insiders DickBest.nl

Dit topic is gesloten

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

mag ik no even cynisch zijn dan? :) Tja, was de vorige keer de reden van het tijdelijke offline zijn ook al niet anders dan dat er oorspronkelijk gecommuniceerd werd?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

het is gewoon een verhuizing jongens meer niet...

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
bprosman

Golden Member

Snap ook niet waar al die speculaties vandaan komen, de post van Dick was toch duidelijk ?

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Diamon

Golden Member

Die speculaties heeft DanielBakker de wereld in geholpen
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1195701#1195701

Misschien dat Daniel kan vertellen hoe die aan deze info komt ?.

1, hij woont daar dichtbij en kan daar dus werken. Edit: zie ook hier
2, kijk eens in de kvk, het staat geregistreerd op naam van Mister Coco's Loenen B.V.

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 6 februari 2011 22:35:38 (26%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ben benieuwd hoe ver de verhuizing nu is en vooral wanneer er weer te bestellen is.
Op de site staat al geruime tijd de zelfde tekst maar mag hopen dat ze al wel een stuk verder zijn.

Ik krijg nu toch wel een beetje een onderbuik gevoel...

Fryslân

@MAH: jij moet detective worden ;)
IVM. belastingen wordt de hele handel volledig intact overgenomen door een ander. voor de klant wordt er dus niks anders, er zijn alleen andere mensen die dickbest.nl runnen. daarom is, volgens mij, de publieke mededeling ook dat het verhuist (volgens mij, toen hij begon met de overname ben ik er gestopt met werken, de recentste ontwikkelingne heb ik dus niet meegekregen). maar Dick wil het dit keer echt goed aanpakken, in de loop der tijd in de vorige ruimte is er alleen maar uitgebreid maar is er eigenlijk bijna niks opnieuw ingeruimd, omdat er simpelweg geen tijd voor was door de vele bestellingen. nu, in de nieuwe ruimte met een nieuwe eigenaar en meer personeel, wordt alles opnieuw systematisch en overzichtelijk ingedeeld zodat de bestellingen sneller geleverd kunnen worden en dickbest.nl de komende jaren weer flink kan groeien. maar dit kost tijd, en ze doen niks overhaast, dus waarschijnlijk is het beste devies nog even geduld hebben, het kan alleen maar beter worden.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
maartenbakker

Golden Member

Maar wat gaat Dick zelf doen? Blijft hij er werken om de (van horen zeggen legendarische) kwaliteit te handhaven, of gaat hij een interessant nieuw project opzetten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hij gaat met pensioen. hij zal voorlopig nog wel regelmatig meehelpen, maar hij stopt wel.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Lucky Luke

Golden Member

En kan hij dat niet zelf hier melden, zodat we niet hoeven gissen en het via via horen?

Normaal staan alle problemen openlijk op de homepage, dat is nou juist een van die unieke Dick Best dingen, dat je als klant betrokken wordt bij het reilen en zeilen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

nouja, als er vertragingen of andere problemen met leveringen zijn is hij heel eerlijk, maar verder is hij ook niet altijd even eerlijk ;)
maar het idee is volgens mij: voor de klant gaat er eigenlijk niks veranderen, alleen in positieve zin. om argwaan en andere angsten van klanten te voorkomen wordt er dus gewoon gezegd dat hij gaat verhuizen. maar dat begint nu tegengesteld te werken (zie reactie arend hierboven), dus een beetje duidelijkheid is waarschijnlijk wel op z'n plaats.

[Bericht gewijzigd door DanielBakker op donderdag 10 februari 2011 14:10:59 (17%)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

@daniel: gewoon weten hoe je google moet misbruiken ;) en kvk-gegevens zijn altijd toegankelijk. Ik kon zo snel nog geen andere ondernemingen van de bv vinden, de naam verwijst vooral naar cafés.

