Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Voordat dit een chattopic wordt:

Op 30 april 2011 20:13:12 schreef Kareltje:
Voor vragen w.b. apparatuur kun je hier neer zetten, maar voor vragen w.b. prijs of belangstelling om een bezoekje te brengen, liever per mail.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Alle belanstellenden staan keurig in een lijstje met de reserveringen.
We zijn nu bezig om 2 data te prikken en de groep op te splitsen in 2 bezoekjes.
13 personen bleek afglopen Zaterdag echt het maximum i.v.m. de smalle looppaden (de een moest terug om de ander erdoor te laten)
Ik zit nu in een totaal van bijna 20 personen, wat gewoon teveel is.
Zowel voor mij, als voor jullie is een kleine groep prettiger.
Iedereen wordt per mail apart benaderd, en natuurlijk kan ik niet voor iedereen een perfecte datum kiezen, maar ik kan (beperkt) schuiven.

ik wil graag ook even komen snuffelen!
zeg maar wanneer.

mvg,
Yordi

Everyone can solder!!!

Schrijf mij er ook maar bij als het nog mogelijk is.

(voorlopige) stop voor inschrijvingen.

@Dominic: je staat er nog net bij.

Wanneer de eerste grote bezoekdag plaats gaat vinden kan ik helaas nu nog niets van zeggen.
Er moeten diverse agenda's op elkaar afgestemd worden, maar iedereen krijgt van mij persoonlijk bericht, als er een datum bekend is.

Komende Zaterdag, 1 September, heb ik een klein groepje voor alleen de (de meest interessante) loodsen in Deurne.
Er kunnen nog een paar mensen bij.
Wie hier belangstelling voor heeft, kan mij mailen.

elmowww

Golden Member

Mocht er nog plaats zijn, zou ik graag langskomen. Ook leuk om een aantal bekenden weer te zien.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

*zucht* hoe kon ik dit topic nou missen? Ik hoorde al eens iets over 'de open dagen' bij Karel, maar nu snap ik het.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pm5570.jpg
Deze bedoelde ik geloof ik specifiek toen ik maartenbakker tipte. Maar er staat nog genoeg ander leuk spul :)

If you want to succeed, double your failure rate.
chuckie

Honourable Member

Ben er ook zaterdag, kijken of er voor Rosmalen wat leuke dingen te verzamelen zijn...
Wordt wel weer tijd dat we samen gaan komen overigens, maar voor mij kan dat pas na de verkiezingen, ik ben namelijk betrokken bij de campagne van D'66 en je wilt niet weten hoeveel tijd dat kost.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

D66 campagne, je had dus tijd over? :)

Bij elkaar komen is inderdaad een goed idee, bij de loods zou een leuke pre-meeting kunnen zijn. Ik kan zaterdag a.s. helaas niet.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Jochem, ik dacht dat ik je er toch iets van had gezegd.
Zijn er specifieke dingen waarop gelet moet worden ?
Als je iets kan omschrijven zal ik morgen mijn ogen goed open houden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik las ergens in een topic dat jij nog langs zou gaan, maar had niet in de gaten dat er echt georganiseerde dagen waren. Helenaveen was volgens mij nog nooit iemand geweest, buitenkansje voor de mensen die er als eerste mochten rondsnuffelen! Als ik dingen lees over volle auto's dan is het allemaal goed gelukt ;)

Karel heeft al eens gezocht, maar mocht je dikke elco's zien, dan mag je voor me uitkijken naar onderstaande:

Allemaal radiaal (staand) met steek 10mm, max. hoogte 55mm.
6 stuks 22000uF/25V, diameter <30,5mm
3 stuks 10000uF/25V, diameter <22,5mm
3 stuks 4700uF/63V
3 stuks 2200uF/63V
Spanning mag altijd meer zijn natuurlijk, en als je geen radiaal vindt, maar wel axiaal, dan is dat ook nog te patchen.

Voor de rest heb ik geen specifieke wensen, maar als je er zelf bent zie je altijd dingen die je kunt gebruiken, we weten allemaal hoe dat gaat he.... Hopelijk kan ik ook nog eens rondsnuffelen.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Kun je hoeveelheden noemen en *) moeten het allemaal 105° uitvoeringen zijn ?

* Tidak Ada moet z'n bril poetsen !

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 31 augustus 2012 10:46:44 (22%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

105 graden of low-ESR is geen verplichting.

Hoeveelheden zijn een beetje uit de lucht gegrepen, met 2 stuks van elk zou ik feitelijk al een eind uit de brand zijn, maar iets ruimer is altijd handig. Als ze per doosje van 10 liggen is het natuurlijk ook best (komt wel op ;))

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik hoop dat ik bij de 2de dag nog aanwezig kan zijn. Door privé omstandigheden, zie ik geen kans om op korte termijn nog richting Deurne te kunnen rijden.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Ik zou graag langskomen, maar eerst een groter huis en meer salaris regelen! :P

Mocht er nog iemand een lightguide display, flip display of een ITS1A tegenkomen daar dan hou ik me aanbevolen!

