Trafo inverter board Philips 32pf9541/10 (BJ3.0E)

Beste Forumleden,

Van bovengenoemd toestel heb ik bij een van de 8 trafootjes op het inverter board RDENC2266TPZ secundair een afwijkende weerstand gemeten.
Klacht is:geeft even beeld en beeld valt daarna weg.
Van andere inverter boards kan ik bij Aswo vrijwel altijd de losse trafos bestellen, voor deze echter niet.
Nummer op trafo is : NMB0007C6Z14CC.

Heeft iemand een tip of kan iemand mij verder helpen?

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank

Trevor

Valt het beeld echt weg of valt alleen de backlight uit?

Als alleen de backlight uitvalt zit je met de inverter boards wel op de goede weg. Of het veel helpt om ze op component niveau te gaan repareren betwijfel ik omdat Philips bij een aantal LCD Panels dit probleem heeft en het opgelost heeft door nieuwe Backlight Inverter boards te ontwerpen. Herstel je de oude dan gaan ze in de toekomst zeker weer kapot. Je kunt de oude inverter boards aanpassen door wat SMD onderdelen te wijzigen, dit is op internet ergens te vinden. Het beste is om de nieuw ontworpen Backlight Inverter boards van Philips erin te zetten...

maartenbakker

Golden Member

De problematische inverters zijn van LG (ik heb toevallig net nog een setje vervangen, daar viel het hele toestel in protectie, dus ook geen geluid en bediening meer), maar deze inverter is van Sharp.

Het zal dus om een ander probleem gaan. Oplossing is naar ik vrees de complete inverter vervangen, ik heb vaker gehoord dat Minebea-trafo'tjes niet los te krijgen zouden zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is inderdaad een Sharp inverter board
Vast staat dat het bewuste trafootje stuk is.
Mijn vraag is of iemand weet waar je deze kan verkrijgen of misschien iemand een goed exemplaar van een "donorboard" heeft.

Vriendelijke groet,

Trevor

maartenbakker

Golden Member

Bij Aswo is in elk geval de complete inverter te verkrijgen voor 65 ex, maar ik denk dat je zo ver ook al was.

Ik heb deze http://www.mj-van-de-lcd.nl/lcd/ als televisiesloperij in de bookmarks staan (geen ervaring als klant maar het lijkt me een aardige man), misschien heeft hij wat goedkopers in de aanbieding voor je.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo Maarten,

Ik was al per Email bedaderd door deze webshop.
Helaas zonder resutaat, heeft niet wat ik zoek.

Vriendelijke groet,

Trevor

Ik heb op http://www.lcdparts.net de trafo gevonden
Prijs is aan de hoge kant=21 dollar

Vriendelijke groet,

Trevor