Service manual Philips PM2527

Via mr. flip ben ik in het bezit gekomen van een drietal Philips
tafelmultimeters; de PM2519, PM2527 en PM2528. Alledrie zijn ze defect en wil ze graag gaan repareren. Van de PM2519 en PM2528 heb ik inmiddels een service manual kunnen bemachtigen, alleen die van de 2527 kan ik nergens vinden. Heeft iemand deze toevallig liggen of weet waar ik deze kan krijgen? Alvast mijn dank!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Meer iets voor v&a, maar probeer het eens bij de schematheek. Die heeft hem vast wel.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Hallo MAH,

Je hebt ook helemaal gelijk. Ook van Sven kreeg ik te horen dat dit service manual beschikbaar is bij Schematheek, even bestellen dus.

Daarnaast ben ik blij dat dit topic nog niet gesloten is, want ik wilde nog eens vragen of iemand ervaring heeft in het herstellen van deze multimeter(s)? De PM2527 heeft een aantal functies verloren, display werkt en alleen ohm metingen worden correct weergegeven, de andere metingen doen niets en de getallen op het display lopen maar wat.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

de pm2527 ziet er uit of deze uit dezelfde reeks als de pm2522a komt.
die hebben er hier wel een paar open gelegen met een probleem met de vac en amp ac . dat is hetzefde bereik waar ze alleen de ingang omschakelen . bij de mijne ( en nog een andere hier op het forum ) was de dubbelfet kapot van de ac trap . ook van deze meter kon ik geen schema vinden , dus heb er trap voor trap uitgehaald tot ik de juiste had gevonden . ook meteen de 741 vervangen die erbij hoorde.

de dubbelfet is een bfq14 meen ik ..

dan zouden de beide ingangstrappen eruit liggen , zowel ac en dc . maar het kan ook een los contact of rotte elco zijn natuurlijk...

waar rook was, werkt nu iets niet meer