Hoek opnemers vergelijken en sturen logo

Beste allen,
Ik ben net als iedereen eens was, nieuw op dit forum
Mijn toepassing lijkt op die van de onderstaande, maar dan net anders

http://www.circuitsonline.net/forum/view/96765
http://www.circuitsonline.net/forum/view/59691

Situatie:
Ik wil een aanhanger achter een tractor mee laten sturen. Afhankelijk van de hoek van de tractor(draaibaar) met de aanhanger (vaste deel) moeten de assen (volgdeel) van de aanhanger ook sturen. Hier zit een verhouding op die ik nog moet bepalen.

Later wil ik de aanhanger nog los sturen. Maar eerst dit functioneel krijgen

Hoekopnemer 1,
zit op het vast deel en draaibaardeel

Hoekopnemer 2,
zit op vast deel en op volgdeel 1, en moet dezelfde waarde worden als hoekopnemer1, met een verhouding daartussen

Hoekopnemer 3,
zie hoekopnemer 2 maar dan met volgdeel 2.

Uitgang 1
stuur cilinder die hoekopnemer 2 beïnvloed linksom

Uitgang 2
stuur cilinder die hoekopnemer 2 beïnvloed rechtsom

Uitgang 3
stuur cilinder die hoekopnemer 3 beïnvloed linksom

Uitgang 4
stuur cilinder die hoekopnemer 3 beïnvloed rechtsom

Dit bovenstaande heb ik voor elkaar met uitzondering van verhoudigen tussen waardes. De versterker staat nu nog op “1”

Alleen de uitgangen zijn I/O, ik verwacht dat dat veel stuursignalen geeft, klapperen links/rechts

Daarom wil ik de 4 uitgangen vervangen door 2 analoge uitgangen. Zo kan ik deze proportioneel aansturen. Om zo sneller te regelen, hopelijk minder last te hebben van het klapperen.

Zelf dacht ik aan een PI regelaar, deze regel mooi terug naar 0 (of ingestelde waarde) maar dan zou ik de instelbare waarde moeten koppelen aan hoekopnemer 1.

Bovendien moet er positief en negatief bijgeregeld worden.
Nu maak ik per hoekopnemer gebruik van 2 comperators welke kruislinks aangesloten zijn. Met een vrije waarde in rond de nul om het klapperen te beperken.

Het verschil tussen de twee ingangen zou eigenlijk ook goed zijn om uit te sturen met een soort filter ertussen om pieken af te vlakken

Zo heel verhaal ik hoop dat ik te volgen ben.

Ik heb nog een logo 0BA6 12V/24V
Is er een analoge output module op de dezelfde voeding (12v/24v)?

of moet ik gaan kijken naar een slimmere controller?

alvast bedankt