Magazijn bijhouden?

Ja, toch een probleem: Kan nog geen artikelen toevoegen, zie mijn edit van vorige post

Dat je dat al gemeld had zou kunnen, maar dat was alweer een paar dagen geleden, dus dat ben ik wel vergeten

EDIT:
het hoort hier te staan. c:\..\..\waar je hem hebt staan\..\..\StockManager-Beta1-v0.1\DataBase\StockManager.sdf

Die heb ik gewoon staan, dat had ik al bekeken

************** Exception Text **************
The path is not valid. Check the directory for the database. [ Path = DataBase\StockManager.sdf ]

************** Loaded Assemblies **************

En ik heb :C:\Documents and Settings\******\*******\*****\*******\******\StockManager-Beta1-v0.1\DataBase\StockManager.sdf

EDIT Misschien moet ik hem eerst wel eens opnieuw opstarten dus ga ik er morgen wel weer mee verder
Slaap lekker
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Op 31 januari 2010 23:49:01 schreef Fredjuhh
...

Ik heb dit ook. Ik krijg het alleen als ik een plaatje aan een record wil toevoegen. Het maakt niet uit of dit plaatje "nieuw" in de database word gezet of dat het een "excisting" plaatje is.

Verder ziet het er heel handig en netjes uit! Misschien is het wel nog handig om een textvak te maken waar je opmerkingen kunt plaatsen.
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Hmm ik heb deze fout:

The path is not valid. Check the directory for the database. [ Path = DataBase\StockManager.sdf ]

geprobeerd te her produceren op 3 pc's maar mij lukt het niet. kunnen jullie mij daar bij helpen :}. waar staat de BD en waar staat de EXE wat was je aan het doen welk OS heb je. Op xP krijg je hier last van. ben nog aan het zoeken warom dit komt.

ik krijg wel een foutmelding bij een foto of datasheet aan passen maar dat heeft deze fout melding.
Method not found 'System.String System.Windows.Forms.OpenFileDialog.get_SafeFileName()'

Een Fix hier voor is .net 2.0 SP2 instaleren
Hier een link: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5B2...laylang=en

DiverAlpha:
ik snap niet waarom je dat krijgt want hij doet met het openen van de bestand niks met de DB. kreeg je dat wanneer je op de submit knop drukte? of was je een item aan het aanpassen?

Maar jij wil dus ook opmerkingen bij een Item kunnen plaatsen? Ik zal kijken of ik dat in de volgende versie waar kan maken :}
Okay, ik deed het denk ik verkeerd
Nu ga ik via edit, en dan add item daar vul ik een b.v. microcontroler in zonder foto en zonder datasheet. Als ik dan op submit druk krijg ik de volgende fout :

System.IndexOutOfRangeException: There is no row at position 0.
at System.Data.RBTree`1.GetNodeByIndex(Int32 userIndex)
at System.Data.RBTree`1.get_Item(Int32 index)
at System.Data.DataRowCollection.get_Item(Int32 index)
at StockManager.Forms.AddItem.buttonSubmit_Click(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Ik gebruik XP sp2

EDIT: MAAR als ik dan b.v. de datasheet die jij bijgevoegt hebt: MFR.PDF dan als datasheet toevoeg geeft hij de andere fout aan :

[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op 1 februari 2010 18:48:23 (10%)]

Mooi thanks ik zal kijken wat het probleem is. denk dat ik het al weer. :}

Edit:
ja kwam ik ook net tegen.

Op windows 7 diet hij het prima dus dit probleem heb je daar dus niet

[Bericht gewijzigd door Precious roy op 1 februari 2010 18:54:05 (25%)]

Ha, ik heb het: je moet eerst via database alles eerst toevoegen, zoals Lade 3, andere vendors, andere type e.d Dan gaat het wel.

Dus nu kan je wel toevoegen. Het probleem is dus dat als je iets anders handmatig invoerd, dat het dan niet werkt: je moet alleen iets kiezen wat bij de pijltjes staat. Want als je daar dan b.v. kast 5 invult kan hij die niet, en geeft dan een foutmelding

EDIT: met andere woorden: je moet alles eerst via "database" toevoegen, en daarna via "edit" kun je dan je componenten toevoegen

Goh, ga ik nu ook eindelijk eens iets met een database doen?

EDIT @hieronder : Ja, dat werkt ook
Maar,: weer een probleem: heb nu zonder problemen 2 soorten pic controlers toegevoegd, maar als ik dan in de microcontrolerlijst sta, en ik selecteer een van de twee (wordt blauw) en als ik dan op de potloot klik geeft hij een "Parameter is not valid" Hierna klik ik op continue, en dan heb ik geen problemen meer..

Enige wat ik eigenlijk nog jammer vind: als je je aantallen wijzigd, je dat nog niet meteen in je hoofdvenster ziet: je moet eerst naar een ander Type toe, om vervolgens weer terug te gaan, en dan zie je pas dat het aantal is veranderd....

EDIT OP DE EDIT HIERONDER: nee, met de weerstanden heb ik dat niet
MAAR, als ik een datasheet en foto toevoeg heb ik met de pic's ook geen last
Dus opsturen van een BD?? DB bedoel je? Heeft dus niet veel nut, omdat het probleem bij de datasheet en foto's zit (Die foto's en datasheet's had je namelijk ook bij de weerstanden er bij staan.) Ik kan hem bijna wel langsbrengen NH
Op 1 februari 2010 19:00:31 schreef Fredjuhh:
Ha, ik heb het: je moet eerst via database alles eerst toevoegen, zoals Lade 3, andere vendors, andere type e.d Dan gaat het wel.

Dus nu kan je wel toevoegen. Het probleem is dus dat als je iets anders handmatig invoerd, dat het dan niet werkt: je moet alleen iets kiezen wat bij de pijltjes staat. Want als je daar dan b.v. kast 5 invult kan hij die niet, en geeft dan een foutmelding

EDIT: met andere woorden: je moet alles eerst via "database" toevoegen, en daarna via "edit" kun je dan je componenten toevoegen

Goh, ga ik nu ook eindelijk eens iets met een database doen?

ja dat klop had ik al mee gemaakt. maar nu dat je het zegt had ik dat moeten beveiligen. wat je wel kan doen is in de add venster dubbel klikken op de type como box en dan komt er een edit venster om het wat sneller te maken.

Edit: probleem is nu alsgoed is gemaakt. je zal nog even moeten wachten op de volgende versie. maar het is nu dus niet meer mogelijk om zelf daar iets in te schrijven :}

Edit@ Hier boven: heb je dat ook bij de een resistors die ik er al in had gezed?
Enige wat ik eigenlijk nog jammer vind: als je je aantallen wijzigd, je dat nog niet meteen in je hoofdvenster ziet: je moet eerst naar een ander Type toe, om vervolgens weer terug te gaan, en dan zie je pas dat het aantal is veranderd....

hmm ok daar zal ik nog een update uit voeren thanks had dat nog niet opgemerkt :}. Is imidels ook aan gepast.

Edit op een Edit van hierboven :} :
kan jij dan de BD even naar mij mailen als je dat wilt?
danieisnietgek AT hotmail DOT com(ja ik weet het :}).
en even de fout melden voledige text. thanks.
ok ik heb een vernieuwde versie te download gezet :}

http://84.106.91.26/App/StockManager/StockManager-Beta1-v0.3.rar

met een aantal aanpassingen:

version: Beta1 v0.3

Bugs:
The Submit button in Add item did not work! = Fixed!
For some people the application can't find Data Base when starting = Maybe?

version: Beta1 v0.2

Bugs:
Application crash when trying to delete an item when nothing was selected = Fixed!
When adding or editing and manually writing (type, subtype, location, vendor)
Causes an exception. = Fixed!

Changed:
In the adding and editing form, instead of double clicking to edit data types
of the combo box. it is now in a right click menu. = Working!

New Fetchers:
A notification window when deleting an item = Working!
Editing existing data types = Working!
Refresh main window after editing or adding an item = Working!
Om hem te gebruiken kan je gewoon de Mappen(DataBase, DataSheets, Images, Settings) copieren naar de nieuwe versie
Volgende fout
als je na verse instalatie meteen op de Toolstripbutton2 drukt geeft hij een fout :
System.ArgumentOutOfRangeException: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.
Parameter name: index
at System.Collections.ArrayList.get_Item(Int32 index)

Maar dat is normaal, want er staat nog niks in (Maar dat zou eigenlijk geen error mogen geven )

Edit: dit doe ik niet om je af te ze*ken hoor (Voor het geval dat iemand dat gaat denken )
Ik wil je alleen helpen met het zoeken naar problemen In iedergeval hulde voor al je programmeerkunsten, Ik waardeer dat zeer ...

[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op 1 februari 2010 20:26:53 (20%)]

Op 1 februari 2010 18:13:16 schreef Precious roy:
Hmm ik heb deze fout:

[...]

geprobeerd te her produceren op 3 pc's maar mij lukt het niet. kunnen jullie mij daar bij helpen :}. waar staat de BD en waar staat de EXE wat was je aan het doen welk OS heb je. Op xP krijg je hier last van. ben nog aan het zoeken warom dit komt.

Een Fix hier voor is .net 2.0 SP2 instaleren
Hier een link: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5B2...laylang=en

Deze patch had ik al geïnstalleerd blijkbaar... Opnieuw installeren maakt geen verschil... Ik gebruik XP SP2 en ook .NET 2.0 met SP2 en .NET 3.0 met SP2.

De foutmelding die ik krijg is:

Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op Doorgaan klikt, wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. (Hij gaat niet goed verder) Als u op Afsluiten klikt, wordt de toepassing onmiddellijk afgesloten.

The path is not valid. Check the directory for the database. [Path = DataBase\Stockmanager.sdf

Ik ga zo eerst even .NET 2.0 deinstalleren, misschien maakt deze een conflict met .NET 3.0. Daarna weer verder puzzelen.

Mijn .exe staat trouwens in //MijnDocs/StockManager/StockManager.exe en de DB staat in //MijnDocs/StockManager/DataBase/StockManager.sdf
Op 1 februari 2010 20:23:56 schreef Fredjuhh:
Volgende fout
als je na verse instalatie meteen op de Toolstripbutton2 drukt geeft hij een fout : [...]
Maar dat is normaal, want er staat nog niks in (Maar dat zou eigenlijk geen error mogen geven )

Edit: dit doe ik niet om je af te ze*ken hoor (Voor het geval dat iemand dat gaat denken )
Ik wil je alleen helpen met het zoeken naar problemen In iedergeval hulde voor al je programmeerkunsten, Ik waardeer dat zeer ...

haha ja dat snap ik. Ik programmeer het dus ja ik weet wat het kan en niet kan, en ja dan kom je niet meteen op een probleem maar mensen die geen idee hebben hoe het werkt ja die vinden nog is wat en dat vind ik juist goed. (dan word het programma NOOB proof zeg maar ;} )

maar goed als het goed is hoor die probleem nu opgelost te zijn. want ik neem aan dat je in de menu links niks zag staan en dat hij daarom een fout gaf. toch?

Edit:

Ik ga zo eerst even .NET 2.0 deinstalleren, misschien maakt deze een conflict met .NET 3.0. Daarna weer verder puzzelen.

Mijn .exe staat trouwens in //MijnDocs/StockManager/StockManager.exe en de DB staat in //MijnDocs/StockManager/DataBase/StockManager.sdf

um ik denk niet dat het aan .net ligt want dan geeft hij normaal een andere error. kan je kijken of hij werkt als je hem op je desktop hebt? welke OS heb je ?
Op 1 februari 2010 20:34:13 schreef Precious roy:
[...]
um ik denk niet dat het aan .net ligt want dan geeft hij normaal een andere error. kan je kijken of hij werkt als je hem op je desktop hebt?

Helaas niet, ook niet als ik de map direct op C: zet

OS is XP met SP2
Op 1 februari 2010 20:43:03 schreef DiverAlpha:
[...]

Helaas niet, ook niet als ik de map direct op C: zet

OS is XP met SP2

Ok Tof ik krijg hem nu oop op mijn XP pc ik gaan het hopelijk nu oplossen :} nog even wachten. he ik snap er nu niks meer van want nu krijg ik hem niet meer en ik heb nog niks veranderd! ik denk dat het wat langer gaat duuren.

Edit: als je denkt hey ik kan niet meer items toevoegen in V0.2 dat klopt was een bugje is nu opgelost je kan hem even opnieuw downloaden.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op 1 februari 2010 21:01:20 (14%)]

Hey, nu is die dubbelklik functie er weer uit, bij add item dus nu moet je eerst naar de database om hem weer toe te voegen?
Ohh, ik zie het nu al: je moet nu rechts klik doen met de muis

(Ik post dit bericht toch maar: zie het maar als de help functie )
Op 1 februari 2010 21:00:59 schreef Fredjuhh:
Hey, nu is die dubbelklik functie er weer uit, bij add item dus nu moet je eerst naar de database om hem weer toe te voegen?
Ohh, ik zie het nu al: je moet nu rechts klik doen met de muis

(Ik post dit bericht toch maar: zie het maar als de help functie )

haha Ik had het wel gemeld hoor Smile -->
DiverAlpha:
Op 1 februari 2010 20:52:07 schreef Precious roy:
[...]

Ok Tof ik krijg hem nu oop op mijn XP pc ik gaan het hopelijk nu oplossen :} nog even wachten. he ik snap er nu niks meer van want nu krijg ik hem niet meer en ik heb nog niks veranderd! ik denk dat het wat langer gaat duuren.

