insiders DickBest.nl

Dit topic is gesloten

Nou ik bestelde elke maand wel een paar keer,maar begin het nu toch echt wel te merken dat ie een tijdje uit de lucht is....
Hoop wel dat ie weer snel open gaat.De racco kasten raken op sommige plaatsen redelijk leeg.

Lucky Luke

Golden Member

Dick Best, kunt u niet even zelf hier posten wat er aan de hand is? Schept een hoop meer duidelijkheid en kost nog geen kwartier.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

progressie! enkele dagen nog.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op zijn site staat te lezen:

'Gelukkig is het eind in zicht, nog enkele dozen uitpakken en uitsorteren, daarna een algehele check. Dan een paar proeforders klaarmaken, als dat naar wens verloopt gaat de site de lucht weer in. Het is nu een kwestie van enkele dagen !

vr. gr. Het dickbest team'

Het vervelende van proeforders is dat het ook mis kan gaan. En dan duurt het weer een maand langer :-)
(daarom test ik m'n ontwerpen ook nooit, dan vind je ook geen fouten...)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Mr flop, we weten nu al langer dan vandaag dat je geen fan bent van D.Best dus....

Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

Op 14 februari 2011 13:49:50 schreef Lucky Luke:
Dick Best, kunt u niet even zelf hier posten wat er aan de hand is? Schept een hoop meer duidelijkheid en kost nog geen kwartier.

Dick Best is gewoon verhuisd, nieuwe stek, nieuw magazijn, alles vanaf scrap weer beginnen.
Geduld ;)

Never touch a running system !
maartenbakker

Golden Member

Ik weet helemaal niet zeker of flipflop wel of geen fan is van Dick Best. Hij geeft in elk geval aan dat hij ook geen fan is van zijn eigen werk (dat test hij niet zodat er ook geen fouten in gevonden worden). Verder is het simpelweg extrapolatie van resultaten uit het verleden dat het nog wel een maandje zou kunnen duren.

Mij zal je er niet over horen, ik heb zelf een gigantische voorraad en goede contacten met groothandels, maar voor de hobbyisten die -terecht- erg tevreden waren met Dick Best is het simpelweg lullig dat er geen volledige openheid van zaken wordt gegeven, zodat er nog steeds van alles gespeculeerd wordt. Zoals door flipflop, maar hierboven door Paul-RT ook, alleen dan de andere richting op en kan net zo goed niet kloppen.

@vdbeke hieronder: Ik denk ook dat je als kleine hobbyist als eerste moet proberen terug te vallen of fysieke winkels bij jou in de buurt. Dat werkt vaak toch heel goed, alleen niet iedereen heeft die luxe.

Juist voor de hobbyist kan ik me goed voorstellen dat Dick Best een uitkomst was, als alternatief voor die fysieke winkels. Inclusief de gemoedelijkheid en het advies.

Verder inderdaad, grotere webshops zijn vaak ook prima. Mensen hebben soms een hekel aan Conrad, maar tussen Conrad en Dick Best in zitten er vast nog wel een paar die prima te doen zullen zijn voor iedereen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alsof enkel DickBest onderdelen levert. Er zijn nog meerdere, misschien zelfs betere (web)shops.

maartenbakker

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 15 februari 2011 21:04:16 (100%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@ Maarten:
Mijn verhaal over dat Dick Best verhuisd is klopt niet?
Lol.
Ik ben zakelijke klant van Dick Best.
Ik heb mails van hem gehad, dat hij ging verhuizen en dat de website tijdelijk dicht is.

23-12-2010 ontving ik deze email:

Aan alle klanten:

Wij gaan verhuizen naar Amsterdam, omdat alles perfect georganiseerd moet worden zal dit enige tijd in beslag gaan nemen.
Op vrijdag 24 december gaat de site om 18 uur uit de lucht, zodat we in Amsterdam met een schone lei kunnen beginnen. Ik ga dan als een haas de rij openstaande orders afwerken, anders kan de verhuizing niet beginnen. Door meerdere handen zal het oude principe weer opgepakt kunnen worden, vandaag besteld, morgen in huis.
Het is nog niet bekend wanneer de site weer in de lucht is, alles MOET er klaar voor zijn !

Met vriendelijke groeten
Dick Best
-a.u.b. niet reageren op deze e-mail-

Volgens mij kwam er toen nog eens een bericht dat de site een paar dagen open ging.
Kwam door vertraging met de verhuizing. Iets met asbest geloof ik?

Never touch a running system !

Klopt volledig, ik heb de mails ook gehad en het stond op de website.

Henry S.

Moderator

Op 15 februari 2011 20:39:46 schreef Paul-RT:
[...]

Dick Best is gewoon verhuisd, nieuwe stek, nieuw magazijn, alles vanaf scrap weer beginnen.
Geduld ;)

En een overname, maar daar merk je normalieter niets van.

@Hieronder: Niet het hele topic gelezen?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Eindelijk weer eens een update op de site!

Gelukkig is het eind in zicht, nog enkele dozen uitpakken en uitsorteren, daarna een algehele check. Dan een paar proeforders klaarmaken, als dat naar wens verloopt gaat de site de lucht weer in. Het is nu een kwestie van enkele dagen !

vr. gr. Het dickbest team

Nog een paar dagen en het regent bestellingen bij Dick Best:p.

LED there be light

Op 15 februari 2011 20:35:41 schreef vanzwam:
Mr flop, we weten nu al langer dan vandaag dat je geen fan bent van D.Best dus....

Hoezo niet? Ik vond het een prima shop hoor. Paar keer wat besteld. Een keer hoefde ik niet te betalen (om een vage reden, maar ik doe niet moeilijk). Als je zoekt in mijn posts zul je zien dat ik DB regelmatig heb genoemd naar vragenstellers.
Ik ben alleen geen fan van z'n manier van communiceren, dat klopt. Dat verdient zeker geen schoonheidsprijs. Maar goed, we zullen zien wat er van komt.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 15 februari 2011 22:23:32 schreef flipflop:
[...]
Ik ben alleen geen fan van z'n manier van communiceren, dat klopt. Dat verdient zeker geen schoonheidsprijs.

Daar ben ik het ook mee eens, maar ach, het heeft ergens ook wel weer wat, het hoeft ook allemaal niet zo professioneel altijd :).

Zijn manier van communiceren. Nee, niet echt professioneel.
Maar dat is juist het leuke van zijn shop.
Ik heb em weleens aan de telefoon gehad.
Een gezellige oude baas, die probeerd zijn waar te verkopen.
Het heeft z'n charme op deze manier.

Er zit gewoon een gezillige levensgenieter achter de webshop.
En ja, factureren .... nee, daar zeg ik maar beter niets over......

Wil je wat meer prof en een hoge prijs, dan ga je naar Conrad of Nedis.

Never touch a running system !

In mijn ervaring communiceert hij wel altijd als je hem direct een mail stuurt, en valt er zeer goed met hem te onderhandelen.
Dat heb ik persoonlijk liever dan iemand die zijn website tiptop in orde heeft, maar waar je weken moet wachten op antwoord als je een vraag stelt.

als je druk bezig bent met de verhuizing, denk je niet o wacht ik moet de site nog effe updaten (oke, er zijn mensen die denken er wel aan...) je heb veel dingen aan je hoofd.

ik moet wel zeggen dat er tog iets beter gecommuniceerd mocht worden, maar ik ben al blij zat dat hij binnenkort weer online komt!

eigenlijk moeten de mensen blij wezen met hem, een niet de dure webshop en een goede service!
en als hij even een paar maanden offline is dan koop je tog even ergens anders? er zullen denk wel genoeg andere webshops zijn.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat de meesten ook best blij zijn met hem. Zoals gezegd een mooie electronicawinkel van de oude stempel die dan toevallig online zit inplaats van ergens in de stad. En ik weet van mezelf dat ik ook niet altijd een kei ben in communiceren. Ik weet dus ook dat ik voorzichtig moet zijn met kritiek ;-) Wat ik van iedereen lees vind ik ook helemaal niet onredelijk, maar het is gewoon erg duidelijk dat er veel onduidelijk is :9

Op 15 februari 2011 21:20:50 schreef Henry S.:
[...]
En een overname, maar daar merk je normalieter niets van.

Daar ben ik het dan toch niet helemaal mee eens. Juist bij overnames en al helemaal combinaties van overnames en verhuizingen verandert er organisatorisch nog wel eens wat.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 15 februari 2011 23:30:51 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een topic van bijna 100 replies zegt al meer dan genoeg over het gemis van ons aller geliefde Dick Best.
Hopelijk komt hij dan ook snel weer terug, en hopelijk voor hem nu een minder stressvol leventje (zoals voorheen) als online elekronicaboertje.
Ik kijk ernaar uit, om bij hem weer bestellingen te kunnen plaatsen.

Op 15 februari 2011 23:06:29 schreef Hagdos:
In mijn ervaring communiceert hij wel altijd als je hem direct een mail stuurt, en valt er zeer goed met hem te onderhandelen.
Dat heb ik persoonlijk liever dan iemand die zijn website tiptop in orde heeft, maar waar je weken moet wachten op antwoord als je een vraag stelt.

Absoluut waar.
Ik had vorig jaar een stuk of 6 relais nodig, (onderdeel van een order van een euro of 50)
Maar ik kon in de shop niet helemaal een relais vinden wat aan mijn eisen voldeed. Na wat heen en weer gemail, (in een paar uur tijd!)
kreeg ik het bericht dat er een proefmonster verstuurd zou worden.
en ja hoor, een paar dagen later lag er een klein envelopje in de bus met exact het relais wat ik nodig had....
Ik hoefde niet eens de verzendkosten te betalen...dat vind ik dan zo mooi he, dat vertrouwen.

Vier pagina's gezeur, commentaar, gespeculeer, over andermans bedrijf. Vreemd dat dit topic nog open is imo.

Dit topic is gesloten