Het einde van de week komt er aan, als het goed is komt de boel dus eerdaags weer in de lucht. Ik zal er voor zorgen dat de nieuwe medewerkers meteen goed worden ingewerkt, er komt dan namelijk snel een order van de nodige 100en euros aan. :P

Het punt omtrent de berichtgeving is dat er ondertussen veel mensen zijn die het niet meer vertrouwen. webshop open-dicht-open-dicht, uitgestelde leveringen, datas die niet worden nagekomen etc. Ik begin ook hard te twijfelen of ik de order niet bij rs ga plaatsen, is iets duurder maar weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

en daarom geef ik nu iets meer insiders-info ;)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Groeien van een bedrijf is natuurlijk leuk voor de eigenaar (es soms voor de klant) maar ik denk dat er in de toekomst nog wel meer gaat veranderen. Hogere onkosten worden altijd doorberekend aan de klant. Klein en goedkoop is een succes gebleken maar persoonlijk denk ik dat t.z.t het e.e.a fors duurder gaat worden.

1

Hou de site strak in de gaten.
Weet uit ervaring dat er een heleboel materiaal niet meer ingeruimd gaat worden.
Dat materiaal ligt er al jaren en kan zo voor weinig weg.
Altijd leuk zo'n verhuizing dan weet je precies wat je hebt.(en teveel hebt)

We wachten geduldig af.

En sucses Dick.

Groeten Glenn.

Op 10 februari 2011 14:10:02 schreef DanielBakker:
...maar verder is hij ook niet altijd even eerlijk ;)

Het lijkt dus dat mijn kritische houding niet helemaal onterecht was. Rond de kerst was de shop dicht omdat ie "op vakantie" was. Bleek dat ie aan het inhalen was. Nu is het een "verhuizing". Heeft ie de zaak verkocht. Het zal wel aan mij liggen...

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ja ligt aan jou;). Vakantie is een periode waarin je rustiger aan kan doen. Sommige hebben de luxe dat ze niets hoeven te doen, voor anderen is het een periode om achterstallig werk in te halen. Niets raars bij. Er zijn meer bedrijven die dat doen. Dan stopt de import maar gaat export eventjes door.

Boel balansen en dan weer beginnen.

LED there be light

Zolang de service blijft zoals het is, maakt het voor mij echt niet uit of de toko al dan niet overgenomen is. Mocht het overgenomen zijn, dan wil ik Dick bedanken voor z'n service en prettige manier van werken :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het onderhand nogal lang vind duren...
Ik heb er alle bergrip voor dat een verhuizng een paar dagen langer kan duren door onvoorziene omstandigheden, maar een maand?....

Tijdens die week dat site open was heb ik een bestelling geplaatst, eind januari was dat. ik kreeg een mail dat hij in behandeling was, maar ik moet het nog binnen krijgen...da's niet leuk.

Waar ik al helemaal van baal is dat de site off-line is.
Bijna dagelijks ben ik ideetjes aan het uitwerken en wil ik kijken of een bepaald onderdeel leverbaar is en wat dat kost,maar dat gaat nu niet.

@knutselsmurf.
Als ge een richtprijs wil van componenten googel dan even op awatronic.
Daar staan er vele componenten in met de prijs.
Is wel ietsje duurder dan anderen maar een groot verschil is het niet.
Hebt ge toch een idee van wat bepaalde componenten kosten.
mvg danny

Google cache kan je ook prijzen opleveren, prijswijzigingen voorbehouden natuurlijk.

Maar inmiddels is de volgende toezegging ook weer verstreken, einde van de week zou de boel weer online zijn, mogelijk zelfs eerder. Weer niks.

@1feb.

Zoals de situatie nu is zal de site uiterlijk eind volgende week weer in de lucht zijn, bij tijdwinst iets eerder.

de 'situatie' zal wel weer gewijzigd zijn.

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 13 februari 2011 15:59:49 (14%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Het schiet zo allemaal inderdaad niet op.

En de tekst op de site is natuurlijk ook erg rekbaar over welke week heeft die het?

En dan de tekst "Het zal zeker nog wel even duren voor de site actief is, de nieuwe indeling moet perfekt zijn !".
Alles moet perfect zijn? Volgens mij is er niets perfect en zal dat ook nooit lukken.

Maar we blijven wachten en anders toch opzoek naar een andere webshop :(

ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat "de laatste der Mohikanen" de geest gegeven heeft.

Ik hoop toch dat hij 'terug' komt, want voor een sporadische koper als ik ben is zo'n winkel bittere noodzaak om de hobby te kunnen blijven uitoefenen .....

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Dit topic is gesloten