wasmachine centrifugeert niet meer.

Hallo ik heb twee jaar geleden mijn bosch wasmachiene gekocht maar nu centrufugeert hij niet meer en krijg steeds f18 in beeld met peip geluid . kunnen jullie mijn helpen wat betekend dit?

loopt de motor nog wel met wassen ? zo niet kunnen de koolborstels op zijn maar na 2 jaar is erg snel ....

de pompfilter al eens schoongemaakt ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het wassen verloopt wel normaal, en het afpompen ook ? Maar het afpompen duurt opvallend lang, zelfs nadat het intermitterend ronkend geluid van lucht in de pomp allang hoorbaar is, en na enige tijd verschijnt de foutmelding ? Zo ja: probeer de machine leeg te laten draaien op kookwas met ontkalker erbij.

Ik weet best het één en ander van wasmachines, en heb al tig keer problemen verholpen met die dingen, maar een HEEL klein beetje inzet van jouw kant uit mogen we toch wel verwachten? Je post niet eens het typenummer van de machine! Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen? Het afvoerfilter schoongemaakt, de afvoerslang gecontroleerd? Gekeken of de machine wel afpompt voor het centrifugeren? Draait de trommel uberhaupt, verloopt het wasprogramma verder normaal?

Een beetje inzet graag.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Shiptronic

Overleden

bij die leeftijd, terug naar de dealer, je mag van een dergelijk product meer verwachten , ook gezien het merk.evt. coulance aanvragen , maar een fatsoenlijke leverancier lost dit voor je op .

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Sorry maar het is een Bosch wasmachiene Logixx 8 Sensetive.

De was loopt prima tot hij moet cetrufugeren en dan stopt het en piept het en dan f18 in beeld, maar ik ga even kijken of het afvoer, lekbakje niet verstopt zit.

Alvast bedankt voor jullie tips.

hoi en je ruikt een lichte brandlucht.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 11 mei 2011 19:58:49 (7%)

Nou wordt het tijd om de leverancier in te schakelen en de garantie in te roepen.

Heb net de filter leeg gemaakt en toen de was weer aan gezet,toen ging hij gewoon weer centrufugeren,maar ik heb hem maar uit gedaan want hij liep wel een beetje aan en rook nog naar lichte barand lucht,dusssssss????

Op 11 mei 2011 15:41:51 schreef plankgas:
Nou wordt het tijd om de leverancier in te schakelen en de garantie in te roepen.

Dat dus, het antwoord is al gegeven....

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

heb pas zo'n zelfde machine gehad , die had een defect element waardoor het programma niet verder kwam steeds. na 2 weken ging het element weer stuk , dit kwam door de pressostaat die niet helemaal klopte .

het viel me eigenlijk op dat de netspanning niet inzakte met het inschakelen van het element , normaal zit er dan ook vaak aardsluiting in .

de koolborstels wou ik vervangen , maar ondanks de 6 wasbeurten per week in de afgelopen 5 jaar was er pas 4mm van de borstels afgesleten .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Op 11 mei 2011 17:16:02 schreef lichtflower:
oke dank je wel voor de tip.

Dat is nu te laat, je hebt hem zelf laten verbranden :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bel de leverancier of kijk op witgoedreparatietips.nl, maar doe aub niets als je nergens iets van af weet. Dan verniel je de boel alleen maar.