RJ45/RJ11 + combi Coax/RJ45

Ik heb twee UTP Cat 5E kabels voorzien voor mijn telefoon en internetaansluiting. Ik heb ook een inbouwsokkel gekocht met 2xRJ45 wall outlets om de telefoon en pc aan te sluiten. Nu ben ik er net achter gekomen dat de telefoon een RJ11 stekker heeft. Kan ik een RJ11 stekker in een RJ45 outlet steken en gaat dit werken? Dacht dat dit mogelijk was.

Andere vraag: voor mijn digitale TV-aansluiting heb ik een Coax én UTP kabel nodig. Deze kabels heb ik voorzien, maar ze moeten nog worden aangesloten op een inbouwsokkel. Bestaat er een combi sokkel voor Coax/UTP (RJ45)?

je kan een RJ11 in een RJ45 proppen. als je dan aan de andere kant de juiste pinnen gebruikt kan het werken. aan te raden is dit niet!

beter kun je een RJ45 naar RJ11 verloopsnoer maken. duidelijk de poorten markeren is dan de netste oplossing.

Ik heb dit ooit opgelost door een 2x CAT5e van sokkel naar sokkel aan te sluiten. in de meterkast ging er dan een patchkabel naar de modem en een RJ45 van de sokkel naar de telefoonlijn (RJ11). achter de PC een patchkabel naar de PC en een RJ45-RJ11 snoer naar de telefoon. had zelf s met een Cat5 gekund.

Dacht dat een combisokkel (coax+RJ45) wel bestond. kijk eens in de bouwmarkt.

hiermee ben je natuurlijk in een keer klaar:
http://www.klusspullen.nl/?sc=catalog&id=9677&tx=Nedap%20Multi…

GMT+1

Sokkels van Nico bestaan volgens mij niet combi RJ45/RJ11.

Als ik de kleurcode van de UTP-kabels respecteer voor het aansluiten van mijn RJ45 outlet, zal het dat niet werken met een RJ11 stekker die standaard aan mijn telefoon zit?

Tja, als je de kleurcodes aanhoud, dan zal je het paar in het midden (pin 3+4) gewoon recht aansluiten. (blauw/blauw-wit)

het hangt er dus vanaf waar die signalen vandaankomen om er iets zinnigs over te zeggen. als jij die met een RJ45/RJ11 op een modem aansluit moet het goedgaan, die gebruikt tenslotte de middelste pinnen voor telefoon (rood/groen) beste pak je een telefoonsnoer (rj11/Rj11) en zet je daar een RJ45 op. dan maak je een RJ45/RJ45 kabel met dozen op het uiteinde. dat moet goedgaan

maar hiermee moet het toch lukken:
http://www.klusspullen.nl/images/catalogus/269180.jpg

[Bericht gewijzigd door Progger op woensdag 16 juni 2010 11:17:18 (26%)

GMT+1

Dat is inderdaad wat ik zoek.

Ik heb mijn UTP-kabels naast/op mijn elektriciteitskabels liggen, mag dat of krijg ik dan een zwak of slecht signaal?

voor UTP zal het wel meevallen, in principe komt het door of niet.
het netste is natuurlijk:
http://www.gunneman.nl/Assortiment/industrietechniek/images/nowaplast_plintgoot.jpg

GMT+1

Op 16 juni 2010 10:59:11 schreef bobbydrop:
Andere vraag: voor mijn digitale TV-aansluiting heb ik een Coax én UTP kabel nodig. Deze kabels heb ik voorzien, maar ze moeten nog worden aangesloten op een inbouwsokkel. Bestaat er een combi sokkel voor Coax/UTP (RJ45)?

Ja
http://www.hawkee.com/shop/prod/5428765/

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

sorry jovak,

maar die is natuurlijk alleen geschikt voor amerikaanse inbouwdozen. als hij dan toch wat afwijkends besteld, kan die net zo goed bij die nederlandse webshop bestellen.

GMT+1

Op 16 juni 2010 16:49:56 schreef Progger:
sorry jovak,

maar die is natuurlijk alleen geschikt voor amerikaanse inbouwdozen. als hij dan toch wat afwijkends besteld, kan die net zo goed bij die nederlandse webshop bestellen.

http://www.mnm-computers.nl/product_info.php?products_id=12866
Goed, jij een nederlandse site ;)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Arco

Special Member

Er zijn ook inserts voor RJ10 -> RJ11 en RJ11 -> RJ45:
http://www.l-com.com/item.aspx?id=8125

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 juni 2010 18:31:45 schreef jovak:
[...]
http://www.mnm-computers.nl/product_info.php?products_id=12866
Goed, jij een nederlandse site ;)

En passen deze in onze standaard doosjes? ook in ronde doosjes van legrand 68mm doorsnede? Een standaard niko-stopcontact past in zo'n rond doosje.

Daar zal ik je het antwoord op schuldig moeten blijven

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

In alle kantoorpanden worden RJ45 outlets in wandgoten gemaakt,
Als je een RJ11 in een RJ45 doet zijn de middelste aansluitingen telefoon (blauw /blauw wit) .
Dit word al jaren gedaan dus een verloop is onzin

Helemaal mee eens (@19roland70) dit is toegestaan.

