| Naam |
Bericht |
Stijntje
|
Hallo ik wou vragen of jullie mischien een pagina op de site willen maken waar jullie aandacht aan willen besteden over kinderen die in elektronica zijn geintereseertzijn.
P.S> denk er over na.
Status-----Crazy!!!!
|
Bastiaan
|
Willen we zeker over nadenken alleen wat moet er dan op die pagina komen? Kun je iets specifieker zijn, wat zie je graag?
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Stijntje
|
kleine schakelingen, uitleg van componenten enz. enz. enz.
snapie
PS zelf ben ik 12 jaar en ook zelf erg geintereseerd in elektronica
Status-----Crazy!!!!
|
Erik
|
hey bas ik heb hier misschien wel wat voor ... ik heb hier nog ergens een klein boekje liggen waar allemaal kleine schakelingetjes aanstaan... op de site staat bij de profile van jeroen dat dat zijn allereerste schakeling was... nou dat boekje heb ik hier dus liggen... misschien precies geschikt hiervoor
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Stijntje
|
wie weet
Status-----Crazy!!!!
|
Stijntje
|
maar willen jullie dan zo'n pagina op deze site maken?
Status-----Crazy!!!!
|
Bastiaan
|
quote:
Ik snap hem. Leuk dat je erin bent geinteresseerd. Ik hoop dat je veel zult leren erover. Suc6 in ieder geval met je "hobby".
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Bastiaan
|
quote:
Daar zullen we eens over gaan denken, maar verwacht niet dat dat dan meteen morgen al er is hoor. Dat kan nog wel even duren. Maar je kunt ook op andere site's al leuke dingen vinden.
|
Stijntje
|
ja , heel erg bedankt
Status-----Crazy!!!!
|
Tommyboy
|
Waar ik mee begon is een experimenteerdoos. Er zat een boek bij met 300 schakelingen, een experimenteerbordje waar je de componenten in kon steken, en alle benodigde spullen zaten daar in. Hoe alles werkt staat er ook in. Alles is ook in begrijpelijke taal uitgelegd. Het was alleen niet wat je noemt goedkoop, zo even uit mijn hoofd 100 euro, maar dan heb je wel wat.
Daarna begon ik met kleine velleman kitjes, waar alles in zit.
Tegenwoordig haal ik dingen van het internet en zoek alles zelf bij elkaar.
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
|
de franky
|
Stijntje, net als bij tommyboy, is het bij mij ook begonnen met een experimenteer-doos, dit was er eentje van tandy en weet trouwens niet of deze nog gemaakt worden.
Verder een goed boek over basis electronica, waar weerstand, condensator, enzv worden uitgelegt zijn er volop te koop, of te leen in een bibliotheek.
Enfin, en veel geduld en studie-tijd zijn ook van belang, he
meten is weten, gissen is missen
|
Moonwalker
|
bij mij is het begonnen doordat men vader geregeld defecte toestellen meebracht van het containerpark (waar hij overigens ook werkt als logistiek adviseur)
die demoneerde ik volledig, maar naarmate de jaartjes vorderden maakte ik er schakelingen mee
|
sven
|
Bij mij een STRIP-boek! Resi & transi  Van de uitgever van elektuur.
Uitleg diode, transistor, weerstanden. En 3 projectjes, een lampentester, een regelbare led en een signaalgenerator + versterker.
Daarna nooit meer gestopt, maar dan wel met gewone boeken
pointers don't kill programs, programmers kill programs
|
Bastiaan
|
quote:
Ohja, dat is gaaf man. Echt waar!
|
Benm
|
Die strips ken ik inderdaad ook wel, ze hadden toch van die kleine boekjes met schakelingetjes op experimenteerprint enzo? Volgens mij heb ik er de nodige gebouwd destijds
En zo'n experimenteerkit, das geniaal. Helaas heb ik geen idee meer waar de mijne gebleven is, maar je kon er leuke dingen mee maken. Schakelingen met LED's, maar ook een radioontvanger, dingen met geluid, potplant-voeler en weet ik wat niet meer. Ik dacht trouwens dat ze eerder 100 gulden dan 100 euro kostten. Leukste is een kit die werkt met inprik-componenten, dan kun je 'normale' componenten toevoegen als je de schakelingen uit het boek erbij wel gezien hebt.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
de franky
|
Er was in mijn tijd ook een goed tijdschriftje "Elex" genaamd, daarin stonden voornamelijk schakelingen gericht op beginners.
Dit magazine is echter door elektuur b.v. overgenomen, en is in de loop der tijd "verswoenten".
Ik weet niet of je van het elektuur-gebeuren kunt zeggen of het, voor de jongere onder ons, licht verteerbare kost is.
|
sven
|
quote: Op 17 februari 2003 01:24:35 schreef de franky:
Er was in mijn tijd ook een goed tijdschriftje "Elex" genaamd, daarin stonden voornamelijk schakelingen gericht op beginners.
