| Naam |
Bericht |
High met Henk
Honourable Member
|
Beste mod's
ik zag laatst dat spic3s ook mod is, maa rhij staat nog niet op de site. bij "het team"
verder:
Spic3s fijn dat er nog iemand bij is, maar als je edit, doet dit dan net als de andere mod's gewoon met rood. Zie dit topic het is gewoon wat minder duidelijk
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Remco
|
't was mij ook opgevallen.
En ik vroeg mij toen af: waarom wordt zoiets niet even gemeld ?
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
ik ben dus idd sedert enkele dagen moderator "on trial"
ik moet dus ook wel nog veel leren
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
|
High met Henk
Honourable Member
|
no hard feeligs spic3s ben blij dat er nog iemand bij is, want het wordt een steeds grotere K*lerezooi hier en dat lag niet aan de mod's, maar meer aan de schaalvergroting en de spammers op het forum, zaols een def en consorten.
ook de ellende die komt onervarenheid met elktro, omdat er steeds meer hobbyisten komen (of ze weten iig hun weg naar hier te vinden  ) en tuurlijk moeten die mensen eravring op doen, maar dat leidt wel vaak tot verwariing (zie bijv krisje8). Ze bedoelen het niet kwaad, maar het wordt wel snel rommelig enzow
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Bastiaan
|
quote:
Omdat Sp3ci3S moderator is en geen teamlid
quote: Spic3s fijn dat er nog iemand bij is, maar als je edit, doet dit dan net als de andere mod's gewoon met rood. Zie dit topic het is gewoon wat minder duidelijk
Ik edit ook vaak zonder rood te gebruiken. Rood doe ik alleen als het echt nodig is en om te zorgen dat iemand het niet over het hoofd ziet.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Remco
|
@Sp3ci3S: ik herinner mij dat jij voorstander was van enkele voorstellen tot verandering aangaande het forum.
Betekend jou moderator-schap ook dat deze veranderingen dichterbij zijn gekomen ?
@Bastiaan: Kun je dan ook vertellen wat het verschil is tussen moderator en teamlid ?
Offtopic:
Ik moest even nadenken, maar ik heb het terug gevonden: Sp3ci3S' open sollicitatie.
|
Bastiaan
|
quote:
CO is een electronica site, waarvan het forum maar een onderdeel is.
Een teamlid onderhoud de site. Zoals artikelen, schakelingen, downloads, polls enz. toevoegen, editten, enz.
Een moderator onderhoud het forum. Omdat dit een onderdeel is wat veel aandacht nodig heeft bestaat daar een aparte "functie" voor.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
quote:
vertel mij deze veranderingen, ik zou het zelf niet direct weten
en van dat rood gebruiken, ik vind dat in het topic door mij gewijzigd dat eigenlijk niet nodig was, gewoon wat opkuisen [Bericht gewijzigd door Jonathan op 28 april 2004 10:56:47]
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
|
tealon
|
quote: Op 28 april 2004 10:07:53 schreef High met henk:
no hard feeligs spic3s ben blij dat er nog iemand bij is, want het wordt een steeds grotere K*lerezooi hier en dat lag niet aan de mod's, maar meer aan de schaalvergroting en de spammers op het forum, zaols een def en consorten.
ook de ellende die komt onervarenheid met elktro, omdat er steeds meer hobbyisten komen (of ze weten iig hun weg naar hier te vinden  ) en tuurlijk moeten die mensen eravring op doen, maar dat leidt wel vaak tot verwariing (zie bijv krisje8). Ze bedoelen het niet kwaad, maar het wordt wel snel rommelig enzow
Een van die nieuwkomers ben ik dus en ik ben ook zeer onervaren, maar aangezien ik volgend jaar elektrotechniek ga studeren wordt ik denk ik steeds meer ervaren
Maar goed ik dat CO er goed aan doet om eens een aantal goede FAQ's en HOW-TO's te maken voor die nieuwkomers en ze daar naar te verwijzen als een n00b vraag voor de zoveelste keer gesteld wordt. Dit scheelt niet alleen een hoop typwerk, maar het zal ook de frustratie van een groot aantal ervaren mensen weg nemen!
Verder vind ik dat de Modjes soms nogal traag en mild zijn. Zo werd al snel duidelijk dat def onder de naam lectuurelektuur ook bezig was en ondanks dat duurde het een tijdje voor er actie tegen hem genomen werd. En ik hoef denk ik niet duidelijk te maken dat figuren zoals def hier niet gewenst zijn.
Trouwens ik wil best wel een HOW-TO maken over mijn 'eerste' project, een intercom hier thuis.
|
Remco
|
quote:
Ik doelde op Naam Laatste Poster en Nieuw forumsectie.