Ik heb het zelf eens aan AMP (nu Tyco) gevraagd of het schadelijk is voor de contacten die ernaast zitten.
Die worden dan verder omhoog geduwd, meer als normaal, maar dit leid niet tot schade van de contacten.

Verder is het zelfs bewust zo gedesigned om dat zo te doen. Die UTP paired wires zitten niet voor voor niks enigsinds 'vreemd':
1-2,3-6,4-5,7-8
En laten die middelste 4-5 nu precies voor de telefoon zijn!

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Turbokeu

Golden Member

Waarom niet het modulair Legrand Mosaic systeem?
Toepasbaar voor inbouw, opbouw en het DLP plintsysteem (kliksysteem).
Eén module is 2.5x5cm, een simpele wanddoos kan 2 modules herbergen.
WCD's zijn altijd 2 modules groot, schakelaars 1 of 2 modules.
RJ11 & RJ45 connectoren zijn 1 module groot waardoor je zonder problemen beiden naast elkaar in één wanddoos plaatst.

Het grote voordeel van het Mosaic systeem is dat inbouw/opbouwdozen, montageplaten, afdekplaten en het eigenlijke materiaal (WCD's, connectoren, schakelaars, verklikkers, drukknoppen, TV/radio coax, enz.) allemaal apart bestelbaar/te bestellen zijn.
Als je bij het kableren een RJ11 of RJ45 connector naar de vaantjes helpt (en dat gebeurt!) moet je enkel de connectormodule bijbestellen.
Bij bvb. Niko mag je dan de hele connector (compleet met de montageplaat) bijbestellen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 6 november 2010 00:09:02 schreef 19roland70:
In alle kantoorpanden worden RJ45 outlets in wandgoten gemaakt,
Als je een RJ11 in een RJ45 doet zijn de middelste aansluitingen telefoon (blauw /blauw wit) .
Dit word al jaren gedaan dus een verloop is onzin

Ik sluit ook geregeld zulke UTP inbouwdozen aan. Ik leg altijd 2 UPT kabels en deze sluit ik als zijde 1 RJ11 en 1 RJ45 aansluiting.

Maar als ik het goed begrijp kan je deze dozen altijd zo aansluiten:
https://sites.google.com/site/teunhaperen/aldi-ladekast/UTP_anders.GIF?attredirects=0

De linkerkant van de kabel is dan bijvoorbeeld de meterkast met de RJ-45 in je router en RJ-11 (eigenlijk RJ14) in de telefoonsplitter.

De rechterkant is dan de inbouwdoos in bijvoorbeeld de kamer. Als je hier dan een telefoon (RJ14) insteekt dan werkt deze zonder probleem, en als je er een computer (RJ45) op aansluit kun je hier ook probleemloos mee internetten?

Werkt dit ook met Gbit routers en computers(evt. op 100Mbit snelheid)?

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Bij Gbit heb je alle draadjes nodig van de 8, en bij 100 Mbit gebruik je er maar 4 dus dan kun je netwerk en telefoon kombineren.

Maar het werkt perfect heb je maar één soort kabel nodig (met 8 aders) voor alle verbindigen.

Gr. Hans.

edit: voor het gemak zet je dan RJ45 stekkers aan alles ook aan de telefoon.

[Bericht gewijzigd door H-Lab op zaterdag 6 november 2010 16:44:39 (14%)

Een buizeneindtrap dat is het.

Ik heb net geprobeerd. RJ11 past perfect in RJ45. De middelste 2 contacten van de RJ11 maken dan contact met de middelste 2 van de RJ11.

Maar ik twijfel er nog aan wat een Gbit netwerkkaart doet met een telefoon-signaal op deze 2 pinnen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Als je met Gbit netwerk werkt dan gaat het juist niet, dan moet je de telefoon apart via een tweede kabel doen.
Maar voor thuis is een 100Mbit verbinding (voor mij) snel genoeg.
En ja de RJ11 past prima in een RJ45 bus maar als je aan alles RJ45 stekkers zet kun je geen vergissingen maken.
Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.

Ja, ik vind 100Mbit ook snel genoeg. Maar stel, je legt zo'n installatie in een huis. Nu werkt alles goed op het on-board 100Mbit netwerkkaartje.

Over een paar jaar kopen de mensen een nieuwe pc met een Gbit on-board netwerkkaartje. Wat gebeurt er dan als een een telefoon signaal van 40 tot 85V op de netwerkkaart komt te staan?

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Dan gaat het helaas fout!!! telefoon dan maar apart houden voor het geval dat.

Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.

daarom zit telefoon ook op de blauwe en blauw witte draad , die gebruikt een netwerkkaart niet . ik heb er zelf een aantal ppoe verbingen mee gemaakt in huis en dan is 4-5 en 7-8 voor de voeding .

overigens is het voor gigabit ethernet beter om aan 1 kant van de connector oranje en oranje wit te draaien met groen en groen wit , ofwel pen 1-2 en 3-5 . anders hebben sommige netwerkkaarten met automatische linksnelheid soms last van steeds op 100mbps te springen door de tegenwerkende freqentie in de kabels . dit kan al met cat5e .

waar rook was, werkt nu iets niet meer