Trafo voor acculader

Hallo

Ik heb een accu lader en nu is daar van de transformator kapot. Nu weet ik niet helemaal precies hoeveel volt deze moet geven enz.

Hitachi UC 9SD

input 230V 30W

output 9,6V 1,55A

Hier een paar foto`s



M.V.G. Reamon
Weet men zeker dat het de trafo is, want ik zie op de 2de foto linksonder print breuken.
Dus daar kan het ook zijn dat het niet meer doet wat het moet doen.

MVG Gerard.
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Vaak zit er in zulke trafo's een éénmalige thermische zekering tussen de wikkelingen. Als je die doorverbindt, dan werkt de trafo weer, maar je bent dan natuurlijk wel een stuk veiligheid kwijt.
Mijn echte naam: Joris | Elektronica: Fuzzcraft.com | Concertfoto's: Fuzzphoto.eu
Tidak Ada

Golden Member

Daar kan je een nieuwe voor in de plaats zetten.... :)
Moet je meestsalalleen wat isolatie van de wikkeling weg halen. Dan zie je de zekering als een vierkant blokje met twee draadjes zitten.
Nieuwe (van de juiste temperatuur) er in zetten; oppassen met solderen: het gaat inners om geen thermische zekering ;) en goed tegen de wikkeling drukken.
Géén metaaldraad gebruiken, want dat vormt een kortsluitwinding !! en ook geen thermoplastische lijm, zoals iemand onder "domme fouten, etc., schreef

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 15 maart 2011 22:55:47 (45%)]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. =TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com=
Henry S.

Moderator

Maar eerst even meten, als dat nog gedaan is. En ik zie ook een gebroken print.
73's de PA2HS - ik ben een radiohead, Nieuwe CO labvoeding.
Die breuk valt niet in het banen gebied dus daar kan het niet aan liggen.

En als ik stroom op de trafo zet dan komt er niks uit dus het kan aan die thermische zekering liggen. Maar die door verbinden is geen veilige optie?. mischien een idee van wat voor het trafo het is?
Anders moet ik een nieuwe halen
Hoi

Ik heb nu die thermische zekering door verbonden en nu doet hij het wel. Maar toch liever een nieuwe met een thermische zekering.

ondertussen heb ik het even gemeten:

Wit/wit=22.20
Wit/Zwart=11.10
Volgens de foto is de Tempbeveiliging 115°C.
En het is niet 11,1V 22,2V maar wit 11,1V zwart 0V wit 11,1V
Meten is weten.

MVG Gerard. ;)

[Bericht gewijzigd door GerardMonique op 16 maart 2011 18:57:01 (41%)]

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Oke Bedankt

Maar moet het dan niet 12v/0v/12v zijn in plaats van 11.1 volt en de ampere`s? Er staat een zekering teken van 6.3A moet hij dat dan ook leveren de trafo of?
De spanning is zo moeilijk te meten, onbelast.
De stroom zal niet hoger zijn dan 4A.
Maar men kan er toch een andere Temperatuur beveiliging in plaatsen.
Dat is goedkoper dan een nieuwe trafo.
Maar probeer eerst en zo of de trafo niet te snel heet word.
Want het kan ook de accu zijn, waar soms eeen of meerdere cellen defekt zijn.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Oke maar aan de hand van de gegevens uit foto 1 kan ik niet bepalen hoeveel volt hij moet geven?
Maar dat is niet erg, gewoon zo met de doorverbinding voorzichtig proberen,
en de temperatuur in de gaten houden.
Maar heeft men een of meerdere accu's.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
2 accu`s maar deze lader is niet voor mij zelf dus van daar. daarom moet hij wel goed zijn.
De accu moet in veelvoud van 1,2V zijn is dus 8 X , maakt dus 9,6V
Dus meten is weten.
Maar gewoon gecontroleerd in bedrijf zetten.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Oke dus de trafo moet 9.6 volt leveren ? en ong 4A
Je hebt 11,1 V gemeten onbelast.
Dan zal het eerder een 9-0-9 of een 10-0-10 V trafo zijn.
Topicstarters die zich misdragen zoeken het maar lekker zelf uit.
Nee nou word de boel door elkaar gehaald.
9,6V is de accu zelf en de trafo kan of zal hoger zijn, anders hebben we nauwelijks laadstroom.
Dus zoals eerder gezegd gewoon eens gecontroleerd aansluiten, met de doorverbinding.
En zien wat er gebeurd, als de trafo niet heet word zonder accu,
dan de accu erin en dan weer in de gaten houden of de trafo niet heet word,
zoja dan zit de kans in dat er een of meerdere cellen defekt is, en daardoor de stroom te groot word.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Hoi

Ik heb die trermische zekering overbrucht en hij doet het nu heb ik hem ook weer aan de printplaat bevestigd. nu word hij bij de ene accu loei warm dus dat wil zeggen dat daar een cel van kapot is?

En bij de andere accu blijft hij lauwig word iets warm maar niet zo erg als de andere accu. En de spannings regelaar aan het aluminium plaatje blijf ook lauwig en die word ook warm bij de kapote accu dus een accu is kapot en nu moet er nog een nieuwe trafo in. Dus 9v/0/9v of een 10v/0/10v en hoeveel ampere ong. het mooiste is een trafo van de zelfde formaat.

M.V.G. Reamon
Dan is de trafo getript door de accu, waar hij nu heel heet van word.
En de andere zal dan nog wel goed zijn, en als men de accu's meet,
zal de defekte een veel lagere spanning af geven, ik denk 7,2Volt of lager.
Dus gewoon een temperatuur beveiliging halen van 115° en voorzichtig errin en de kosten is beberkt.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Oke nou denk dat een nieuwe beter is i.v.m. de netheid van het los halen:D

hoe veel volt en A moet een nieuwe zijn?
Zoals eerder
Je hebt 11,1 V gemeten onbelast.
Dan zal het eerder een 9-0-9 of een 10-0-10 V trafo zijn.
En dan even het formaat vergelijken de breedte, de hoogte en de dikte bebaald het vermogen, ca 30W,
want anders past het ook niet.
Jammer dat Rosmalen net achter de rug is.
En denk om de defekte accu er niet er weer insteken.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Oke bedankt voor de reactie`s ik ga het maar eens voor elkaar maken;)

M.V.G. Reamon
Hoe het is geworden zie ik wel, succes.

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Hoi

Nu heb ik een andere thermische zekering in gezet maar na 10 minuten licht hij er weer uit hoe zou dat kunnen? de trafo is niet kapot want die geeft goeie spanningen.

M.V.G. Reamon
Was het een van 115°C, of heeft men de defekte accu er weer in gedaan?

MVG Gerard. ;)
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren: om anonieme statistieken bij te houden en om relevante advertenties te tonen.

Mocht je geen cookies willen accepteren, dan kun je op instellingen klikken om deze optie te kiezen. Als je gebruik wilt maken van alle functionaliteiten op deze website, klik dan op Accepteren.

Instellingen