Ik dacht dat er nog één was maar dat zal wel aan mijn geheugen liggen.
|
Freddy
|
Ok, nogmaals dan:
De mogelijkheid om smilieloos te kunnen typen. code: Bijvoorbeeld dat in het code vakje alleen text
mogelijk is en smilies geblokt worden
:) <-- hier hoort dus dubbele punt, haakje sluiten te staan.
/mod edit: de code was te breed [Bericht gewijzigd door Bastiaan op 28 april 2004 17:59:17]
Hompage: www.meettechniek.info . Met techniek bezig zijn en ontwikkelingswerk doen. Wordt vrijwilliger. Kijk op http://www.wot.utwente.nl/intro.html
|
Evil Aedolon
|
Het is geen verkiezing, hij is namelijk al verkozen zoals in een dictatuur door de leiders
Maarja idd die smilies moeten uit code blockje maar dat is niet iets voor de moderators maar voor de programmeur...
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
quote:
idd mijn geheugen laat me ook in de steek
ken jij het forum van buiten?
|
Hugo Welther
Moderator
|
quote:
We zetten het binnenkort ff off-line en dan doen we een quiz.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Bastiaan
|
quote:
Je hebt geen nieuwe mod nodig om veranderingen in het forum aan te brengen, dat kan met de huidige personen ook. Je weet dat wij altijd open staan voor nieuwe ideeen.
quote:
Dat zijn dus door jullie aangedragen zaken die door ons zijn verworpen. Zoals ik in die desbetreffende topics al heb uitgelegd vind ik die veranderingen niet nodig of zelfs niet goed. Denk je dat met een nieuwe MOD die ideeen opeens wel doorgaan?
quote: Op 28 april 2004 11:07:15 schreef tealon:
[...]
Maar goed ik dat CO er goed aan doet om eens een aantal goede FAQ's en HOW-TO's te maken voor die nieuwkomers en ze daar naar te verwijzen als een n00b vraag voor de zoveelste keer gesteld wordt. Dit scheelt niet alleen een hoop typwerk, maar het zal ook de frustratie van een groot aantal ervaren mensen weg nemen!
Die FAQs en HOW-TO's zijn er al lang. Alleen de meesten schijnen het teveel moeite te vinden om er even naar te zoeken. Want met google kan men vele vraagstukken oplossen met alle voordelen die dat bied. Men leert zelf info opzoeken, men heeft het zelf uitgezocht dus snapt het beter, enz. enz.
quote:
Verder vind ik dat de Modjes soms nogal traag en mild zijn.
Zo werd al snel duidelijk dat def onder de naam lectuurelektuur ook bezig was en ondanks dat duurde het een tijdje voor er actie tegen hem genomen werd. En ik hoef denk ik niet duidelijk te maken dat figuren zoals def hier niet gewenst zijn.
En onze "snelheid" baseer je dus op een situatie?? Wij zijn vaak best snel en wat betreft mild, ja ach, we houden het graag gezellig op het forum. We hebben te maken met vele personen dus ook vele verschillende meningen en gedragingen. Soms vinden mensen ons te streng en andere vinden juist dat we veel strenger moeten zijn.
Maar waarom denk je dat we een nieuwe mod hebben? Omdat er behoefte aan is. En met een nieuwe MOD erbij kunnen we sneller zijn en hebben we een nieuwe inbreng, iets wat altijd alleen maar positief kan zijn.
quote: Op 28 april 2004 11:51:59 schreef Freddy:
Ok, nogmaals dan:
De mogelijkheid om smilieloos te kunnen typen. code: Bijvoorbeeld dat in het code vakje alleen text mogelijk is
en smilies geblokt worden :) <-- hier hoort dus dubbele
punt,haakje sluiten te staan.
Dat is iets wat inderdaad gewoon moet veranderen op het forum.
|
Hugo Welther
Moderator
|
quote: Zo werd al snel duidelijk dat def onder de naam lectuurelektuur ook bezig was en ondanks dat duurde het een tijdje voor er actie tegen hem genomen werd. En ik hoef denk ik niet duidelijk te maken dat figuren zoals def hier niet gewenst zijn.
Misschien ook wel even vermeldenswaardig, dat de site van def aka lectuurelektuur na een melding van copyright schending door Microsoft uit de lucht is gehaald.
Dat iets, naar de mening van gebuikers, lang doorloopt betekent niet dat wij achter de schermen geen actie ondernemen.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Remco
|
quote:
Klopt, maar een nieuw persoon kan wel voor een nieuwe impuls zorgen.
quote: Dat zijn dus door jullie aangedragen zaken die door ons zijn verworpen. Zoals ik in die desbetreffende topics al heb uitgelegd vind ik die veranderingen niet nodig of zelfs niet goed. Denk je dat met een nieuwe MOD die ideeen opeens wel doorgaan?
