Vervang transistor voor MJL 21193/21194

Ik ben net dit schema tegengekomen: http://sound.westhost.com/project3a.htm
Nu kijk ik voor die eindtorren en die kosten 8.5 euro per stuk!!
Zijn er geen equivalente torren voor dit type?

Mvg Bart

Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)

waar koop je die dan ? Daarnaast het zelfbouwen van versterkers kost nu eenmaal geld, wacht maar als je straks voor trafo's, koelprofiel, afvlakelco's en een behuizing gaat shoppen ...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Gevonden bij Okaphone.
Trafo's en dergelijke heb ik wel ergens (hou van recycling)
Enkel de eindtrap heb ik niet.

Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)

Het kan ook goedkoper. Bijvoorbeeld bij RS Components kosten deze types 3,20 euro per stuk. Ik heb geen ervaring met bestellen bij RS Components, en weet niet wat het minimum order bedrag is en hoe hoog de verzendkosten zijn.

Vergelijkbare types zijn de 2SC2922 (NPN) en 2SA1216 (PNP), of de 2SC3264 (NPN) en de 2SA1295 (PNP) van Sanken. Behuizing is wel anders. De laatste twee types zijn verkrijgbaar bij de Nederlandse firma Europe Audio.

Waarschijnlijk passen de 2sc5200 en 2sa1943 ook wel op deze plek, deze kosten bij okaphone ook een beetje minder, al is het niet veel.

Als je bij aswo of nedis kan bestellen, zijn ze een stuk goedkoper, al kan je hier niet als particulier bestellen, helaas.
Ik denk dat okaphone hier ook besteld, want ik heb ze weleens door een nedisboek zien heen bladeren ;), het onderdeel dat ik destijds nodig had zat niet in het nedisprogramma, de man achter de balie keek me toen verwonderd aan toen ik zei dat ie niet verder in dat boek hoefde te zoeken, ik had op het werk al uitgezocht dat nedis hem toch niet had :)