Toshiba TDP-T98 beamer voeding tikt

Ik hen bezig met deze beamer omdat hij niet meer aan gaat.
De schakelvoeding tikt, start dus niet op.

Ik kan geen schema vinden van deze voeding.

Na wat meten met ik een sluiting in een transistor waar W25 4n op staat foto

Of is dat geen transistor maar een diode? Ik kom niet verder.

Ik zou eerst alle elco's van de voeding is controleren of deze niet stuk zijn. Meestal is dit het probleem bij voedingen. Kijk of er geen elco bol staat als dat is is deze zeker stuk en moet deze vervangen worden.

Elektronica werkt op rook, als de rook er uit is werkt het niet meer!!!

het is idd een tor of fetje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zeker weten dat de lamp niet defect is? Als de lamp defect is zal de starter hiervan ook een tik met vaste interval geven. Toevallig een foto van de print waar het getik vanaf komt?

[edit]
Foto over het hoofd gezien, heb je ook een foto van de andere kant van deze print?
[/edit]

[Bericht gewijzigd door Technokiddy op zondag 6 januari 2013 16:57:33 (22%)

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Sonytech

Overleden

Volgens mij is het printje op de foto niet de voeding, maar de lampdriver.

Vaak zit daarop een vonkbrug in de vorm van een wit/grijs keramisch buisje van een ruime centimeter in lengte en ongeveer zes millimeter diameter.

Ook in de "full" service manual staan geen principe- en blokschema's en ook de foto's zijn niet heel erg duidelijk.

Ik weet niet of je hem hebt geprobeerd terwijl je de lampdriver kon bekijken, maar als er dan een lichtflitsje van die vonkbrug afkomt, dan is de lamp stuk.

Je moet wel even kijken waar allemaal detectieschakelaartjes zitten die je in de gaten moet houden, want als er één niet zit zoals het hoort dan gaat zo'n ding ook niet aan.

- edit - Of eigenlijk: wat @Technokiddy hierboven al zei ...

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Het is de DC powersupply die 12 5 en 3,3 vdc moet maken.

hier de foto's
foto1
foto2

Ik zit net even wat verder te meten en meet een sluiting in een stuurfet, 20N60C3. Ik heb wel de 20N60S5 liggen. kan er volgens mij ook in volgens data sheets
foto3

Nu nog proberen hem te vervangen...

De 20N60S5 FET geplaatst en het werkt weer.

Toch geen schema nodig gehad ;-)

Sonytech

Overleden

Knap gevonden!

Zit die FET soms in de PFC-schakeling, net achter de netgelijkrichter? Kan me herinneren ooit dat type eens besteld te hebben, maar dan voor in een plasmascherm.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."