@001
Denk ook eens in Jip en Janneke taal.
Beste forum,
allereerst wil ik u zeggen dat ik geen OV-chip kaart wil kraken of manupileren. Ik reis niet per trein en dit ga ik ook niet doen.
Dit even om wat vreemde reacties uit te sluiten.
Ik ben bezig met een transponder toegangscontrole systeem met 125 kH.
Het systeem wat ik heb aangeschaft is van Conrad, artikel nummer 750782.
Nou was ik in de veronderstelling dat ik simpel de gebeurtenissen van de aangemelde kaarten kon uitlezen en bewerken. Maar helaas.
Ik wil dat ieder transponder (Tag) welke voor de lezer wordt gehouden zichtbaar wordt in Excel. Dus als ik een transponder voor de lezer houd wil ik die direct op m'n PC scherm zien. Zo simpel.
Nu kan ik alleen d.m.v. het uitlezen van de toegangscontroler de data als CSV-file overzetten naar Excel. Deze tussenstappen wil ik kunnen overslaan. weet er iemand in de vorm van of software of hardware een oplossing??
Met vrgr. Harry.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het lijkt dat de betreffende ontvanger geen 'intelligente' modus heeft, waarin hij een gebeurtenis per RS232 direct verstuurt zodra die optreedt. Je bent genoodzaakt om de hele boel te downloaden zo te zien. Je zou daar natuurlijk een programmaatje voor kunnen schrijven wat eens in het kwartier of zo de hele bups downloadt uit de ontvanger.
De handleiding is, zoals bij Conrad gebruikelijk, niet erg duidelijk...
(Bevat wel de gebruikelijke op de lachspieren werkende Duits -> Nederlands omzettingen...)
Tja .. met barcode scanners kan dat inderdaad, die kun je vaak als keywedge configgen ( vroeger letterlijk doorgelust via het toetsenbord )
Ik vrees dat dit een puur softwarematige oplossing gaat worden, kijk eens naar http://www.codeproject.com/Articles/49884/KeyWedge-a-serial-port-to-ke… of vergelijkbare dingen.
De betreffende lezer kan geconfigureerd worden voor het real-time doorsturen van gelezen tags.
Volgens pagina 9 van de handleiding:
Verklaringen bij de configuratiebits:
Bit 7: als deze bit gezet is, wordt elke gebeurtenis die herkend wordt door de lezer onmid-
dellijk op de seriële interface uitgegeven.
Wat je dus nog voor elkaar moet zien te krijgen is het
- Openen van een seriële verbinding in Excel
- Ontvangen en decoderen van data
Ik vermoed dat je Excel gebruikt omdat je geen programmeertaal kent. Mocht het zo zijn dat je het Microsoft macro taaltje gebruikt, dan kun je waarschijnlijk ook snel overweg in VisualBasic.
Download gewoon VB.NET express (gratis!) en ga daarin je applicatie ontwikkelen.
Voorbeelden voor het gebruik van seriële communicatie zijn er zat te vinden op het WWW.
@001
beste allemaal,
ik begrijp ongeveer waar het over gaat maar helaas kan ik zelf hier niet meer mee verder. Ik heb het e.e.a. gedownload maar niets werkt.
Een VBA code voor in excel kan ik zelf ook niet maken.
Vraag; Is een adaptersnoer USB > RS232 even goed als een RS232 poort?? Ik heb n.l. deze poort niet op m'n laptop.
En zijn er nog andere mogelijkheden zoals een kompleet stukje software. Ik heb wel net iets gevonden maar dit werkt ook niet goed.
Helaas kan ik geen bijlage invoegen. Ik weet n.l. of dit kan en hoe dat gaat.
Harry.
beste,
het is tijd om een programmeertaal of een scriptingtaal te gaan leren. Er zal een wereld voor u open gaan! Zonder deze stap te nemen komt u niet verder....
succes!
Fripster
Als je zelf geen programmeertaal gaat / kunt / wilt leren, en bestaande toepassingen voldoen niet, dan zit er niets anders op dan bij Vraag en Aanbod een advertentie te plaatsen met daarin de vraag of iemand de applicatie voor jou wil programmeren.
@001
Beste mbbneon,
is een goede tip. bedankt.
Ik wil het wel leren maar ik ben bang dat ik het leren van het programmeren misschien wel 40jaar geleden had moeten doen.
Ik ben nu 60 en denk dat het nu te laat is. Of niet soms??
