Scoop geeft geen signaal aan

Goedeavond,

Zoals al eerder aangegeven in een topic heb ik sinds kort een TEK465 in combinatie met een P6109B probe in mijn bezit, maar nu wilde ik vandaag een test metingkje doen (gewoon de probe aan de kalibratie hangen), maar ondanks alle instructies in een boek voor beginners in de electronica toch geen resultaat. Het signaal blijft gewoon doodleuk een lijn. Het algemene bekende plan b (oftewel alle knoppen proberen) haalde ook niet al te veel uit.

Zou iemand mij hierin verder kunnen helpen?
m.v.g Peerke

Lucky Luke

Golden Member

Probeer 's de punt van de probe aan te raken met een vinger, dan zou je 50Hz rommel moeten zien. Die calibratieuitgang kan stuk zijn. (Dat is bij mijn scope aan de hand, al is dat helaas geen tek)

Verder kan er een draadbreuk in je probe zitten, probeer het eens met gewoon een draadje in het midden van de BNC.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Zet de Volt/div kop op 1V per Div en draai aan de Time/ div knop.

als het goed is krijg je een op gegeven moment een mooie sinus. (Moet je nartuurlijk wel de probe aan de calibratie uitgang hangen. Maar dat moge duidelijk zijn.)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Had Lucky Luke's methode eens geprobeerd met het draadje. Aap is volgens mij zo goed als uit de mouw. Draadje geeft namelijk wel signaal.

Volgens mij kan dit topic de archieven in gaan als een van de snelst opgeloste problemen in de historie van CO.

Dankjulliewel voor jullie inzet!