| Naam |
Bericht |
Tobi Vollebregt
|
zou er hier belangstelling zijn voor onze praktische opdracht natuurkunde als artikel op de site?
We gingen een robot maken (van lego) met onder andere de volgende elektronica: h-brug, pic16f84a, ldr met a/d schakeling en in het verslag leggen we ook een beetje uit waarom we geen PC hebben ingebouwd of andere navigatie hebben gebruikt.
Zeg even of er belangstelling is dan kan ik als mijn maat het er ook mee eens is de po wel mailen ofzo.
|
LED-Maniak
|
quote: Op 13 april 2003 12:32:18 schreef Tobi Vollebregt:
zou er hier belangstelling zijn voor onze praktische opdracht natuurkunde als artikel op de site?
We gingen een robot maken (van lego) met onder andere de volgende elektronica: h-brug, pic16f84a, ldr met a/d schakeling en in het verslag leggen we ook een beetje uit waarom we geen PC hebben ingebouwd of andere navigatie hebben gebruikt.
Zeg even of er belangstelling is dan kan ik als mijn maat het er ook mee eens is de po wel mailen ofzo.
Is altijd leuk!
|
Sybrand
|
zolang je het goed uitlegt, is het zowieso leuk om op het net te zetten. Of het hier op de site komt is een tweede(aan de mod's)
|
Tobi Vollebregt
|
We hadden er een 9 voor omdat het boven middelbareschool niveau ging. Ik zal nog even vragen hoe goed onze leraar het uitgelegd vond.
quote: Of het hier op de site komt is een tweede(aan de mod's)
Aan de moderators: laten jullie ook eens je mening horen
|
Roel
|
jah, lijkt me wel leuk
Hieper de piep!
|
DJJeroen
|
Ja lijkt mij leuk kan ik nog een robot bouwen 
Zou wel erg leuk zijn als die op CO komt
Robotica Freak // Plexibot V //Project M.T.R. 40% //Project Minibot's 45%
|
Sybrand
|
laat ik trouwens wel wezen... Ik vind dat het erop moet als we er wat uit kunnne halen... Een soorte van cursus achtig iets, zoals die andere artikelen. We moeten nou niet zoiets krijgen van allemaal je eigen producten neer poten... is wel mijn mening natuurlijk he
|
Jeroen Boere
Moderator
|
Beste tobi,
Ik (en het hele CO team is het zeker met mij eens) vind dat je zeker het artikel zou moeten schrijven.
dus, geef me maar een gil alsie klaar is, we plaatsen het graag!
alvast bedankt.
mocht je nog vragen hebben: mail me op jeroenboere@circuitsonline.net
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
DJJeroen
|
JAAAAAAAAAAA hij komt er hopelijk
Robotica Freak // Plexibot V //Project M.T.R. 40% //Project Minibot's 45%
|
Sybrand
|
in iedergeval:
procesbeschrijving
schema's
codes
dingen zodat we er dus nog lekker wat uit kunnen halen!!!
|
Bernd
|
Ok, dan mogen jullie ook mijn EXO/PWS natuurkunde robot verslag hebben. Is zelfoverlevend, doordat hij het licht zoekt en in staat is zijn accu op te ladenmbv. een zonnepaneel en een loodaccu (6V, 3,4 Ah). Werkt met PIC16F84. Ik heb vandaag een 10 gekregen voor het hele goedje.
Het verslag is wel behoorlijk uitgebreid, zonder al te veel technische uitleg van schema's etc. Dat snapt mijn leraar toch niet genoeg om het daadwerkelijke schema te beoordelen.
Printversie?
|
Sybrand
|
Das zeker allemaal okee om hierop te plaatsen, maar misschien is het wel handig om enig technische uitleg te plaatsen...Tenslotte heb je hier met mensen te maken die er wat meer in zien denk ik.
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote: Op 14 april 2003 18:13:42 schreef Sybrand:
Das zeker allemaal okee om hierop te plaatsen, maar misschien is het wel handig om enig technische uitleg te plaatsen...Tenslotte heb je hier met mensen te maken die er wat meer in zien denk ik.
als je het mij vraagt is juist die technische uitleg een vereiste om het op de site te plaatsen
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
Sybrand
|
(Y) yep.
|
Bernd
|
ja dat snap ik wel hoor  . Ik bedoel daar alleen mee te zeggen dat ik dus wel voor de schema's en de uitleg + foto's em wel wil plaatsen. Die technische uitleg kan ik er zo bij schrijven... het schema s echt niet zo ingewikkeld, en de programmeercode (in de 16f84) nog minder.
Printversie?
|
Schizo
|
Willen onze 2 heren als het mogelijk is hun verslagje al eens naar hier sturen ? --> brechtel_w@hotmail.com Thx
Disce quasi semper victurus, vive quasi cras moriturus
|
·°*teslaman*°·
|
Ik wou ff laten weten dat ik het er helemaal mee eens ben  !!
|
Tobi Vollebregt
|
Ik zal nog wel wat editten in de PO. Het is een beetje nutteloos om hier te gaan uitleggen waarom wij iets niet hebben gedaan dus dat zal ik weghalen (dan wordt het ook iets normalere lengte voor een artikel op CO), en de technische uitleg erin kan op sommige punten iets beter.
Als ik dat af heb mail ik het wel naar de mods. nog een vraagje: in welk formaat willen jullie het hebben?? (word [97 geloof ik] .doc-formaat is voor mij het makkelijkst)
[Bericht gewijzigd door Tobi Vollebregt op 15 april 2003 11:38:54]
|
Bernd
|
mijn hele verslag opsturen lijkt me niet zinvol. Ik zal wel eens een stukje erbij schrijven dat dan bij de schema's em de foto's bijgevoegd kan worden.
Printversie?
|
Sybrand
|
gewoon de uitleg over het hoe en wat. Je hele proces is niet overal nodig denk ik...en je logboek hoeven we ook niet!!! Maar gewoon de uitleg, schema's, tips en zo. Zal inderdaad anders moeten zijn dan je PO, maar je kan er wel wat van gebruiken...
|