Handheld scoop

ok ik zoek dus een goedkope scoop die een beetje kan meten :D
Hierbij kwam ik uit bij Velleman Instruments (de producten niet de kits) omdat ik wist dat zei scoopen hadden/hebben, nu zien ik daar de HPS10(SE).

Nu wat is jullie je gedachten gang erover. Budget is max. 100€ vermits ik het toch weinig gaan gebruiken en liefst draagbaar (weet zelfs niet wat ie nieuw kost).

Dank bij voorbaat Michael

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ja weet het maar zie je met zo'n ding al aan een wagen staan of where ever en vermits ik in de toekomst toch waarschijnlijk meer van die wagen projectjes gaan doen is zo'n hand scoop wel handig denk ik zo.

Blijkbaar komt er in Mei een nieuwe cheap-ass digitale handscoop uit van 99€.

Waarom ik dat vraag van die HPS10 is dat ik er 1 kan kopen 2dehands met doos (dus de SE versie) voor 75€, daarmee dat ik dat vraag.

[Bericht gewijzigd door Damic op donderdag 10 maart 2011 21:16:58 (18%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Sine

Moderator

Ligt er aan wat je er mee wilt doen, een scope kun je zo'n ding amper noemen.

@Sine: om pulsen enzo te meten, welke weet ik niet tot ik ze gemeten heb. Ook voor achteraf wrs ECU's e.d. uit te meten.

Edit: zie ook dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1226377#1226377

[Bericht gewijzigd door Damic op donderdag 10 maart 2011 21:31:35 (28%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Tja, veel scoop is het niet. Dat kan je ook niet verwachten voor die prijs.
Maar wellicht voldoet het, om wat metingen aan de wagen te doen.

Ga eens wat Googelen op het typenummer, en kijk uit naar negatieve commentaren...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Eeeey maar das nog eens een idee :D

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Lucky Luke

Golden Member

Misschien kun je beter een goedkoop analoog scopje van marktplaats plukken. Die zijn met enige moeite ook nog wel draagbaar... (Mijn Philips PM3206 heeft iig zo'n hengsel, maar geen accu. Ik geloof dat er ook dergelijke scopes met accu bestaan.)

Hoe verhoud zo'n velleman handheld zich eigenlijk tot een oude 15Mhz analoge?
Ik heb even gekeken naar die ipodkloonscope (Sorry, DSO nano heet 'ie, maar ik vind 'm een beetje op een mp3/4 speler lijken), die gaat maar tot "1 mhz analog bandwith".

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ok een paar recessies gelezen en ze prijzen hem de grond in. Dan maar wat geld sparen en een degelijke kopen.

Bedankt mensen voor het antwoord.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar