"buurman, ik ben weg"-indicator?

Ik heb een paar hobbies waar wat "lawaai" aan te pas kan komen en ik zou mijn buren graag iets aanbieden dat zij naast hun huisdeur kunnen hangen en dat zij indrukken telkens zij hun huis verlaten (en omgekeerd), zodat ik weet wanneer de kust vrij is voor mij.

Bij mij zou dan bv. simpelweg een groen ledje gaan branden wanneer zij niet thuis zijn; zo simpel mag het zijn.

Ik zou dit graag hebben met ouderwetse draadloze signalen, niet met een digitaal signaal dat voortdurend staat te zenden, zoals een DECT phone. Als het enkel werkzaam is wanneer het signaal wordt verzonden, mag dit natuurlijk wel digitaal zijn.

Is er iets in deze zin dat ik daarvoor kan gebruiken of dat jullie ooit gezien hebben in een magazine of zelfbouwkit?

Met de PC programma's van tegenwoordig kan ook veel, maar je hebt hem nu eenmaal niet altijd opstaan. Niets handiger dan iets dat in het zicht hangt wanneer je het het huis uitgaat, mijns inziens. Liefst iets klein met een batterijtje. Het signaal moet slechts door één (dubbele) muur hier, denk ik.

Ik denk nu even aan een 220V stekkeraansluiting met afstandsbediening, maar zou dit door een dubbele muur gaan? (infraroodversies alvast niet)

Bedankt voor jullie meedenken!
draadloze afstandsbediening van de bouwmarkt gebruiken? heeft een aan en een uitknop, kunnen ze zo bij jouw binnen een lamp aan/uit schakelen

een lamp binnen is beter dan 1 buiten, zo zien inbrekers ook niet wanneer de kust veilig is, en je hoeft je huis niet uit om te kijken naar de lamp
op zich een simpele schakeling maar als ze nu eens het knopje vergeten, jij denkt ze zijn weg en je maakt kabaal ?

Ik ben zelf muzikant (basgitaar), en kan gewoon oefenen op zolder, vaak ook met band zonder burenruzie, goede isolatie is het toverwoord.
Ik kan je daar wat tips over geven, is buiten de strekking van dit forum dus per mail.
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
draadloze afstandsbediening van de bouwmarkt gebruiken? heeft een aan en een uitknop, kunnen ze zo bij jouw binnen een lamp aan/uit schakelen
>> Hoop idd dat zoiets bestaat zonder infrarood dat sterk genoeg is. Ik steek er dan zo'n flauw veiligheidslichtje in of zo, dat 10 keer niets verbruikt.

op zich een simpele schakeling maar als ze nu eens het knopje vergeten, jij denkt ze zijn weg en je maakt kabaal?
>> Geen probleem, ze moeten dan maar op de muur kloppen of even bellen. Andersom zou veel meer zonde zijn

In geluids-isolatie geloof ik in dit geval niet en heb ik ook geen zin in. Het gaat hem om gitaar die ik soms heel luid moet kunnen afstellen of wil bespelen, alsook simracing. Beiden geven trillingen die m.i. niet te isoleren zijn (je hoort het ook 2 verdiepingen lager hier nog De luidsprekers staan ook naar hun muur gericht.

Ik heb veel vrije tijd, dus als ik overdag wat "lawaai" kan maken, kan ik best 's avonds wel op het gemakje aan doen. Maar gezien ze nogal wisselende werkuren lijken te hebben, lijkt mij dit systeem dringend gewenst.

Bedankt voor de reacties
Als er de mogelijkheid is om een kabel te gebruiken, wordt het geheel nog simpeler.

Namelijk een schakelaar bij de buren, en een lampje bij jouw. Kan idd een heel klein ledje zijn. Dan verbruik hij ook niet zoveel.

