ATMega8 te programmeren zonder reset?

Hoi!

Ik probeer een USBASP te verbinden met een ATMega8 die op een ESC brushless controller (RCTimer 50A) zit, met het doel deze te flashen met aangepaste firmware. Het verbinden op zich is al lastig genoeg, aangezien het een QFN package is zonder pads. Dat is nog niet gelukt, maar voordat ik verder ga proberen zit ik met een mogelijk probleem: de RESET pin is zonder weerstand verbonden met de Vcc. In alle schema's die ik ben tegengekomen zit hier nog een hoge (5/10k) weerstand tussen, niet zonder reden denk ik. Ik kan de PCB natuurlijk te lijf gaan met wat scherp gereedschap, maar als dit niet nodig is doe ik dat natuurlijk liever niet.

De vraag dus: Heb ik die RESET pin nodig om te kunnen flashen?

Alvast dank
Ja, die heb je nodig. Gewoon een nieuw/scherp breekmesje pakken, en je bent zo door het spoor heen. Niet een botte pakken, dan moet je te veel kracht zetten, en snij je je ESC en/of vinger in twee stukken.
Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/catalog/
je hebt hem nodig ja. Het beste lijkt me om het spoor inderdaad door te snijden en weer te verbinden met een 4k7 weerstandje (of iets in die buurt, boeit niet zoveel). Je kunt het spoortje schoon krassen zodat het koper zichtbaar wordt en je kunt solderen, doe dit niet te heet want dan wordt het een rotzooi

Als je wilt programmeren verbind je de reset-pin dan rechtstreeks aan de ground. De Vcc is dan via de weerstand (4k7) verbonden met de ground en er loopt een stroompje van ~1mA. Prima dus.

Overigens is een weerstand voor de reset-pin niet nodig als je deze niet meer handmatig laag wilt hebben. Maar netjes is het niet

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren: om anonieme statistieken bij te houden en om relevante advertenties te tonen.

Mocht je geen cookies willen accepteren, dan kun je op instellingen klikken om deze optie te kiezen. Als je gebruik wilt maken van alle functionaliteiten op deze website, klik dan op Accepteren.

Instellingen