
Maar ik vind het bijzonder grappig om de discussies te lezen en hoe zij vanuit hun onwetendheid elkaar bediscuteren en elkaar de grootste onzin wijsmaken.

Hier klinkt het toch echt alsof hij ons wijs maakt dat we niks van die dingen afweten.
http://www.m-voorloop.nl
Jonathan
IDLE Moderator

soms maken jullie elkaar ook onzin wijs
kzou moeten jullie topic herlezen maar er verschijnen dikwijls flaters

grotendikken bedoeld dat waarschijnlijk niet slecht
gewoon een grovere manier van uit drukken
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Bastiaan

quote:
Op 9 april 2004 00:25:55 schreef ·°*teslaman*°·:
Als ik allesal zou weten zou ik niet op deze site geregistreerd staan.

Er zijn zat mensen op het forum die enkel anderen helpen en niet zelf met vragen komen, dus dat argument vind ik niet zo fijn klinken . Je moet het juist op zo een forum hebben van de mensen die meer weten (of denken te weten) dat jijzelf.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
·°*teslaman*°·

Er is echter niemand die alles weet. Je kan altijd nieuwe dingen leren. En dus geloof ik niet dat er hier ook mensen zijn die alleen maar antwoord geven en nooit zelf iets lezen en denken he dat wist ik nog niet.
Jonathan
IDLE Moderator

quote:
Op 10 april 2004 18:53:20 schreef ·°*teslaman*°·:
Er is echter niemand die alles weet. Je kan altijd nieuwe dingen leren. En dus geloof ik niet dat er hier ook mensen zijn die alleen maar antwoord geven en nooit zelf iets lezen en denken he dat wist ik nog niet.

gaat hem niet over niet lezen e jeroen
iemand die alles weet bestaat idd niet

ik denk dat ik van mijzelf mag zeggen dat ik hier toch ook wel al meer antwoorden heb gegeven (niet altijd juist tuurlijk) dan ik hier al vragen heb gesteld

het gaat hem om kennis delen, niet zozeer kennins opslorpen
en die dan voor jezelf houden

daarin heeft bastiaan zeker gelijk

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
grotedikken

Teslaman heeft gelijk, ik ben te ondiplomatisch.
Ik ben ooit eens aan het woord geweest op een congres, en binnen 3 minuten had ik bijna alle 500 aanwezigen tegen me in het harnas gejaagd.(ik had nochtans gelijk)
Toen ik een opdracht in Kazachstan kreeg, vroeg een vooraanstaand persoon mij wat ik vond van zijn land,
Ik zei toen dat ik nog nooit van dat land gehoord had. Ja, dat was goed mis!
Maar goed, ik wil van dit forum geen scheldpartij maken en ik beloof enkel nog technische bijdragen te leveren.
Bovendien moet ik Fry feliciteren met zijn prachtige spoel.
Dat wordt zeker wat!
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
·°*teslaman*°·

Fry ze spoel is echt prachtig!
fry
Golden Member

dank, dank
en iedereen weer blij.
Nu snel eens gaan pitten
autie master

quote:
Op 8 april 2004 16:01:43 schreef zuliani:
mss nieuwe afdeling , High-Voltage experiments ofzo

zeg weet iemand hoe je zoon apraat thuis kun bouwen wand het lijkt me wel leuk
Ledlover

google en teslamans site
en natuurlijk de 50 pagina's teslacoil en dergelijke
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
fry
Golden Member

mister x, je zal je moeten inlezen over het onderwerp.
Het schema van een tc is erg simpel maar het is bij lange na niet genoeg om er ook echt een te maken. Als je echt geinterreseerd bent wil ik je graag helpen, maar ik ga je niet alles van nul af aan vertellen.
Maak een nieuwe thread als je met ontwerpen bent begonnen en ik zal daar zeker tips op geven.

begin hier :
http://home.wtal.de/herbs_teslapage/design.html
standaard fomules:
http://home.earthlink.net/~electronxlc/formulas.html

Ik heb mijn eerste coil net af, en het werkt goed. Een ding weet ik zeker. Om een tc te ontwerpen of zelfs na te bouwen moet je begrijpen hoe het werkt dus met een simpel schema kom je nergens.
Gerwin

maak anders een artikel er over staan alle info ook bij elkaar
An amplifier is just a modulator for a power supply
Zoeken in topic