Shock Media

Navigatie

Search

Forum > Lieve moderators > Search
Naam Bericht
ToFra

Kan het zijn dat de search functie niet werkt?
Ik krijg bij alles wat ik zoek, bv
trefwoord: en
alle groepen
inhoud én subject

ik krijg niks terug. Geen resultaat gevonden.

Gr, Tom
Roel

heb je het regeltje er boven gelezen?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Houd er rekening mee dat woorden van minder dan 4 letters en vaak voorkomende woorden genegeerd worden.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hieper de piep!
Erik

ik vind dat dat naar 3 moet veranderd worden

als je bijvoorbeeld zoekt op pic of avr doetiet ooknie...
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 3 januari 2003 16:17:29 schreef Erik:
ik vind dat dat naar 3 moet veranderd worden

als je bijvoorbeeld zoekt op pic of avr doetiet ooknie...

there u have a point

ik zal het ff opnemen in de modchat

en bedankt maar weer
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
MiTcHeLL

Ik vindt dat er geen minimum moet zijn is veel makkelijk bespaart je een hoop gezeur
stel je is voor dat je alle topics over een PC wil hebbe
May The Source Be With You
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 3 januari 2003 16:19:57 schreef MiTcHeLL:
Ik vindt dat er geen minimum moet zijn is veel makkelijk bespaart je een hoop gezeur
stel je is voor dat je alle topics over een PC wil hebbe

ja, een minimum van 3 vind ik relatisch.

stel dat je van die jokers hebt die het leuk vinden om het aantal topics waar het woord EN in voorkomt op te vragen, dan vreet dit zoveel processorkracht dat de site traag word, en in het ergste geval onbereikbaar wordt. Dus er moet zeker een minimum zijn. hoeveel deze nu gaat worden/blijven gaan we (CO team) even bespreken. Je hoort hier zeker nog van.

Ik mod dit topic even naar "lieve moderators"
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
MiTcHeLL

quote:
Op 3 januari 2003 16:24:47 schreef Jeroen Boere:

[...]

ja, een minimum van 3 vind ik relatisch.

stel dat je van die jokers hebt die het leuk vinden om het aantal topics waar het woord EN in voorkomt op te vragen, dan vreet dit zoveel processorkracht dat de site traag word, en in het ergste geval onbereikbaar wordt. Dus er moet zeker een minimum zijn. hoeveel deze nu gaat worden/blijven gaan we (CO team) even bespreken. Je hoort hier zeker nog van.
Ik mod dit topic even naar "lieve moderators"

Van die kant had ik het nog niet bekeken jah en dan is idd 3 het makkelijkste !
May The Source Be With You
ToFra

Eh, ok..
Als we dan toch bezig zijn, jullie werken met mysql, verander het select statement dan naar:
SELECT * FROM `tabel` LIMIT 0, 30
Dan selecteerd hij alleen vanaf rij 0 tot 30. Dus geen extra belasting van de processor.

Sorry, ik heb meer verstand van computers dan van electronica. (terwijl ik dat wel op school heb gehad 2 jaar geleden, slecht man.. )
Carel M.

Gelukkig is 'HF' en aparte sectie. Altijd te vinden dus.
Jeroen Boere
Moderator

na een kort overleg zijn we tot de volgende conclusie gekomen:

technische gezien is het momenteel niet mogelijk om de zoekmachine aan te passen (heeft te maken met MySQL)

dus: op korte termijn geen veranderingen. wie wat wat de toekomst brengt.

tot zo ver de mededeling.

Erik

omdat we door zijn verwezen naar dit topic omdat de andere gesloten is... vraagje , waarom is het niet mogelijk? lijkt mij haast van wel
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Carel M.

quote:
Op 3 januari 2003 16:48:53 schreef Jeroen Boere:
technische gezien is het momenteel niet mogelijk om de zoekmachine aan te passen (heeft te maken met MySQL)
dus: op korte termijn geen veranderingen. Wie weet wat de toekomst brengt.

Jeroen, met respect voor ieders bijdrage vind ik dit toch een beetje kort door de bocht. Kun je eens uitleggen waarom dat niet gaat. Van SQL weet ik niet zoveel af, maar met mijn ruime kennis van Clipper5 (databasepakket uit DOS tijdperk) kan ik mij niet voorstellen dat zoiets niet wil lukken. ToFra reikt je zelfs een oplossing aan!
In vergelijking met de energie die hier op CO wordt gestoken in het aandragen van oplossingen van -soms kinderlijk eenvoudige- vragen, dan vind ik het antwoord maar magertjes. Wellicht is het wél mogelijk om het verwijderen van een spatie voor of achter de zoekstring achterwege te laten zodat er gezocht kan worden op bijvoorbeeld: PIC[spatie] of [spatie]AVR. Het blijven dan toch minimaal vier karakters en het gros van de topics wordt wel getoond.

Doe eens 'n voorstel.

edit:/
[22.10 uur] Dank je voor de uitleg hieronder Jeroen.

Jeroen
Moderator

Oké, ik zal het eens goed uitleggen.

Om de berichtentabel zo groot als die hier is goed te kunnen doorzoeken, heb je een index nodig. Een gewone LIKE wordt dan te langzaam.

Nu heeft MySQL hier ondersteuning voor, dat is de FULL TEXT-index. Die gebruik ik dus ook. Probleem hiervan is dat ie niet echt in te stellen is. En dus kan ik ook de minimale woordlengte van 4 tekens niet instellen (de versie waarin je het wel in kan stellen is nog beta).

Een oplossing hiervoor is dat ik zelf een index bouw met een paar extra tabellen. Probleem hiervan is dat het best wel wat werk is.

Ik denk dat ik toch maar die eigen index maak, alleen moeten jullie dan nog wat geduld hebben.

En Carel M: er worden alleen woorden geïndexeerd, spaties laat ie dus achterwege .
www.getfirefox.com
Diamon

Je kunt natuurlijk ook een lijst aanmaken met woorden waarop die niet mag zoeken.
Bv: met, op, in, een, en, nog meer van deze standard veel voorkomende woorden.

/edit/
die niets met electronica te maken hebben, maar puur verbindingswoordjes zijn.
/edit/
[Bericht gewijzigd door Diamon op 15 januari 2003 21:08:41]
Erik Schaftenaar

Je kunt er ook boven zetten dat de zoekers logisch moeten nadenken en geen veelgebruikte woorden moeten gebruiken en aleen de echte "basis"-woorden wegfilteren
Van verre leek je mooi, maar je bent verre van mooi!!!
Zoeken in topic