Shock Media

Navigatie

naam starter in reply field aub (svp)

Forum > Lieve moderators > naam starter in reply field aub (svp)
Naam Bericht
elektron_

Vraag voor verbetering.

- Soms wil ik de naam van de starter gebruiken in het begin van mijn reaktie, maar als het edit veld op men scherm staat, staat de naam van de starter er niet meer. Dan moet ik steeds de back-toets gebruiken om de schrijfwijze te checken, want sommigen hebben van die aardsmoeilijke namen. Bovenaan staat mijn naam er wel, maar die wist ik al !

En deze kan er dan ook meteen bij:

-De link "nieuwe discussie" is wat verborgen, ik heb steeds last om het te vinden. Bedankt !
beetje gek
Jeroen Boere
Moderator

je kunt op je reply pagina iets verder naar beneden scrollen, daar staat een groot deel van de reply's van het topic, en zo dus ook de naam van de topic starten.

Dat van die nieuwe discussie ben ik met je eens.
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Antoine

quote:

-De link "nieuwe discussie" is wat verborgen, ik heb steeds last om het te vinden.

Misschien in het afrolmenu "Forum" zetten ?

Ben hem ook steeds kwijt namelijk
www.insv.nl
Freddy

Ik had ook nog twee puntjes die eventueel veranderd zouden kunnen worden.

Soms is het handig om bij het zoeken van bepaalde topics te kijken bij de gegevens van een persoon. Of om te kijken of iemand die dag nog actief is geweest. Er staat een lijst "Discussies waarin X heeft gepost:" Helaas staat dit niet in een handige volgorde. Het staat namelijk op volgorde van "het laatste topic waarin door een willekeurige persoon gepost is, en waarin X ook heeft gepost".
Is het mogelijk dit te veranderen zodat de lijst werkelijk op volgorde van "laatste topics waarin X heeft gepost" te zien is?

De scroll-down menu's "Algemeen, Schakelingen, en Forum" blijven staan als je daar toevallig met de cursor overheen sjeest. Zou het mogelijk zijn dat deze automatsch verdwijnt als je niet meer op deze menu's staat?

Verder is dit een prima site!
Hompage: www.meettechniek.info . Met techniek bezig zijn en ontwikkelingswerk doen. Wordt vrijwilliger. Kijk op http://www.wot.utwente.nl/intro.html
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 28 april 2003 21:53:06 schreef Freddy:
Ik had ook nog twee puntjes die eventueel veranderd zouden kunnen worden.

Soms is het handig om bij het zoeken van bepaalde topics te kijken bij de gegevens van een persoon. Of om te kijken of iemand die dag nog actief is geweest. Er staat een lijst "Discussies waarin X heeft gepost:" Helaas staat dit niet in een handige volgorde. Het staat namelijk op volgorde van "het laatste topic waarin door een willekeurige persoon gepost is, en waarin X ook heeft gepost".
Is het mogelijk dit te veranderen zodat de lijst werkelijk op volgorde van "laatste topics waarin X heeft gepost" te zien is?

weet ik niet
quote:

De scroll-down menu's "Algemeen, Schakelingen, en Forum" blijven staan als je daar toevallig met de cursor overheen sjeest. Zou het mogelijk zijn dat deze automatsch verdwijnt als je niet meer op deze menu's staat?

weet ik wel: Ligt aan het type browser wat je hebt, ik heb een _redelijk_ oude versie van explorer en heb er dus last van. Met de nieuwste exploder heb je hier geen last van.
dus: updaten die hap, of een andere browser gebruiken
quote:

Verder is dit een prima site!

Dankjewel we kunnen ook niet zonder jullie
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
sven

quote:

[...]

weet ik wel: Ligt aan het type browser wat je hebt, ik heb een _redelijk_ oude versie van explorer en heb er dus last van. Met de nieuwste exploder heb je hier geen last van.

ik heb IE6 en bij mij blijven ze ook staan tot ik ergens klik op de site (maakt ni uit waar)
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Koen Van Vlaenderen

Bij mij crasht de IE vaak als ik op deze site surf, maar daar kunnen jullie niets aan doen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Carel M.

Nogmaals de volgende opmerking:

Regelmatig zie ik in teksten dit soort codes staan &#8210 o.i.d.
Ligt dat aan mijn browser (IE6), heeft de steller van het bericht een foute toetsaanslag gedaan of heeft CO daar moeite mee?
Freddy

Ik zou ook graag willen zien dat het gebruik van speciale tekens mogelijk zou zijn. Op een elektronica-site zou je toch op z'n minst verwachten dat het omega karakter mogelijk zou zijn.
Hompage: www.meettechniek.info . Met techniek bezig zijn en ontwikkelingswerk doen. Wordt vrijwilliger. Kijk op http://www.wot.utwente.nl/intro.html
Bernd

ja en een par wiskunde symbolen als dat nie teveel werk oplevert. Zoals wortelteken oid.
Printversie?
setsunakaede

quote:
Op 28 april 2003 22:14:08 schreef Jeroen Boere:

[...]

Nou das niet helemaal waar, ik heb de nieuwste (geloof ik) maar ook ik heb er last van...

En vinden jullie het echt prettig om in de forum lijsten de "naam starter" te hebben? Ik heb persoonlijk nl. liever de "naam laatste poster"!
[Bericht gewijzigd door setsunakaede op 29 april 2003 18:02:21]
broem, broem, broem....
Monalisa

quote:
Op 29 april 2003 02:32:10 schreef Carel M.:
Nogmaals de volgende opmerking:

Regelmatig zie ik in teksten dit soort codes staan &#8210 o.i.d.
Ligt dat aan mijn browser (IE6), heeft de steller van het bericht een foute toetsaanslag gedaan of heeft CO daar moeite mee?

die codes zijn speciale tekens zoals aanhalingstekens enzo. Dat gaat niet altijd goed en schijnt nogal lastig te zijn om dat technisch op te lossen. Met name als je iets met speciale tekens vanaf een andere plek (word ofzo) erin kopieert gaat het nog wel eens mis.
<Aedolon> M.O.N.A.L.I.S.A.: Mechanical Obedient Neohuman Assembled for Logical Infiltration and Scientific Assassination
Aedolon

quote:
Op 29 april 2003 11:26:10 schreef Freddy:
Ik zou ook graag willen zien dat het gebruik van speciale tekens mogelijk zou zijn. Op een elektronica-site zou je toch op z'n minst verwachten dat het omega karakter mogelijk zou zijn.

kan je dat dan niet met html code ? of in de phpcode iets stoppen dat "ohm" gaat vervangen door het ohm tekentje
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Dennis

Die speciale tekens die omgezet worden is normaal gezien vrij eenvoudig op te lossen, mits wat zoekwerk in de phpcode van het forum:

Als je de tekst van het invoerveld 'opvangt' gooi je normaal gezien iets zoals htmlspecialchars($string, ENT_QUOTES); over de tekst voor je deze in de dbase wegschrijft.

Het belangrijkste waar je moet op letten (en dat is denk ik hier het probleem) is dat dit geen twee keer gebeurt, want dan wordt de ampersand in de code &#8210; omgezet naar de code voor een ampersand (kun je nog volgen ) en krijg je in de broncode eigenlijk &#8210; waardoor het bedoelde symbool niet meer wordt weergegeven...
Friendly reminder: Don't run with armed hampster - There are 10 kinds of people in the world, one who finds the binary joke funny and 9 who are tired of it - Mijn collectie nixies
Zoeken in topic