Ten eerste lees ik daar niet dat het door jou of een van je collega's verwopen is.
Ten tweede, een nieuw persoon kan wel voor een nieuwe impuls zorgen. Ik dacht misschien liggen deze iedeeën nog ergens op een stapel, en blaast een nieuwe mod het stof eraf.
quote: Die FAQs en HOW-TO's zijn er al lang. Alleen de meesten schijnen het teveel moeite te vinden om er even naar te zoeken.
Misschien kun je er voor zorgen dat mensen ze niet kunnen missen ?
quote: En onze "snelheid" baseer je dus op een situatie?? Wij zijn vaak best snel en wat betreft mild, ja ach, we houden het graag gezellig op het forum. We hebben te maken met vele personen dus ook vele verschillende meningen en gedragingen. Soms vinden mensen ons te streng en andere vinden juist dat we veel strenger moeten zijn.
Maar waarom denk je dat we een nieuwe mod hebben? Omdat er behoefte aan is. En met een nieuwe MOD erbij kunnen we sneller zijn en hebben we een nieuwe inbreng, iets wat altijd alleen maar positief kan zijn.
Dat stukje in bold bedoel ik dus.
|
Remco
|
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
quote:
dank u om mij te waarschuwen maar je moet wel weten dat ik dat ook in de mot had
ik ben hier op mijn werk en er moet hier ook gepresteerd worden you see??
|
Tania_M
|
zoals ik ook daar wou zeggen (net te laat):
Niet allen een slotje, maar kick die gast ook van de site, en verwijder de topic (zoals bvb : http://www.circuitsonline.net/forum/view/2793 of : http://www.circuitsonline.net/forum/view/8972 )
Bachelorette in de Elektronica, Afstudeerrichting Telecommunicatie; bijna Master in de Electronica, Ontwerptechnieken
|
tealon
|
quote: quote:
Die FAQs en HOW-TO's zijn er al lang. Alleen de meesten schijnen het teveel moeite te vinden om er even naar te zoeken.
Misschien kun je er voor zorgen dat mensen ze niet kunnen missen ?
Dat ze er waren wist ik ook wel, nu moeten ze alleen nog redelijk vindbaar zijn, ik kom namelijk via CO soms op sites die ik nooit in mijn eentje was gekomen...
|
Remco
|
quote:
Ik dacht ik waarschuw je even.
quote: ik ben dus idd sedert enkele dagen moderator "on trial"
quote: En met een nieuwe MOD erbij kunnen we sneller zijn
Ik dacht dan kun je je meteen bewijzen
|
High met Henk
Honourable Member
|
* High met Henk is juist zeer blij dat ze hier harstikke mild en netjes zijn, want je weet nooit wanneer iemand het kwaad bedoelt of niet, sommige mensen willen echt alleen maar helpen. Andere zijn daarentegen minder aardig. De mod's worden dan ook minder aardig. Ben laatst aangemeld bij tweakers, das wel ff andere koek. Mij zien ze daar nooit meer. Had last van een irri toolbar en in hun howto hadden ze het over een proggie, maar dat was mij dus niet echt duidelijk. topic gesloten en was geen reet wijzer eigenlijk. Maar de manier waarop!!! niet echt netjes.
Gelukig hadden er in die tijd een aantal gepost en daar werd ik wel wijzer van
|
Bastiaan
|
quote:
Wat is er met die topics dan?
Jij kunt ze niet lezen maar de team leden wel
quote: Op 28 april 2004 17:55:36 schreef High met henk:
* High met henk is juist zeer blij dat ze hier harstikke mild en netjes zijn, want je weet nooit wanneer iemand het kwaad bedoelt of niet, sommige mensen willen echt alleen maar helpen. Andere zijn daarentegen minder aardig. De mod's worden dan ook minder aardig. Ben laatst aangemeld bij tweakers, das wel ff andere koek. Mij zien ze daar nooit meer. Had last van een irri toolbar en in hun howto hadden ze het over een proggie, maar dat was mij dus niet echt duidelijk. topic gesloten en was geen reet wijzer eigenlijk. Maar de manier waarop!!! niet echt netjes.
Ja ok, ben ik met je eens, maar.... Weet je wel hoeveel mensen er daar dagelijks komen?! Wanneer er zoveel mensen elke dag zijn moet je gewoon streng optreden om de zaak in bedrang te houden. Dus wat dat betreft doen ze het toch redelijk, al wordt het er idd niet leuker op. Maar de oorzaak daarvan ligt eigenlijk bij de mentaliteit van de bezoekers.
|
Stynus
|
http://www.elektronicastynus.be ||| http://www.schematheek.net ||| Goedkope kwaliteits webhosting
|