| Naam |
Bericht |
Erik
|
Allo mod's
Bastiaan had de topic over de 741 gesloten wat ik eigenlijk een beetje onrechtvaardig vind.Omdat de topic een aardig tijdje geleden is gestart hoeft het nog niet zo te wezen dat de gene zijn antwoord al heeft maar er nog steeds op zit te wachten tenminste zo denk ik er over... of dat het nog voor iemand anders nuttig is die er nog wat over te vragen heeft.
groeten erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Hugo Welther
Moderator
|
Als iemand nog zit te wachten na 7 juli had diegene zelf wel gereageerd, zoals velen doen met de opmerking **NIEMAND**.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Erik
|
quote: Op di 24-09-2002 20:54:18 schreef Hugo Welther:
Als iemand nog zit te wachten na 7 juli had diegene zelf wel gereageerd, zoals velen doen met de opmerking **NIEMAND**.
mja maar als iemand ANDERS behalve de starter nog een vraag wil plaatsen over de ua741...
dus bijvoorbeeld mensen die net nieuw op het forum zijn...
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Bastiaan
|
quote: Op di 24-09-2002 20:59:30 schreef Erik:
[...]
mja maar als iemand ANDERS behalve de starter nog een vraag wil plaatsen over de ua741...
dus bijvoorbeeld mensen die net nieuw op het forum zijn...
Dan openen ze maar een nieuw topic.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Bernd
|
ik ben het wel eens met erik.. soms hebben de topicstartje nog helemaal niet laten weten of ze het al weten en ik vind dat iemand anders dan rustig een reactie toe mag voegen. Als er echt niet meer animo is voor dat topic zakt het toch snel genoeg naar beneden....
Printversie?
|
Erik
|
vind ik ook
|
MiTcHeLL
|
Nou ik ook dan maar he 
May The Source Be With You
|
Prutsertje
|
Keep your forum clean !
bloep....
|
Koert
|
Heb ook net gezien dat die topic dicht is. Ik heb er gisteren nog een antwoord geplaatst, omdat het soms VOOR ANDEREN nog interessant is. Als ik een probleem heb, ga ik soms maanden terug in de topics snuffelen. Er werd hier boven geantwoord: "Dan openen ze maar een nieuw topic". Als je een vraag stelt die al eens in 't forum geweest is word je kweeni hoe vaak verwezen (al of niet door een mod) naar een oud topic.Voor de tweede druk van een woordenboek worden ook niet alle woorden die al in de eerste druk stonden opnieuw opgezocht, toch???
Niet dat ik wakker lig van dat ene topic hoor, in de verste verte niet.
pff.....
|
Bastiaan
|
quote: Op wo 25-09-2002 15:20:26 schreef Koert:
omdat het soms VOOR ANDEREN nog interessant is.
Dus als ik je goed begrijp is dus jouw reactie voor toekomstkige vragen bedoelt!?!? Een forum werkt anders, namelijk iemand stelt een vraag en dan wordt er een antwoordt gegeven, en dus niet andersom.
quote: Als ik een probleem heb, ga ik soms maanden terug in de topics snuffelen. Er werd hier boven geantwoord: "Dan openen ze maar een nieuw topic". Als je een vraag stelt die al eens in 't forum geweest is word je kweeni hoe vaak verwezen (al of niet door een mod) naar een oud topic.
Dat je zoekt in oude topics is perfect. Maar als je dan niks hebt gevonden mag je best een nieuwe openen, hebben wij echt geen problemen mee.
quote: Niet dat ik wakker lig van dat ene topic hoor, in de verste verte niet.
Fijn, want dat is ook helemaal niet de bedoeling.
Waar het ons om gaat:
* Reageer niet meer in oude topics.
* Open een nieuw topic als je wat wilt weten en het niet via google of via de zoeker op het forum hebt kunnen vinden.
Samengevat, mensen: lees eens een keer de FAQ. Wij moeten telkens tot onze grote spijt weer constateren dat mensen dat niet lezen. En ja, dan onstaan er dus allerlij discussies en "overtredingen" die door het simpelweg even lezen van de FAQ hadden kunnen voorkomen.
Heb je alsnog bezwaar tegen het feit dat je niet mocht reageren in dat topic dan moet je dit bezwaar kenbaar maken als het oneens zijn met de FAQ en niet als reactie op mijn handelen, want ik heb alleen maar de regels uit de FAQ gehandhaafd.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Jeroen
Moderator
|
OK, even rustig allemaal  .
Ik zou dit topic open hebben gelaten, het was nog niet zo heel oud en Koert gaf ook geen nutteloze reactie. Volgens de FAQ:
quote: Ook is het niet netjes om op discussies van meer dan een paar maanden geleden te reageren als je weinig nuttigs hebt toe te voegen, omdat diegene die de discussie gestart heeft, waarschijnlijk nog weinig aan je antwoord heeft.
