| Naam |
Bericht |
hobbybobby
|
hallo,
Een of andere grapjas heeft gister mijn gsm een paar seconde in de magnetron gestopt...
Nu is hij dus kapot en ruikt naar verbrand plastic.
Als ik hem aan probeer te zetten gaan alleen de lampjes op het toetsenbord aan,
valt deze nog te repareren of is hij verleden tijd.
Mvg. Timo
|
Jan klaasen
|
hmhmhm, ik zou zeggen overleden
Bachelor of Social Work
|
Sine
Moderator
|
Dat kun je ECHT shaken ..
De spanningen en stromen die daarbij in de print spoortjes geinduceert worden zijn niet misselijk.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Bertrix
|
quote: Op 8 januari 2006 13:25:13 schreef hobbybobby:
hallo,
Een of andere grapjas heeft gister mijn gsm een paar seconde in de magnetron gestopt...
Nu is hij dus kapot en ruikt naar verbrand plastic.
Als ik hem aan probeer te zetten gaan alleen de lampjes op het toetsenbord aan,
valt deze nog te repareren of is hij verleden tijd.
Mvg. Timo
Kapot... Je mag van geluk spreken dat je batterij niet ontploft is... (Iemand die dat had gedaan met een of andere MP3 speler om volgens de garantie een nieuwe te krijgen, heeft het een tijdje moeten doen met zijn hand in het verband)
|
Bertrix
|
Heb je zijn gsm nummer? Stuur dan een SMS met de melding dat ie een nieuwe moet kopen, afzender het nummer van de flikke, ik weet hoe je dat moet doen bij Mobistar(en de meeste andere operatoren), enkel een 9600baud modem voor nodig.
(De meeste mensen zijn dom genoeg, uit ervaring)
|
Ben_
|
Hehe.. je had toch niet serieus verwacht dat een gsm dat zou overleven? Het valt me al heel erg mee dat er nog lampjes aan gaan.
quote:
Iemand die dat had gedaan met een of andere MP3 speler om volgens de garantie een nieuwe te krijgen, heeft het een tijdje moeten doen met zijn hand in het verband
Eigen schuld, dikke ... nouja, vinger.
Ik denk trouwens dat ze fabrikant het sowieso wel gezien zou hebben als de accu niet ontploft was, afgebrande printsporen en allerlei half ontplofte componenten vragen toch om nader onderzoek.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
Bertrix
|
quote: Op 8 januari 2006 14:21:14 schreef Ben_:
Ik denk trouwens dat ze fabrikant het sowieso wel gezien zou hebben als de accu niet ontploft was, afgebrande printsporen en allerlei half ontplofte componenten vragen toch om nader onderzoek.
Stel nu dat ie dat had teruggestuurd, en ze hadden dat gezien, maak je dan kans op gerechtelijke vervolging wegens fraude met garantie?
EDIT: Om nog maar te zwijgen wat er gebeurd zou zijn moest dat ding in vlammen opgaan als het in de doos zit op weg naar de fabrikant(bv in een opslagplaats van de post), dat zou wel eens heel kostelijk kunnen worden!
|
grotedikken
|
Bij ons wordt de stress ook weleens verdreven door kleine pesterijtjes.Zo had ik verleden week erg koud. En het tocht hier ook vreselijk vond ik. Later ontdekte ik een ventilator onder mijn bureel..
Maar dit met die gsm is toch wel een rotgeintje dat er ver over is. Wat is je antwoord daarop? glasscherven tussen zijn boterhammen? Zo ontstaan oorlogen.
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
|
Ben_
|
quote:
Stel nu dat ie dat had teruggestuurd, en ze hadden dat gezien, maak je dan kans op gerechtelijke vervolging wegens fraude met garantie?
Uiteraard, iets zelf slopen, claimen dat het een of andere frabricagefout was en garantie claimen lijkt me een duidelijk geval van oplichting.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
Lazeres
|
De verlichting werkt nog ??
Kun je 'm altijd nog gebruiken als zaklamp.
Wel een luxe hoor!
|
JuuL
Special Member
|
quote: Op 8 januari 2006 14:41:12 schreef grotedikken:
Bij ons wordt de stress ook weleens verdreven door kleine pesterijtjes.Zo had ik verleden week erg koud. En het tocht hier ook vreselijk vond ik. Later ontdekte ik een ventilator onder mijn bureel..
Haha, dat houdt de sfeer er een beetje in
quote:
Maar dit met die gsm is toch wel een rotgeintje dat er ver over is.
Dit gaat idd iets te ver.
Kijk uit voor neppe transistoren!
|
Bertrix
|
quote:
Naar een legerdump gaan, de grootste radarzendbuis die ze hebben kopen, en aanzetten in het brandpunt van een schotel die op hem gericht staat...
En dan zeggen dat je de uitvinding van de eeuw hebt gedaan, een magnetron waar je het eten niet in moet zetten, maar je die gewoon in de buurt van de tafel moet opstellen, en dat het dan kookt. [Bericht gewijzigd door Bertrix op 8 januari 2006 16:22:03]
|
Switching Power
Golden Member
|
Weet die "grapjas" dan niet dat electronica in een magnetron stuk gaat door de radio golfen, wat Sine al zei.
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP | PSN: pietja
|
free_electron
|
man , de straling van ene microgolf wekt een dergelijk sterk EM veld op dat alle gates van alle transistoren in elke chip in 1 keer kapotvliegen.
de reden dat die lampjes nog aan gaan is omdat de power controller een bipolaire chip is ( geen mossen ) maar al de rest ( processor , flash (reken maar dat die ook 'gewist' is ) ram en RF gedeelte zijn onherroepelijk om zeep.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
jossie
|
Geweldig stom!
Woei! *heeft etsbak* ~ Homemade keylogger ~
|
stoef
|
die grapjas een knal verkopen, z'n portemonee afpakken en een nieuwe gsm halen
suc 7
arno
|
hobbybobby
|
Nou dan weet ik genoeg... weggooien dus!
Bedank in ieder geval!
Timo
|
jossie
|
quote:
Of ipv die knal (tegen zn gezicht)gewoon die telefoon door z'n raam heen gooien!
|
Lucky luke
|
quote:
is het een nokia?
dan eerst een fake acu halen, kortsluiten, en heel snel door zijn raam gooien.
(vooral laatste stap is belangrijk.)
mijn homepage. // De vraag is niet: Is ubuntu klaar voor de desktop. De vraag is of de desktop klaar is voor Ubuntu.
|
jossie
|
quote:
Oude elektronica eruit, klein timertje erin
|
roelke.nl
|
volgens mij dwalen jullie af
AVR powerd
|
KT88
Moderator
|
quote:
Met Jossie14 en Lucky Luke samen in 1 topic is dat zowat gegarandeerd
die offtopic-award was een wisseltrofee, weten jullie nog/
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
Bertrix
|
quote:
Vul het dan met iets wat echt onploft, en reken niet op de accu die ontploft!
|
Rickzz
|
quote:
Misschien iets met waterstof......?
|
Mr GAmba
Special Member
|
Klaag de fabrikant van de magnetron aan dat er in de gebruiksaanwijzing niks staat over het niet in de magnetron leggen van elektronische spullen.
MAXII op voorraad ! - MAXII webshop - 3D render van je print?
|