LED Balk aansluiten

Heren,
(weer een vraag over LED's)
Bij deze heb ik op mijn werk een LED balk kunnen regelen die ik wil gebruiken om achter een grote canvas doek een licht effect te krijgen.

De balk zelf is van kunststof met daarin een 'line driver' en vijf maal een print met 30 LED's.

Het enige nadeel is er zat geen voeding bij.
Dus hier mijn vraag;

Hoe weet ik wat voor spanning (gelijk/wissel) ik over de 'line-driver' moet zetten.

Hier nog wat foto's.
(Is een link naar imageshack kon zo gauw geen thubs plaatsen)

Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb ik mijn first post.
Eerste keer, maar wel al een tijdje aanwezig op het forum.

Volgens mij moet daar gewoon DC op staan, aangezien ik geen 4 diodes zie of een diodebrug die van AC DC maken en gezien de 7805 die op deze foto staat mag je daar 9V DC op zetten, meer dan 1 Ampére zal er niet stromen.

http://img849.imageshack.us/img849/5695/imag1550.th.jpg

Mvg Niels

Inderdaad, ikzelf heb ook niet overduidelijk een diode brug gezien, maar aangezien mijn kennis over micro-elektronica niet mijn sterkste punt is...

Maar is 9V-DC / 1A wel genoeg dan voor 150 LED's.
Er staat op de driver, aan de uitgaande zijde, 94V, of lees ik dat verkeerd ?

http://img829.imageshack.us/img829/4863/imag1548.th.jpg

[Bericht gewijzigd door MaeDen op vrijdag 24 juni 2011 11:10:52 (20%)

Voor 150 led's zal er idd heel wat meer stroom nodig zijn..

Heb je niet wat meer info over die led balk? Merk? Type?

Op 24 juni 2011 11:09:27 schreef MaeDen:

Er staat op de driver, aan de uitgaande zijde, 94V, of lees ik dat verkeerd ?

[afbeelding]

Die 94V is de brandbestendigheidsklasse van UL, heeft niets met spanning te maken.

Op 24 juni 2011 11:18:36 schreef nielsgent:
Voor 150 led's zal er idd heel wat meer stroom nodig zijn..

Heb je niet wat meer info over die led balk? Merk? Type?

Nee, dat is juist het nadeel, anders had ik mij uitteraard uitgeleefd op de 'almighty' google.

Op 24 juni 2011 11:22:55 schreef Red_Arrow:
[...]
Die 94V is de brandbestendigheidsklasse van UL, heeft niets met spanning te maken.

Wat houd dat exact in ?

Arco

Special Member

De 7805 zegt ook niets over de aan te sluiten spanning. Ik neem niet aan dat de leds via de 7805 worden gevoed.
Waarschijnlijk voedt die alleen de logica, meestal draaien de leds (in serie) op 12V, om de stroom laag te houden.
(In ieder geval niet met een lineaire regulator)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die 94V-0 betekent dat het binnen 10 seconden zelf moet doven en binnen 30 seconden moet stoppen met smeulen, heb daar ooit een leuk animatietje van gezien op de UL website, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden.

Op 24 juni 2011 11:47:11 schreef Arco:
De 7805 zegt ook niets over de aan te sluiten spanning. Ik neem niet aan dat de leds via de 7805 worden gevoed.
Waarschijnlijk voedt die alleen de logica, meestal draaien de leds (in serie) op 12V, om de stroom laag te houden.
(In ieder geval niet met een lineaire regulator)

Ik heb nog een 12v led driver liggen, zal het kwaad kunnen om deze als test er op aan te sluiten ?

Op 24 juni 2011 11:57:23 schreef Red_Arrow:
Die 94V-0 betekent dat het binnen 10 seconden zelf moet doven en binnen 30 seconden moet stoppen met smeulen, heb daar ooit een leuk animatietje van gezien op de UL website, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden.

Oke, duidelijk. Codering over hoe brandveilig het materieel is.

Ok het lijkt erop dat er 2 spanningen op kunnen staan, blauw is massa, bruin is spanning voor de leds, en zwart is ongeveer 9 volt voor de logica. kun je nog eens goed een foto maken van de leds en de smd componenten die daar zitten, kunnen we misschien berekenen hoeveel spanning erop moet staan.

Op 24 juni 2011 13:35:33 schreef Zylar:
Ok het lijkt erop dat er 2 spanningen op kunnen staan, blauw is massa, bruin is spanning voor de leds, en zwart is ongeveer 9 volt voor de logica. kun je nog eens goed een foto maken van de leds en de smd componenten die daar zitten, kunnen we misschien berekenen hoeveel spanning erop moet staan.

Zijn de fotos die ik geschoten heb erg onduidelijk.
Had er juist voor gezorgd dat je de tekst wel kon lezen.

En blauw massa, Bruin fase had ik zelf ook verzonnen.
Ik dacht dat zwart schakeldraad had kunnen zijn.

Ik zal morgen nog wel even fotos maken.
Ga namelijk dadelijk weg.

De foto's zijn wel duidelijk, alleen er is geen foto bij van de leds zelf, recht erop genomen

Hm, denk niet dat dit zo simpel is van even een spanning aanbieden en het werkt.

Ik zie op de foto meerdere IPS021 (Mosfet switch) en waarschijnlijk iets van een MC, dus moet deze ook een digitaal commando krijgen om de juiste RGB sturing te verrichten.

Read the fuc.... manual and read the fuc.... datasheet! {Proton IDE: V2.0.1.2 / Proton Compiler: V3.5.4.5}
EricP

mét CE

Gokje:

Blauw -
Bruin +
Zwart data

3 FETS die door dat SOIC-8 ding aangestuurd worden. Daar wat zinigs op 'data' te zetten zul je wel kleurtjes kunnen maken. Zal wel een shout & pray protocol zijn.

Protocol... Tsja... Als je een werkend geheel hebt, zou je eens mee kunnen kijken op die datalijn. Verder gok ik erop dat de via tussen die 2 weerstandjes vlak blij het eilandje van zwart naar die SOIC-8 housing gaan. Even meten. Nummer kan ik niet goed genoeg lezen, met wat ik eruit haal, levert scroogle in elk geval niks zinnigs op. Vanwege het nummer, denk ik dat het een Cypress chippie is. Die doen ook wel wat met RGB aansturingen. Wellicht kun je zelf het nummer beter lezen en een kijken of je er een datasheet van kunt vinden - waar dan ongetwijfeld een protocol in staat.

Bekijk die LED strips eens voor de configuratie, kun je daarna wat zinnigs zeggen over de voedingsspanning.

Op 25 juni 2011 11:20:10 schreef EricP:
Gokje:

Blauw -
Bruin +
Zwart data

........................
........................

Bekijk die LED strips eens voor de configuratie, kun je daarna wat zinnigs zeggen over de voedingsspanning.

Kleurcodering klinkt vreemd, maar ook logisch.

En wat voor zinnigs wil je dat ik erover zeg.
Hier heb ik nog wat foto's.

http://img846.imageshack.us/img846/7131/imag1552.th.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/3101/imag1553.th.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/5470/imag1554.th.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/9180/imag1555.th.jpg

Bij de laatste foto heb je op de zwarte componenten een getal staan.
Waardes misschien?.. Van boven naar beneden; 2700 / 2700 / 4700.

Op de print zag ik SL-101 staan, als ik dit in google ingeef kom ik op deze website uit. Mail de eigenaar eens om te kijken of je een merk oid kan achterhalen.