@Tidak Ada hieronder: Die zou ik graag willen hebben, enig idee wat die moet kosten?

[Bericht gewijzigd door Benadski op vrijdag 31 augustus 2012 13:40:29 (20%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Tidak Ada

Golden Member

Ik raad de mensen, die zaterdag komen aan een zaklamp of hoofdlampje en een loep mee te nemen. Vooral bij het kleine grut is de verlichting slecht en er is maar één loep ter beschikking.

@ Benadsky :
Er ligt, geloof ik, zo'n flipklokje (zonder behuizing) als dat interessant voor je is...?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 31 augustus 2012 09:45:45 schreef Jochem:
*zucht* hoe kon ik dit topic nou missen? Ik hoorde al eens iets over 'de open dagen' bij Karel, maar nu snap ik het.

Dat JIJ zoiets mist...(Hawkeye)

Helenaveen was volgens mij nog nooit iemand geweest, buitenkansje voor de mensen die er als eerste mochten rondsnuffelen

Deze loods was inderdaad voor de eerste keer toegankelijk voor bezoekers, de oorzaak had alles te maken met de vakantie.
Voor diegene de er toen waren kunnen zich voorstellen dat er normaal ook nog 2 caravans in stalling staan, en dat er dan geen doorloopmogelijkheid is.
We zijn nu bezig om toch enkele bezoekdagen te kunnen organiseren.
Maar dit is alleen mogelijk met wat grotere groepen.
2 halve dagen werk om het enigzins toegankelijk te maken, en daarna weer netjes op te ruimen moiet wel de moeite waard zijn.

Op 31 augustus 2012 11:50:30 schreef Benadski:
Ik zou graag langskomen, maar eerst een groter huis en meer salaris regelen! :P

Mocht er nog iemand een lightguide display, flip display of een ITS1A tegenkomen daar dan hou ik me aanbevolen!

Prima, dat jullie dit zo onder elkaar kunnen regelen, ikzelf kom hier nauwelijks aan toe.
En vele oogjes zien meer dan die 2 van mij ;)

Ik raad de mensen, die zaterdag komen aan een zaklamp of hoofdlampje en een loep mee te nemen. Vooral bij het kleine grut is de verlichting slecht en er is maar één loep ter beschikking.

Ik heb zelf daar een verlicht zakloepje bij, vraag ernaar, indien nodig.

Op 31 augustus 2012 10:16:42 schreef Jochem:
Bij elkaar komen is inderdaad een goed idee, bij de loods zou een leuke pre-meeting kunnen zijn. Ik kan zaterdag a.s. helaas niet.

Dit zou inderdaad een mooie gelegenheid zijn.
Ik kan helaas nog geen data prikken voor de 2 volgende dagen.

Op 31 augustus 2012 11:57:19 schreef Dominic:
Ik heb zelf nog niks gehoord ?

Wanneer de 2 data bekend zijn, krijgt iedereen persoonlijk een mailtje.
Ik moet om enig geduld vragen.

Hieronder mijn lijstje van belangstellenden, wat ik voor mezelf heb gemaakt.
Leuk voor jullie om te zien wie er allemaal komen, en straks misschien handig om samen te reizen.

code:

naam		          reservering	       groep
					
Ronald v Leusden  			
Chiptronic	  			
Maarten Bakker	  	PM5570	D9411	
Pa3gws		  			
GJ		  			
Tidak Ada					1
Stynus					
Jovak					
Hadv					
Sine					        2
Fred101			Bontoon	Page	        1
Powerflux					
GuidoB			eprom programmer/wisser	1
Jeroen Vreuls					
Jaykeymen					
Dominic					
Chuckie					        2
elmowww					
				
guidob

Overleden

Ik kom uit zuid limburg en zorg dat ik om 11:00 daar ben. Als er nog meer mensen uit het zuiden komen dan snel even melden.

Zaklamp en loepje zal ik meenemen. Neem ook de ipad mee, kunnen we internet raadplegen (datasheets etc).

Verder heeft Fred nog een optie op die tek5xxx bak en plugins.

fred101

Golden Member

Weer terug uit Deurne. Was een leuk dagje uit. Bere vermoeiend maar op de terugweg lekker liggen pitten in de camper van Tidak.

Er liggen daar echt bizar veel onderdelen ( conrad is er niks bij zolang je geen smd zoekt) en echt elke denkbare coax connector

Voor de liefhebbers, het was verleidelijk maar ik heb me ingehouden, er staat een echt mega mooie dynamische DC load. Instelbaar tot meer dan 150A, moduleerbaar ect.

Ook diverse Philips PM voedingen, oa een drie dubbele, ook een mooie oude Delta en nog veel meer voedingen.
Diverse Wellers. we vonden nog een functie generatortje. Pace desoldeerstation. Veel antenne materiaal.
Stonden ook nog een Yaesu en Kenwood VHF set en mooie collins HF transceiver.

