quote:
Op 9 maart 2006 17:25:38 schreef Rd12tf:
Toevallig weet ik dat KT het niet zo heeft met embedded 'IP-based' apparaatjes.
Hè Katee? !!
Een FM bug is primair bedoeld voor enige vorm van communicatie.
Een GSM jammer is primair bedoeld om een netwerk te verstoren.
Daar ben ik het niet mee eens.Wanneer jij niet wilt dat het GSM signaal dat ongevraagd je eigendom doorkruist
bruikbaar is op je eigen terrein, dan meen ik dat het als eigenaar je goed recht is dit signaal te jammen. Dit houdt echter in dat je dat storende signaal binnen de grenzen van je bezit moet houden en dat is niet altijd mogelijk.
een dergelijke handelswijze verstoort op geen enkele wijze het netwerk.
Ik vind, en dat is een persoonlijke visie, dat men op zijn eigen territorium gewoon alles doet waar men zin in heeft, op voorwaarde dat deze handelingen geen derden schaden of gevaar opleveren voor de buitenwereld.
Stroom aftakken van de grondkabel die over je terrein loopt vind ik niet kunnen, want dan steel je energie. Met een geweer schieten in veel gevallen ook niet omdat de kogels de domeingrenzen kunnen overschrijden.
Het afluisteren van een telefoonkabel die over je domein loopt kan ook niet, want dan schend je de privacy van anderen.
Maar als je een satellietkanaal decodeert voor eigen gebruik heeft niemand daar minder mee, en het signaal wordt ongevraagd binnen je bereik gebracht. Helemaal zuiver is dat laatste niet, maar het is van buitenaf niet vast te stellen en binnenshuis wordt je beschermd door de privacywet.