En afhankelijk van wat het vaakst voor komt (buren wel/niet thuis) kun je besluiten slechts één ledje te gebruiken. Dus rood als ze wel thuis zijn, of groen als ze niet thuis zijn.
Op die manier hoeft er niet altijd een ledje te branden.
Dit soort herrie hoort niet thuis in een woonomgeving.
Ik heb een tijdje een imbeciel met een drumstel naast me gehad, dus ik weet er helaas alles van.
Linux op desktops: http://www.opensuse.com - Linux op servers: http://www.debian.org
Wees daarom positief met dit idee, in plaats van gewoon herrie te maken!
Ik heb maar één rechtstreekse buur, dus met deze oplossing is er niet het minste probleem. En voor drumstellen kan je e-drums met hoofdtelefoon cadeau doen

Een draad is helaas niet aan de orde.

En uitgebreidere signalisatie is natuurlijk mogelijk, maar zoals gezegd volstaat een groen "lampje" bij afwezigheid. Eventueel een 2e "rood" signaal is ook interessant voor het geval ze in hun slaapkamer 's nachts nog iets horen of zo, maar dit mag verder niet tot manipulatie of misbruik gaan leiden. Een mens maakt sowieso zoveel lawaai hij wil tot 22u (in België toch )

Maar weer een ander probleem dat ik voorzie bij een draadloze contactdoos is dat in vele zenders waarschijnlijk geen indicatie zit. Omwille van de batterijtjes zal ws geen ledje blijven branden en de drukknop is meestal een aan/af "relais"-type. De buren hebben aldus geen visuele feedback hoe het "lampje" ingesteld staat... Hopelijk bestaan er uitzonderingen bij die toestelletjes.
Een combo als dit gaat alvast door de muur en zou op dat gebied wel voldoen. Enkel na te vragen of de zender wel een indicatie gaat geven, of enkel het ledje even laat oplichten bij indrukken v/e toets...

www.elroshop.eu/afstandsbediening-basis-he301eu-p-1513.html
www.elroshop.eu/draadloze-aanuit-stekker-zwart-he302beu-p-1515.html

Bij één of ander domotica-merk zal ik hopelijk toch in de prijzen vallen...
mijn afstandsbediening heeft geen moeite met de afstand van de tuin naar zolder, de ontvanger heeft zelf al een ledje

de zender heeft geen terugkoppeling, echter je kunt ook 2 van die ontvangers bedienen met 1 afstandsbediening, dus je kunt er ook 1 plaatsen bij de buren, zodat ze zelf kunnen zien wat ze geselecteerd hebben

zo'n "klikaanklikuit" setje van 1 afstandsbediening en 2 ontvangers kost geloof ik 17 euro
Een hele andere tip: als je daadwerkelijk zoveel lawaai maakt dat je buren er last van hebben, dan is het eigenlijk noodzaak om zelf gehoorbeschermers te dragen. Je hoeft zoiets natuurlijk niet te doen, maar de kans is anders vrij groot dat je over een jaar of tien een paar vervelende dips in je gehoor hebt zitten.
Idd Blitskriek, op dat idee van 2 ontvangers was ik ook juist gekomen! Synchroniteit kan al wel eens uitvallen wanneer ik of zij hem uit het contact hebben gehad, maar dat zullen we dan wel merken

Op mijn oren let ik zelf heel hard en mijn installatie heeft heel zachte hoogklanken die niet vermoeien of pijn doen. Is sta er ook met mijn rug naartoe en het zijn meestal geen heavy metal-toestanden Het moet gewoon hard genoeg zijn "om te klinken", nu ook niet LOEIHARD. Maar voor buren zal dat snel te hard zijn, vandaar; want het is soms meer zaak dat je het minste geluid overal doorheen hoort, het hoeft niet eens hard te staan daarvoor.

Of de (nieuwe) buren last hebben, weet ik niet eens (ik alvast niet van hen), daarvoor ga ik ze contacteren met alvast deze oplossing.
Het is meer het probleem voor mij dat ik er teveel mee moet rekening houden momenteel en dit mijn audio-vrijheid enorm beperkt (heb hiervoor altijd de luxe gehad te kunnen doen wat ik wou).

Als zij nu meewerken met dit systeem dan heb ik meer dan tijd genoeg om overdag/bij afwezigheid mijn ding te kunnen doen.

Ik denk dat hiermee een goedkope en al afdoende oplossing is gevonden. Bedankt a/d medewerkers