| Naam |
Bericht |
JK
|
hoi hoe zou ik een hotdog met een zonne cel kunnen verhitten of koken
JK
|
greenghost
|
hoi ik zou graag wat meer uitleg willen
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
|
Meert
Special Member
|
==>Elektronica Meert<== Database componenten VOOR EEN BETERE WERELD
|
klein is fijn
Moderator
|
Kleine titlechange.
Bedenk eerst even hoeveel energie je in de vorm van warmte in zo'n hotdog moet stoppen om hem warmer te krijgen. Maw, wat is de soortelijke warmte van een hotdog?
Ga dan eens rekenen met de energieopbrengst van een zonnepaneel en kom erachter dat je een pittig paneeltje nodig hebt..
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
JK
|
zit in de 1e we moeten met een zonnepaneel een hotdog warm maken zonne paneel van 6 v
|
Ledlover
|
6v bij hoeveel W/A?
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
|
zweetvoetje
|
tja, dat gaat lastig worden. Of het zonnepaneel is enorm groot, of je moet een accu hebben.
Verder moet je de hotdog zo goed mogelijk inpakken, zodat alle warmte ook echt in de hot-dog terecht komt.
Misschien moet je het met een magnetron proberen. 1 minuutje op 1200W zou genoeg moeten zijn. Daarvoor moet je echter wel een uur lang iets opladen met een 20W zonnepaneel.
Free the whales!
|
PaWoN
|
gewoon direct, of mag/zit er nog een accu tussen? Zodat je 100 uur kan laden voor 1 minuut hotdog-verwarmen..
succes alvast
ps ..... ,,,,, ..... ::::: ... !!!!! ?????? zo te zien waren je leestekens op, hier heb je er een paar van mij.
Gratis webspace voor elektronica hobbyisten!! ShowYourProjects.com Bekijk ook de projecten van de 284 andere leden!
|
klasse a
|
ik zou die hotdog maar koud opeten
|
chipje
Golden Member
|
Hotdog in zwarte folie wikkelen en in de zon leggen.
Zonne paneeltje leuk voor wat anders gebruiken...
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
|
Bliksem
|
Als je met electrische energie gaat werken, niet eerst de energie met een weerstand of een magnetron om zetten in warmte, gewoon aan twee kanten een vork erin en met een dc-dc converter zorgen dat je maximaal vermogen in de hotdog pompt. Op verschillende open dagen van TU's doen ze dat zo (alleen dan niet met zonne energie) en de hotdogs smaken prima kan ik uit ervaring melden  .
|
big bang
|
Groot aantal spiegels richten naar 1 punt en met bolle lenzen focussen.
- - big bang - -
De zon is het grootste object in ons zonnestelsel en bevat 99,86% van de massa van ons volledige zonnestelsel
|
muddy
|
of gewoon 120 volt door een hotdog heen jjassen, werkt op de TU/E ook, lekker lekker (niet van lassie)
Is nog steeds (onderhand 1,5 jaar) bezig met de laser: alle fouten zijn nu opgespoord
|
greenghost
|
quote:
als je de hotdog een klein beetje verwarmd is het dan ook goed
|
muddy
|
verwarmen t0t 25 graden
Is nog steeds (onderhand 1,5 jaar) bezig met de laser: alle fouten zijn nu opgespoord
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
 lol
Ik heb nog een theorie ove rhet opwarmen van een hotdog, maar die is niet smakelijk en zal een temperatuur van 37 Graden Celcius niet overstijgen.
Of ik moet net koorts hebben natuurlijk.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Sine
Moderator
|
quote: Op 8 april 2006 18:27:49 schreef Bliksem:
Als je met electrische energie gaat werken, niet eerst de energie met een weerstand of een magnetron om zetten in warmte, gewoon aan twee kanten een vork erin en met een dc-dc converter zorgen dat je maximaal vermogen in de hotdog pompt. Op verschillende open dagen van TU's doen ze dat zo (alleen dan niet met zonne energie) en de hotdogs smaken prima kan ik uit ervaring melden  .
hmmm.... elektrolyse
[Bericht gewijzigd door Sine op 8 april 2006 21:37:50]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Freddy
|
Waarom die extra conversiestap:
zonlicht => elektriciteit => warmte
als het ook direkt kan:
zonlicht => warmte
Er bestaan erg mooie paraboolkokers waar je niet alleen mee kunt koken, maar ook bakken en braden.
http://www.eg-solar.de/english/products/solarcooker.htm
Hompage: www.meettechniek.info . Met techniek bezig zijn en ontwikkelingswerk doen. Wordt vrijwilliger. Kijk op http://www.wot.utwente.nl/intro.html
|
Dutchboy.
|
quote: Op 8 april 2006 15:36:41 schreef klein is fijn:
Kleine titlechange.
Bedenk eerst even hoeveel energie je in de vorm van warmte in zo'n hotdog moet stoppen om hem warmer te krijgen. Maw, wat is de soortelijke warmte van een hotdog?
Ga dan eens rekenen met de energieopbrengst van een zonnepaneel en kom erachter dat je een pittig paneeltje nodig hebt..
binas  bij soortgelijke warmte miss staat ie er wel in
heeft nu ook een site : hier dus
|
greenghost
|
quote: Op 8 april 2006 20:51:18 schreef Fantomaz:
[...]
 lol
Ik heb nog een theorie ove rhet opwarmen van een hotdog, maar die is niet smakelijk en zal een temperatuur van 37 Graden Celcius niet overstijgen.
Of ik moet net koorts hebben natuurlijk. 
fantomaz het is de bedoeling dat de zon hem verwarmt niet dat je hem op plaatsen steekt waar de zon niet komt
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
Touche...
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Aart
|
Ik weet niet hoe goed de thermische isolatie van een echt goede thermosfles is, maar allicht kom je daarmee met een relatief kleine cel over een gehele zomerdag nog best een eind.
AartSite
|
fry
Golden Member
|
quote:
Google weet raad klik
Soortelijke warmte van een beetje vet vlees is 3630J/Kg·K. Volgens google weegt een hotdog 100 gram.
Een klein zonne paneeltje kan een wattje of 10 geven denk ik zo. 80 watt is al een m 2 in iedergeval. Dan krijg je het worstje in 3 kwartier op 100 graden. Waarschijnlijk volledig uitgedroogt en taai tegen die tijd
Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence www.emmag.org
|
Jan klaasen
|
waarom zou je dingen willen koken op de zon.....??? maak gewwon vuur
Bachelor of Social Work
|
jcg
|
quote:
Waarom zou je zelf iets in elkaar solderen als je het ook ergens kan kopen?
|