Zijn trouwens nog wel oudere topics geweest waar een topicstarter nog steeds met het probleem zat na enkele maanden.
www.getfirefox.com
|
Roel
|
dus wat je ook kunt doen: zoek het oude topic waar je een reactie op wilt egven, kopieer die tekst en stop hem in een nieuw topic......
en ik vind het ook flauw dat zo'n topic dan word gesloten, mischien heeft de topic starter er niks meer aan maar mischien wel andere mensen zoals al werd gezegd.
ennuh wat koert had getypt in het topic wat nu gesloten is was wel degelijk NUTTIG!!!!!!! [Bericht gewijzigd door Roel op 25 september 2002 17:09:39]
Hieper de piep!
|
Bastiaan
|
Dat "nuttig" waar ik het over had, sloeg op het nuttig zijn voor de topictstarter. Het was idd wel degelijk nuttig maar niet meer voor de toenmalige topictstarter.
En het is gesloten zodat er niet meer verder in dat topic wordt gereageerd.
Ff een vraag aan Koert, had je de FAQ gelezen? (eerlijk antwoord graag, eigenlijk domme vraag van mezelf maargoed misschien zijn er nog eerlijke mensen over, je weet maar nooit) [Bericht gewijzigd door Bastiaan op 25 september 2002 18:08:50]
|
d.demirel
|
ik vind hoe die toppic afgesloten is zeer taktloos.
|
Armani
|
quote: Om nutteloze reacties, zoals Koert gaf, tegen te gaan hebben we dit topic maar gesloten.
Zo nutteloos vond ik die reactie toch niet
Microcontroller Zone
|
sytse
|
Ik ben het wel eens met Bastiaan. Oude topics moet je niet meer beantwoorden. voor de Topic starter is het ook heel irritant als ie na 2 maanden nog steeds mailtjes krijgt dan z'n vraag op het forum beantwoord is. Misschien is het wel wat op de topics van 2 maanden en ouder 'automatisch' te sluiten. Als er dan echt iets nuttigs te melden valt kun je altijd een nieuwe topic starten en verwijzen naar het oude.
't is maar een idee hoor het merendeel zal het er toch wel niet mee eens zijn
Sytse
Euh......
|
Koert
|
Oh my, ik heb hopelijk geen oorlog gestart door nog iets toe te voegen in die topic 
If so, sorry.
SYTSE: Ben het wel met je eens, omdat het dan over een regelmatige en systematische opkuis of afronding zou gaan.
D.DEMIREL: Vond het ook een beetje lomp, maar ik hou niet zo van ruzie en ga er met alle plezier van uit dat het niet zo bedoeld was, ik ben zeer vredelievend.
ARMANI & ROEL: Thx voor de steun
BASTIAAN: Ja, ik heb die FAQ zelfs gelezen vòòr mijn inschrijving, maar zal hem gerust nog eens nalezen; moet iedereen maar eens doen vind ik.
Ten tweede: nee, mijn reactie is niet voor toekomstige vragen bedoeld. Zoals ik duidelijk zei was het eigenlijk als naslagwerk. Er zullen heus nog mensen zijn die vanalles opsteken in oude topics.
Zoals ik al zei tegen D.DEMIREL vind ik dat de afsluiting van die topic wel weinig tactvol is, maar ik ben de laatste om daarover wat te zeggen, wees gerust.
JEROEN: Over een diplomatisch antwoord gesproken
TOT SLOT: Ik denk dat het voor die topic-starter niet het einde van de wereld is om na 2maand een mailtje te krijgen dat "zijn topic beantwoord is". Of zou die zich nu opgehangen hebben om die reden...?
Koert
pff.....
|
Armani
|
Als er toch zo moeilijk over het al dan niet sluiten van een topic wordt gedaan, dan moet je alle topics waarop meer dan x aantal dagen niet geantwoord is, sluiten. Of de topicstarter de mogelijkheid geven om zijn topic zelf te sluiten.
Microcontroller Zone
|
Koert
|
quote:
Of de topicstarter de mogelijkheid geven om zijn topic zelf te sluiten.
Vind ik wel mooi, laat de forumgebruikers zelf opruimen.
pff.....
|
High met Henk
Honourable Member
|
hmm daar is al vaker over nagedacht, maar nadel was:
.1 hoop pragrammeerwerk.
.2 het feit dat bijna iedereen zijn topic zal laten staan
Dus stel ik voor een autodelete na 3 maanden no reply. Zo werkt het ook bij advertentiepagina's (marktplaats enzow)
.
Dan kunnen we idd misschien wat meer ruimte maken voor schema's. Dus dan spring ik ook meteen in op dat topic wat hier open is
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|