buizen gitaarversterker: brom en afscherming

mijn gitaar buizenversterker geeft brom.
als eerste stap heb ik het volgende[jaren geleden op internet gevonden, maar kan t nu niet meer vinden?!] uitgevoerd:

-de trafo isoleren van de omkasting. het metaal met 1 draad verbinden met een verzamelpunt
-alle secundaire bedradingen van de trafo [per groep/wikkeling die bij elkaar horen] twisten, alu-folie er om heen en krimpkous erom. alu-folie verbinden [aan uitgaande kant, dus waar de stroom heen gaat] met het verzamelpunt
-zo ook de gloeidraad-bedrading twisten en alu-folie +krimpkous toepassen. en verbinden met het verzamelpunt.
- het verzamelpunt verbinden met het sterpunt van aarde.

resultaat:geen

is dit hele verhaal dus volslagen onzin? of doe ik iets verkeerd
zo las ik eerder op deze site dat aluminium geen zier doet aan brom en dien je af te schermen met staal. [t mooist: mu metaal]

alvast dank

als je kabels wilt afschermen kan je beter coax kabel halen ipv zelf knutselen.
voor de rest, wat voor brom is het, een 100Hz brom?
dit zal eerder komen door slechte aarding, dus een aardlus, dan niet afgeschermde gloeidraad kabels.

Wat je doet kan wel zin hebben, maar niet als de brom een andere oorzaak heeft.
Meet de rimpel op je voedingsspanningen eens. Controleer of je voedingstrafo wel gedraaid staat ten opzichte van je uitgangstrafo (magnetische velden!)
Wat voor brom is het? 50hz ratel, 100hz voedingsbrom?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

het kan dus in ieder geval niet tegendraads werken?!
laat ik het zitten.
het is een voorversterker, dus geen uitgangstrafo.
die zit we in mn eindtrap.

ik ga nog ff zoeken naar lussen. dat is lastig aan gezien er drie voorversterkers in zitten die om ste beurt gebruikt kunnen worden.
de trafo heb ik al verder weg gezet van de schakeling in een uitbouw van de kast.
verder heb ik de gloeispanning van ac gelijkgericht: fullwave center tap [http://www.amveco.com/Technical_Notes_3.htm] de spanning is natuurlijk nu hoger moet ik ook ff naar kijken.
alvast dank.
zodra ik meer idee heb meld ik me weer

Zo een beetje alles kan ook tegendraads werken..

Ik ben geen buizenknutselaar, maar het lijkt me goed te weten wat voor versterker het betreft. Logische vervolgvragen zijn dan: als gekocht: in hoeverre is alles nog origineel en haalt hij zijn specs of niet, als zelfgebouwd: schema en fotos van de opbouw, schets van de gekozen gnd routing.

Elektuur heeft als ik mij goed herinner niet zo lang geleden in een audiospecial aandacht besteed aan dit soort interferentie in buizenversterkers. Allicht de moeite van het opzoeken waard.