Oh oh, nooit gekeken naar de max frequentie van de pwm pin.
Ik heb ooit een hele serie 68HC11's gekocht, geen idee meer of dat toen bij Conrad was. De processor draait op 4 MHz, volgens mij stel je de pwm in door te delen en een patroon in een register te zetten, maar ik zal voor de zekerheid even zoeken of ik zo de 16KHz inderdaad wel haal, dank je wel Lambiek (even mijn haar checken).
Ik vond dit schema van een open source controller:
Maar die IRPF4668PBF mosfet's hebben overal een levertijd van een maand of wat.
Dank je wel voor de link naar rs-online.
Enig idee of ik in de problemen kom als ik in bovenstaand schema 5 van deze mosfet's parallel monteer Of moet ik dan nog meer aanpassen ??
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?m...&R=0193616
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik de gewenste capaciteit van de condensators bepaal.
Er komen zekeringen tussen alle accu's.
En ik wil een intrusion beveiliging zodat bij een botsing ook de stroom afgesloten wordt.
Die Open Source controller gebruikt een LEM HASS 300-S als Hall sensor voor het checken van de overbelasting maar dank voor de link met beschikbare sensors, de beschikbaarheid van dit soort onderdelen blijkt vaak de grootste uitdaging.
Ik zal een temperatuursensor toevoegen op de koelplaat die actief gekoeld wordt met 2 kleine blowers.
Ik las dat het verstandig is om bij het aanzetten de condensators tijd te geven op te laden voordat de mosfet's aangestuurd worden met het pwm-signaal om de totale stroom bij het wegrijden binnen de perken te houden.
Iemand nog meer ideeen waar ik rekening mee zou moeten houden ?