Edit: als je denkt hey ik kan niet meer items toevoegen in V0.2 dat klopt was een bugje is nu opgelost je kan hem even opnieuw downloaden.

Ok ik denk dat ik het nu heb opgelost probeer maar hij staat nu te download als v0.3

Edit hier onder:
zie jij de menu Links waar (Resistor, Microcontrolers, ENZ) staat. wat dan werkt de DB wel.

Edit:
ik weer niet of jij heb een half uur geleden heb gedownload want er was een bug ja met het (Adden van items) wat nu is opgelost. Of toch niet haha Woeps!
in v0.3 is het dus opgelost.
Heb net V0.2 gedownload, had ik over het hoofd gezien :$...

Ik kan nu compleet geen artikelen toevoegen. Nadat ik het geprobeerd heb komt er geen foutmelding ofzo, als ik dan het invoeren van een artikel weg klik kan ik daarna geen enkele connectie meer maken met de DB lijkt het wel...
Aan deze kant werkt hij tot op heden goed, Maar ik ben ook nog niet bezig om hem meteen helemaal vol te stampen (anders is het misschien wel weer voor jan l*l geweest)
Eerst even lekker klooien

EDIT @ Hieronder:
Dat zeg ik toch niet?? Werkt goed hoor!! MAAR bij de search kun je niet op alleen een gedeelte van de item name zoeken. Dus die is nog niet helemaal Advanced
Ik weet niet wat voor voorwaarden er aan hangen, maar ik moet wel type ingeven

En als ik op Ohm zoek met type microcontrollers, dan komen toch de weerstanden naar boven
Op 1 februari 2010 21:48:53 schreef Fredjuhh:
Aan deze kant werkt hij tot op heden goed, Maar ik ben ook nog niet bezig om hem meteen helemaal vol te stampen (anders is het misschien wel weer voor jan l*l geweest)
Eerst even lekker klooien

werkt v0.3 niet meer ? haha ik lees weer als een debiel maar goed ja ik heb daar dus maar wat gedaan, als je weet war je zoekt maar niet hoe het heer kan je dan gewoon op search klikken door type en of subtype aan te geven en dus zoeken niet alleen op naam.

Ohm? hah das tof maar niet echt wat we willen. daar gaan ik zo even naar kijken!
Ik kan het programma niet openen ik krijg de heletijd deze melding

Maar ik kan die updates niet installeren omdat ik 32 bit systeem gebruik en die updates zijn voor 64 en 86 bit
Op 2 februari 2010 16:30:48 schreef Pieper:
Ik kan het programma niet openen ik krijg de heletijd deze melding

[afbeelding]

Maar ik kan die updates niet installeren omdat ik 32 bit systeem gebruik en die updates zijn voor 64 en 86 bit

ja dat komt omdat je SQL Server Compact 3.5 niet heb geinstaleerd.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=DC6...laylang=en
Op 2 februari 2010 16:39:40 schreef Precious roy:
[...]

ja dat komt omdat je SQL Server Compact 3.5 niet heb geinstaleerd.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=DC6...laylang=en

haha X86 = 32 bit, het is een en het zelfde. :}
pientertje

Golden Member

heb niet alles bekeken, maar misschien is het een idee om elk ding een id te geven wat bestaat uit een groepnummer(dus 5% weerstanden, keramische condensatoren 74xx serie enz....). En daarachter een id. Dus zo GGG-III
You lost the game!
Zo werkt het toch al in de database zelf?
Je hebt een typeID en een subtypeID. Ieder type krijgt een ID toegewezen en ieder subtype krijgt een ID. Stel dat ik nou een 10k metaalfilm weerstandje heb, dan ziet het er bijv. zo uit:
code:
Tabel typeID:
1. weerstanden
2. overige

Tabel subtypeID weerstanden
1. cermet
2. koolfilm
3. metaalfilm

Tabel weerstanden:
omschrijving         typeID         subtypeID
10k                     1                3  

En als je de database van de stockmanager los opent, zie je deze structuur ook terug, alleen is er maar een subtype tabel waarin ook weer de type ID's terugkomen. Er is dus al een soort vertakking, maar dan in de database.

Misschien nog een tip voor de TS:
Als je bijvoorbeeld op de 'open datasheet' knop ramt, kan je beter eerst kijken of het bestand waar de datasheet zou moeten staan ook echt bestaat, scheelt weer zo'n mooi .net error dialog.

Zou je misschien de source beschikbaar willen stellen?

[Bericht gewijzigd door ElektronThomas op 2 februari 2010 18:24:41 (17%)]

Denk simpel, doe moeilijk
Weet iemand of het mogelijk is om deze database te laten draaien op linux en zo ja, hoe? Alvast bedankt!