Ik ben nu de trotse eigenaar van een Boonton Zelfinductie meetbrug met 200 pH resolutie.

Verder een leuk pioneer klokje met van die klapcijfers en een tijd en snooze schakelfunctie ( kan 500W op tijd schakelen) en ik vond een Toshiba T1000 laptop. Thuis een 9V adapter eraan, maar niks, echter na een minuut of tien ging er een groen lampje aan en hij starte op. DOS 2.2 zit ingebakken en er zit blijkbaar een nicad batterijpack in. ( nog niet open gemaakt) die laptop heeft rs232 en een parallel poort. Ik heb nu ook een eprom copieer geval en programmeer geval met manual ( nog geen idee wat en hoe, was op advies van GuidoB)

Een leuk philips service multimetertje in een doosje, een tweetal tortesters ( heb er nu 5) waarvan een heel grappig werkt door te oscilleren en dan een neon lampje te laten ontsteken. De ander kan nog wat meer maar nog geen manual gevonden. Ook een hele oude wave meter. Een boek over zelfbouwen van meetapparatuur ;-) een pace pincet soldeerbout en houder. Voor mijn zoontje een microfoon en versterkertje.

De rest bestaat uit onderdelen ( trimmers, instelpotjes, muliturns, knoppen, elcos, alfanumerieke led diplaytjes met lensjes, zekeringen, lampjes, gelijkrichters, wat ICs ect) en vooral veel meetsnoeren met accessoires. Heb voorlopig voor 10 jaar ceramische 2% Ctjes in 27 maten van 0,56 pF tot 12 pF , en nog een stuk of tien vakjes met diverse soorten 82, 100 en 150 pF in een mooie opbergkast.

En voor mijn gevoel heb ik nog maar de helft gezien.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
guidob

Overleden

Ik weet zeker dat ik maar de helft gezien heb. Het onderdelenhok ben ik niet eens geweest om te zoeken. De eerste ruimte ben ik niet eens helemaal door gekomen... Niet te geloven wat daar allemaal ligt. Bizar is het goede woord inderdaad.

Dozen en dozen vol met weerstanden, kabels, adapters, fans enz enz. En dan te bedenken dat dit maar 1 locatie is (60% van het totaal geloof ik). Genoeg om een winkel mee te beginnen. Lastig om overal aan en bij te komen, je moet veel omstapelen. Inderdaad niet handig om daar met veel mensen rond te lopen.

Er liggen ook nog 2 stannol soldeerstations (nieuw in doos denk ik). Ik heb zelf ook zoiets (eenvoudiger model) en ben er zeer over te spreken. De tek5xxx staat er ook nog steeds.. Ook onderdelen voor antenne masten. Twee oude buizen versterkers (geloso en philips stereo). Paar dozen met buizen. Kan door blijven gaan. Functie generatortje is elektuur.

Ik ga in ieder geval nog een keer terug, maar dan om onderdelen in te slaan. De "buit" (ik heb me ook ingehouden):

eprom wisser
All-07A HiLo programmer (we vonden drie programmers).
AIM 6451 LCR bridge.
Klein spul (solid state relais, 15kV voedinkje, wat onderdeeltjes)

Die AIM komt een keer in mooiste meetapp topic, dat is zeker.
http://www.tinsley.co.uk/products/lcr-databridges/6451.htm Maar eens kijken of ze de manual willen opsturen.
:9 Edit: ja dus :)

Het was weer eens zo'n dag waarin tijd een groot gebrek is.
Van 11.00 uur tot 15.30 uur lijkt veel maar bleek weereens véél te kort.
Chuckie was de laatste die we achter tussen de onderdeeltjes uit moesten trekken :)

Voor de liefhebbers, het was verleidelijk maar ik heb me ingehouden, er staat een echt mega mooie dynamische DC load. Instelbaar tot meer dan 150A, moduleerbaar ect.

Deze zag ik vandaag ook voor het eerst.
Hoewel ik div. foto's gemaakt heb, ben ik deze vergeten.

Op 1 september 2012 21:46:19 schreef guidob:
Ik weet zeker dat ik maar de helft gezien heb. Het onderdelenhok ben ik niet eens geweest om te zoeken.

Hieronder foto's van het "onderdelenhok" wat jij gemist hebt:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/onderonsje.jpg
'werk'overleg tussen Fred101, Chuckie en Tidak Ada in het voorste deel van loods2
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/onderdelenloods.jpg
Ondedelenloods vanaf het voorste deel.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/onderdelenloods2.jpg
Vanuit de achterste hoek

Tidak Ada

Golden Member

'k Moest even mijn 'huiswerk' maken, maar ook ik ben content weggegaan uit Deurne. Helaas tijdens dat 'huiswerk' weer teleurgesteld, omdat ik dingen toch heb laten liggen, die ik liever thuis had gehad ;(.
Zo zie je dat zelfs twee keer niet genog is !! De onderste krat is nog steeds niet boven gehaald... Ik kan Chuckie wel gelijk geven :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Dit topic is gesloten