Dit magazine is echter door elektuur b.v. overgenomen, en is in de loop der tijd "verswoenten".
Ik weet niet of je van het elektuur-gebeuren kunt zeggen of het, voor de jongere onder ons, licht verteerbare kost is.
Idd, de beginner staat bij elektuur in de kou, tenzij in het zomer-nummer. Gelukkig dat CO er nog is voor iedereen
pointers don't kill programs, programmers kill programs
|
de franky
|
quote: in de kou, tenzij in het zomer-nummer
HaHa, ik heb hem sven
|
Benm
|
Dat is eigenlijk het enige exemplaar van elektuur dat ik nog wel zou willen ontvangen. Jammergenoeg is het ook zon beetje dubbele prijs en denk ik er meestal niet aan om hem te kopen.
Overigens is het ook maar een stelletje bij elkaar geraapte schakelingen uit sheets van fabrikanten en ingezonden materiaal door lezers... maar het is wel leuk
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
Bert Geelen
|
Nou ik ben begonnen met een soort van softwarepakket fun with electronics. Op de computer werd uitgelegd hoe alles werkte en dat had je een zogenaamde werkbank en daar werden schakelingen op gebouwd. Heb er erg veel van geleerd
Als een IC al ingewikkeld is , wat zijn mensen dan?
|
Ledlover
|
ik ben 11 jaar en heb ook heel erg intresse in elektronica
zelf hadik de verkeerde bouwdoos gekocht maar daar gebruik ik de onderdeeltjes van
mijn broer had toen hij 8 was ofzo ook zo een bouwdoos van fun with electronics, deed hij nix mee misschien omdat er behoorloijk wad dingen er stuk van waren
in de halgeleider gids van elektuur staan ook heeel veel schema's die van het internet komen bijvoorbeeld de halfgeleider gids van 2000,stappenmotorgenerator en ook de eentransistor radio(allebei staat het op een site, ben het wel eens tegengekomen op de links pagina van deze site)
kijk ook eens op die duitse site bij de links en dan daarvan ''die bastelecke''
de kristalontvanger is heel goed van deze site, die zonder afstemcondensator: ik woon in zaandam en ik kan hem een klein 16 ohm luidsprekertje laten aandrijven! [Bericht gewijzigd door Ledlover op 17 februari 2003 08:14:48]
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
|
Stijntje
|
Ik heb een looplichtje gemaakt met 20led, een versterker voor discman, een lichtgevoelig ding een 4 leds lichtorgel een digitale teller en een knipperlicht omgebouwd tot zoemer enz enz enz enz
Status-----Crazy!!!!
|
Lauriers Bjorn
|
ik ben 15j
mijn intresse voor elektriciteit en elektronica toen ik een jaar of 8 was en begon toen vanalles uit mekaar te halen en te meten, zo leerde ik de werking van weerstanden en condensatoren.
op mijn 12de heb ik dan een 486 opengedaan en vanaf die dag is alles in een stroomversnelling geraakt k heb de zolder eens afgezocht erna en vond zo een cursus van mijn vader die elektronica heeft gevolgd en heb daaruit nog bij zitten leren, en met nieuwjaar kreeg ik een experimenteerdoos met van die kleine schakelingetjes in en zo kwam mijn eerste printje wat mislukte en heb toen wat velleman kitjes gekocht tot ik die ook beu was en ben beginnen etsen.
sinds een half jaar ontwerp ik regelmatig mijn eigen schakeling of breid ik bestaande schakelingen zo heb ik een 3-12V 0.5A gestabiliseerde voeding uitgebreid naar een 3-34V 2A gestabiliseerde voeding dit is eigenlijk mijn eerste grote schakeling (door het kleine budget waarmee ik moet werken  ).
en iedere keer ik hier kom leer ik wel iets klein bij
Greetz Bjorn
render your emagination
|
DJefke
|
Tja, ik had de pech dat niemand in mijn familie aan electronica deed of er iets van snapte (behalve de man van mijn nicht), en internet bestond totaal nog niet in de huiskamer. Dus ik heb alles zelf moeten zoeken.
Op mijn 5 jaar begonnen met een 300-in-1 doos van Tandy (ik ben mijn nonkel nog steeds dankbaar voor dat kado toen). Toen ik 12 was, heb ik Elektuur ontdekt en der ging een wereld voor mij open. Een maand later zat ik op de middelbare school en gelukkig was daar een electronica-club.
Eigenlijk goed dat er nu sites als deze zijn, dat niet iedereen zo lang meer moet wachten als ik om met electronica te beginnen
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
|
Benadski
Golden Member
|
Hehe, de Tandy bouwdoos ken ik ook nog, zo'n bord met heel veel veertjes en draadjes die ik na een paar keer ronddraaien had gesloopt.  Kosmos bouwdozen heb ik ook gehad, de X1000, de X2000 en de high tech heb ik gehad, erg leuk en duidelijke boekjes met veel uitleg!
Hier staat niets.
|