Ha, ik heb het: je moet eerst via database alles eerst toevoegen, zoals Lade 3, andere vendors, andere type e.d Dan gaat het wel.
Dus nu kan je wel toevoegen. Het probleem is dus dat als je iets anders handmatig invoerd, dat het dan niet werkt: je moet alleen iets kiezen wat bij de pijltjes staat. Want als je daar dan b.v. kast 5 invult kan hij die niet, en geeft dan een foutmelding
EDIT: met andere woorden: je moet alles eerst via "database" toevoegen, en daarna via "edit" kun je dan je componenten toevoegen
Goh, ga ik nu ook eindelijk eens iets met een database doen?
EDIT @hieronder : Ja, dat werkt ook

Maar,: weer een probleem: heb nu zonder problemen 2 soorten pic controlers toegevoegd, maar als ik dan in de microcontrolerlijst sta, en ik selecteer een van de twee (wordt blauw) en als ik dan op de potloot klik geeft hij een "Parameter is not valid" Hierna klik ik op continue, en dan heb ik geen problemen meer..
Enige wat ik eigenlijk nog jammer vind: als je je aantallen wijzigd, je dat nog niet meteen in je hoofdvenster ziet: je moet eerst naar een ander Type toe, om vervolgens weer terug te gaan, en dan zie je pas dat het aantal is veranderd....
EDIT OP DE EDIT HIERONDER: nee, met de weerstanden heb ik dat niet
MAAR, als ik een datasheet en foto toevoeg heb ik met de pic's ook geen last 
Dus opsturen van een BD?? DB bedoel je? Heeft dus niet veel nut, omdat het probleem bij de datasheet en foto's zit
(Die foto's en datasheet's had je namelijk ook bij de weerstanden er bij staan.) Ik kan hem bijna wel langsbrengen NH