| Naam |
Bericht |
Sybrand
|
quote: Op 14 april 2003 17:36:21 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
Het lijkt me vanzelfspreken dat de beste wint, maar dan kan je nog wel kiezen wat het beste is. Er zijn criteria waar elektronica kennis minder belangrijk voor is, bv originaliteit, grappigheid, uitvoering.
Ben ik helemaal met je eens!!! Je kan ook winnen in andere categorien naast technische vaardigheid. Wat je daaromtrend zou kunnen doen is het aangeven van een simpele basis van bijvoorbeeld een robot of zo. En dat iedereen daar zijn eigen invulling aan moet geven. zodat je een creative, met weet ik veel hoeveel ledjes'lampjes, flikkeraars en sensoren je dan krijgt, maar kan wel iets leuks uit komen, hoef je niet eens zo ervaren voor te zijn. ik maak gebruik van een voorbeeld, niet direct voorstel
|
rookie
|
of bijvoorbeeld een soort wedstrijdje over de origineelste schakeling, iets heel simpels kan heel origineel zijn , er is dan nog wel wat afhankelijk van je kenneis, maar ook originaliteit zon robot bijvoorbeeld is wel gelijk moeilijk [Bericht gewijzigd door rookie op 14 april 2003 18:57:46]
|
Tommyboy
|
Het is bijvoorbeeld leuk om een basisontwerp van een robot te geven, zoals de besturing, en dat je dan zelf de toeters en bellen er omheen moet bouwen.
Ikzelf vind dat er geen prijs bij hoeft, want als alleen mijn naam er bij gezet wordt vind ik het al eer genoeg.
Nu alleen nog iets noemenswaardigs maken
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
|
Sybrand
|
quote:
Dat bedoelde ik. Gewoon basis geven, invulling kan je zelf maken...Al zal het voor andere misschien leuker zijn om de besturing ook zelf te bedenken, maar ja, je komt altijd problemen tegen
|
rookie
|
of bijvoorbeeld een categorie met mensen die alles zelf bedacht hebben en een met mensen die vanuit het basis-ontwerp werkten, dan onderscheid je ook gelijk de beginners van de gevorderden....
|
Koen Van Vlaenderen
|
Wouter check je email.
Nu on-topic.
Wie de beste is is relatief, als iemand van 13 jaar een µC project kan maken en iemand van bijv 21 die hetzelfde doet alleen beter en uitgewerkter dan is de keuze wel moeilijk...
anders zou het misschien makkelijker zijn om op te splitsen in restrictie-categorieën dus bijvoorbeeld : max aantal componenten 50, geen µC ,max pcb grootte halve eurocard etc.. dat je kunt uitblinken in een 'lagere' categorie.
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
|
Aedolon
|
geen MCU ??  zot... max componenten 50 als je nu iets simpel maakt met ledjes zit je al snel eraan ;o
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
|
sven
|
quote:
daarom is het dus een uitdaging...
pointers don't kill programs, programmers kill programs
|
DJJeroen
|
dat is waar maar als je een bv een soort display wildt maken met ledjes ben je er zo
Robotica Freak // Plexibot V //Project M.T.R. 40% //Project Minibot's 45%
|
Sybrand
|
Ik citeer sven:"Daarom is het een uitdaging" Om het met zo weinig mogelijk te doen
|
mauritzzz
|
komt er nog wat van ???¿¿¿
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
|
Sybrand
|
organiseer het maar, als je er zo''n zin in hebt. Gewoon even prijzen bijelkaar slepen, regelementje bouwen. Jury aanstellen, klaar is Mauritzzzzzzzz
|
mauritzzz
|
laat dan ook maar, ik ben geen goede organisator....
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
|
Sybrand
|
:> moet gewoon even iemand komen die het wil organiseren. Heb ik niet zo'n zin in namelijk... Die T-shirt boel wou ik nog wel doen, mocht mijn voorstel doorgaan, maar hier heb ik nu in iedergeval nog geen zin in...
|
Wouter van Ooijen
|
Nauelijks reacties op mijn vragen, dus ik neem aan dat het animo voor een wedstrijd gering is. Als je het hier niet mee eens bent moet je maar van je laten horen, anders laat ik het verder rusten.
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (informatica/electrotechniek)
|
Tristan
|
quote:
Ik vind het wel een leuk idee! Raar dat ik dit topic nog nooit had gezien... Maar het klinkt leuk, zo bouw je nog eens zelf een schakeling. Tot nu toe heb ik alleen nog maar dingen overgebouwd uit bestaande schema's, maar dit klinkt goed.
|
Wouter van Ooijen
|
quote:
Dat is 1
|
Koen Van Vlaenderen
|
hier is 2
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
|
Fictions
|
hmmm
prijzen ??
OKE
dit zijn dus niet reclamen prijzen maar prijzen om te winnen !!!!!!!!!!!! alleen zet ik de waarden er even bij !!
Prijs K8000 van velleman a € 99,-- CO € 84,95
Prijs K8017 van Velleman a € 42,50 CO € 32,50
Prijs MK120 van Velleman a € 16,95 CO € 12,50
of shoppen bij ace-systems met 10% korting alleen elektronica voor 50 euro ?
zo iets ???
tegen over staan nee geen banner maar die vraag en aanbod page wordt naar mijn inziens niet gelezen dus een plekje om de aanbiedingen neer te zetten zodat iedereen het leest jah...
groetjes marcel [Bericht gewijzigd door Fictions op 26 april 2003 01:45:50]
Allways Ready To Help / keep the hobby alive
|
Wouter van Ooijen
|
He Fictions, met prijzen bedoel ik hier wat iemand krijgt die een wedstrijdje wint, dus geen etalage voor jouw kortingen!
Als je CO een warm hart toe draagt stel dan een prijs ter beschikking (en als je zin hebt tijd om inzendingen te beoordelen?). Iets als E 50 vrij shoppen zou bv leuk zijn.
|
Fictions
|
zeg wouter DAT ZIJN PRIJZEN OM TE WINNEN !!! dus die stel ik beschikbaar ik heb alleen de waarden er van bij gezet !!
groetjes marcel
|
Wouter van Ooijen
|
quote:
In dat geval: welkom aan boord. Maar
quote:
Dat klinkt toch niet als een prijs, of bedoel je gewoon 55 Euro shoppen?
|
Fictions
|
nee voor 50 euro alleen krijg je natuurlijk wel de co korting ook
het zijn maar voorbeelden hoor maar een wedstrijd hoort een prijs te hebben !
wouter kan je niet even naar mijn chat pagina komen als je toch online bent ?
http://www.ace-systems.nl/Menu/chatmenu.htm
groetjes marcel [Bericht gewijzigd door Fictions op 26 april 2003 01:51:18]
|
Wouter van Ooijen
|
Het zal wel aan het tijdstip van de dag liggen  , maar als je E 50 mag schoppen en 10% korting krijgt dan mag je dus toch gewoon voor E 55 shoppen ??
|
Fictions
|
je hebt gelijk ik slaap
marcel
|