HP 8444a Tracking generator

Ik ben nu in het bezit van een HP 8558b met 182T display.
Wel een 75 ohm ingang dat wordt dus rekenen
Nu is een tracking gen de volgende wens.
Mijn vraag is is de 8444a geschikt voor de 8558b?
Hij zou oorspronkelijk wel geschikt zijn voor de 8554
Zelf maken is een ( moeilijke) optie; een mengtrap en wat filteren met produkten van o.a. minicircuits moet mogelijk zijn

hans

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Zelf maken is een ( moeilijke) optie; een mengtrap en wat filteren met produkten van o.a. minicircuits moet mogelijk zijn

En meerdere isolators
Ontkoppelen van LO signaal,terug naar de mixer in de spec a.
In het verleden als eens opgebouwd met losse modules.
Krelis

fred101

Golden Member

Heb ik wat mee geëxperimenteerd. Ik kreeg een trace, maar niet echt lineair en bruikbaar. Het is te doen maar was toen voor mij een paar nivotjes te moeilijk. Ik denk ook niet dat het me nu zou lukken.

Ik kan het niet meer vinden maar er is op de HP lijst een keer iets geweest over deze TG. Er staat me bij dat hij niet zomaar bruikbaar was op een andere SA.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik begreep al dat een simpele mengtrap met als ingang de 1 LO
en die mengen met 2.05 Ghz( de eerste MF) niet voldoende is.
die slaat door naar de ingang van de 8558b, je moet er dan wel een stijl laagdoorlaat filter achter zetten of accepeteren dat je maar tot bv 1 Ghz gaat.
Thomas Bayer (die van de VWNA)beschreef een truc om te mengen met enige tientallem Mhz boven de MF frequentie en dan nog een keer mengen met dat verschil
zie: http://www.mydarc.de/DG8SAQ/NWA/CQDL_Teil3.pdf
probleem is dat die frequenties wel erg hoog zijn voor mij als "gelijkstroom amateur"
Misschien eerst maar eens wat oefenen
De HP 8444a zijn op e-bay te vinden voor wel heel veel geld
dan kan je weer beter de vwna 3 kopen.

Hans

het probleem opgelost na doorspitten van de manual.
Om de tracking gen HP8444a gebruiken voor de SA 8558b
is vlgs de manual, appendix d, option 058 nodig.
En dat is niets anders dan een 500Mhz osc (loslopend)
Nu maar opzoek naar zo'n ding of toch zelf bouwen
Minicircuits heeft mooie kant en klare mixers, 2050 Mhz eraan en de LO uitgang van de 8558b en het zou moeten gaan maar dat lijkt wel te eenvoudig.

Hans