Harry.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Onzin, als ik me goed herinner, is "onze" Fotoopa daar ook pas na zijn pensioen mee begonnen, en wat hij maakt zullen maar weinigen hier hem na kunnen doen!
Tjah, je weet het pas als je het hebt geprobeerd.
Fotoopa op dit forum is ook (niet verkeerd bedoeld hoor) aardig op leeftijd, maar als je ziet wat hij allemaal programmeert!
Visual Studio Express is hier gratis te downloaden. Eventueel de .ISO downloaden zodat je het op een DVD kunt zetten.
Er zijn veel programmeer voorbeelden te vinden in de VB.Net taal.
En anders kunnen ze je op gathering.tweakers.net zeker helpen.
Mijn pa van inmiddels 69 progt ook wat in VB en VB.net. Voordeel van deze mannen is dat ze veeeeel meer tijd hebben als ik om alles eens rustig uit te zoeken.
Volgens mij hebben die pensionadoos zelfs een eigen vb forum hiervoor
marcob
Golden Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Wanneer je met XP werkt, heb je de mogelijkheid voor het instellen van een serieel toetsenbord. via: configuratiescherm - toegankelijkheid opties - algemeen - seriële toetsenapparaten. Misschien kun je daar iets mee.
spitfire87
Ik ben geen pro in elektronica, maar daarom ben ik hier. :-)
Op 1 mei 2011 15:44:39 schreef @001:
Beste forum,allereerst wil ik u zeggen dat ik geen OV-chip kaart wil kraken of manupileren. Ik reis niet per trein en dit ga ik ook niet doen.
Dit even om wat vreemde reacties uit te sluiten.Ik ben bezig met een transponder toegangscontrole systeem met 125 kH.
Het systeem wat ik heb aangeschaft is van Conrad, artikel nummer 750782.
Nou was ik in de veronderstelling dat ik simpel de gebeurtenissen van de aangemelde kaarten kon uitlezen en bewerken. Maar helaas.
Ik wil dat ieder transponder (Tag) welke voor de lezer wordt gehouden zichtbaar wordt in Excel. Dus als ik een transponder voor de lezer houd wil ik die direct op m'n PC scherm zien. Zo simpel.
Nu kan ik alleen d.m.v. het uitlezen van de toegangscontroler de data als CSV-file overzetten naar Excel. Deze tussenstappen wil ik kunnen overslaan. weet er iemand in de vorm van of software of hardware een oplossing??Met vrgr. Harry.
Beste ,
ik heb laatst deze zelfde set aangeschaft echter heb ik m weer terug gestuurd omdat deze geen tags uitlas .. hm.
echter is het wel zo dat ik een soort dergelijks iets wil maken alleen dan in een eigen programma .(vb6, ik weet t oud maar t werkt )
nou is mijn vraag of je toevallig al iets hebt gemaakt of heb laten maken ?
iets waar ik misschien iets aan heb, anders zal ik misschien uiteindelijk zelf een programma hier voor maken .. (bij levering van een werkend setje )
ps
waar heb jij de info vandaan gehaald dat het om een 125Khz systeem gaat ?
(ik heb het nlk afgeleid van de "bestel nu mee" tag waar deze info bij stond , echter bij de lezer zelf niet ...)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
waar heb jij de info vandaan gehaald dat het om een 125Khz systeem gaat ?
Staat in hoofdstuk 15 - Technische specificaties.
Aan de tags te zien kan hij EM41xx en T55xx tags lezen.
spitfire87
Ik ben geen pro in elektronica, maar daarom ben ik hier. :-)
verrek.
er overheen gelezen
dan weet ik nu iedergeval dat ik inderdaad een defect heb.
aangezien ik een berg 125khz EM4100 heb liggen.
(ook met andere geprobeerd...)
nou ff wachten tot me werkende binnen komt
mja., feestdagen .. zal wel ff duren.
ALVAST EEN GOED UITEINDE !
[edit}
heb ondertussen de 2e binnen gehad en weer terug gestuurd ..
nou wachten op de 3e , heb er nu "bijbehorende tags" bij besteld
die heb ik al binnen en deze werken ook op mijn huidige systeem nou ben ik benieuwd ...
(edit)
ook deze ondertussen binnen , nou blijkt het dus alleen op de conrad tags en passen te reageren .. (die van conrad reageren dan wel weer op mijn andere 125khz readers... lekker vaag ... maar het werkt .. )
[Bericht gewijzigd door spitfire87 op donderdag 17 januari 2013 18:02:47 (17%)]