Aansluiten 2.5 HDD SATA

Dit topic is gesloten

Hallo,

Hoewel ik al even op het forum gezocht heb, kon ik niets vinden, vandaar mijn vraag. Weet iemand een mogelijkheid (of verloopkabeltje) waarmee je een 2.5" SATA harde schijf uit een Laptop kunt aansluiten op een USB 2.0 aansluiting. Mag ook een verloop naar een SATA aansluiting op een desktop zijn.
Conrad heeft een kabeltje (974903-89) maar dat past alleen op IDE en de "grote" HDD SATA. De laptopschijf heeft 4 pennetjes voor de voeding en 2 platte connectoren naast elkaar. Het mag ook een tijdelijke oplossing (of pin-out) zijn, want het gaat om het éénmalig testen en weghalen van de data. De HDD heeft namelijk regelmatig kuren.

Groeten,
Douwe

koop een desktoprack voor die dingen of een doosje van een externe hardeschijf. Verloopjes om aan te kunnen sluiten op groot formaat zijn ook wel te krijgen.

Op de connector van conrad 975302 - 89 lijken de aansluitingen hetzelfde.

Heb je geen gewone pc om het in te hangen op SATA2?
Een conrad 410599 - 89 is waarschijnlijk de meest budgio oplossing. Eventueel kan het nodig zijn om zelf een 5v adaptor erin te steken omdat je usbpoort het niet haald.

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 2 februari 2011 12:42:43 (49%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Sine

Moderator

Wat is dat voor een connector dan ?

Normaalgezien is die het zelfde als een desktop sata hd

Zit er geen behuizing om de hdd? Want zover ik weet heeft elke 2.5" HDD gewoon een sate aansluiting.

Arco

Special Member

zover ik weet heeft elke 2.5" HDD gewoon een sate aansluiting.

Lekker... :9

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Conrad heeft ze ook voor SATA en usb3.0. Verder staat Ebay er vol mee.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

een 2.5" hd heeft gewone sata aansluitingen.

ik heb een tijdje geleden ook de hd uit mijn laptop aan mijn desktop gehangen. ik ging hem opnieuw installeren en dit was de snelste manier om spullen over te zetten.

er past een normale sata en sata-power stekker op

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de tips! Ik ben achteraf wat op het verkeerde been gezet, door de connector met 4 pennetjes voor de 5/12 volt toevoer. Er dus even niet bij nagedacht, dat bij een SATA drive de stroomtoevoer via de brede connector kan lopen. Omdat ik nog uit het IDE tijdperk stam heb ik even niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Dom, dom, want ik had zelfs de losse kabeltjes voor de SATA verbinding in huis. Probleem opgelost. De tip van het Conrad SATA / USB huisje voor iets meer dan 5 Euro is wel het opvolgen waard. Handig dingetje voor toekomstige tests. Allemaal nogmaals bedankt.

Groeten,
Douwe

Shiptronic

Overleden

Dan vind ik deze wel handig, is hij gelijk beschermt en kan je hem mee nemen

http://fury-tech.com/files/2010/01/03-USB-2.0-External-2.5-in.-HDD-Enclosure-Kit-300x300.jpg

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 2 februari 2011 21:04:20 (41%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

heb 2,5 sata ssd 22pinns moet via convertor naar 13pinns. ik mis dus 9 pinns
de sata zat dvd op.
gaat dit lukken .zie geen pinout van sata 13 naar 22pinns?

wie weet wat

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

heb ik al binnen. de vraag is juist dat ik de 13 pinnen die worden omgezet op de ssd naar 22 wat er dan gebeurt. immers ik mis 9pinnen!!

Minder voedingspinnen, Slim-sata heeft bijvoorbeeld alleen 5 volt spanning aan boord met een lagere maximumstroom. De doorvoer van de SATA connector is 1 op 1.

Of kijk eens hier naar
http://www.alternate.nl/html/product/134929
Een externe slimline behuizing voor 2,5" sata met USB aansluiting.
En een USB Y-stekker meegeleverd.
Zonder schroefwerk de HD in de behuizing te plaatsen.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Henry S.

Moderator

@draadje100: Een nieuwe vraag is een nieuw topic:

http://www.uploadarchief.net/files/download/stout.jpg

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten