Ik heb zoveel pagina's gezien ik weet niet meer precies waar deze vandaan komt.
Het enigste probleem is nu dat ik nergens informatie kan vinden over het protocol dat gebruikt moet worden. Ik heb dus geen idee wat ik de sd kaart moet vertelen. Ik heb wel een aantal picbasic programma's gevonden op een site die een aantal setjes te koop heeft (maar ik wil het zelf doen)
Ik heb alleen geen idee hoe ik aan die commando's moet komen, en ik heb geen zin (en geld) om 4000 dollar te betalen voor een licence voor secure digital.
Heb ik ook nog een ander probleem wat hierbij hoort. Je moet de SD kaart pakketjes van 512 bytes voeren, maar geen enkele pic heeft zoveel geheugen. Ik zoek dus een extern RAM IC van minstens 512 Bytes. En de electroboer wil type nummers weten, en die weet ik niet. Het mooiste zou zijn als het serieel aan te spreken is maar dat zal wel niet kunnen.
Ik heb ook iets gelezen over FRAM, dat schijnt een EEPROM te zijn dat de eigenschappen heeft van normaal RAM. Geen wachttijden dus met wegschrijven en de gegevens blijven bewaard als de stroom weg valt. Maar dit is niet echt wat ik zoek.
Ik ga nog ff op zoek naar de links van een aantal site's voor de genen die dit ook intressant vinden. Eentje weet ik al http://www.sdcard.org daar staat veel informatie over de hardware kant. Er staat ook een leuk schema bij over de verwachte datum dat bepaalde kaartjes uitkomen. IN 2007 waarschijlijk al 32Gb op één SD kaartje.
Alvast bedankt.

)