Shock Media

Navigatie

schema's weergeven

Forum > Lieve moderators > schema's weergeven
Naam Bericht
Danny Dela Ruelle

Bij het bezoek aan de forums zou ik soms wel een schema willen meegeven als ondersteuning bij de uitleg maar ik vind het omslachtig de tekening in paint of Exel opnieuw te maken. Wat is een logische procedure?
Bastiaan

Je dient het in grafisch vorm te hosten.

Weet je wat dit in normaal nederlands/belgisch betekent?
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Martijn Berntsen

hoe bedoel je: opnieuw tekenen,
als het van een site is kun je de link erbij zetten, en als je het zelf op papier hebt getekend dan kun je het scannen, lukt dit niet zul je het idd toch moeten overtekenen, maar hoeft natuurlijk niet exact netjes. doe ik zelf tenminste meestal niet.
pe4mb, AVR webshop: www.aavrs.nl, nu ook met USB/CAN/PWM AVR! En ook voor CPLD en FPGA kun je bij ons terecht: NIEUW CPLD breakout board, CPLD op je breadboard.
Danny Dela Ruelle

Wel Bastiaan , niet direkt?

Het probleem is dat ik tot nu toe teken op een oude PC met een oude versie van Orcad (Ik ben al lang bezig met ontwerpen en heb eigenlijk nooit de tijd gehad om me te upgraden al ben ik nu wel bezig om me in Eagle in te werken)
Enfin, deze oude PC is niet gekoppeld aan deze en buiten het inscannen van de tekening zag ik ook niet direkt een andere oplossing maar wie ben ik, er waren mischien verlichte zielen die een eenvoudigere oplossing konden voorstellen.
Carel M.

Welke versie van Orcad gebruik? Voor V3.11 (en mogelijk andere versies) heb ik een PCX printer-driver die het schema in PCX formaat print (Hardcopy -> Destination=file)
Word97 leest dit zo en er zullen meer pakketten zijn waarmee dan weer een bitmap of GIF plaatje te maken is.
Danny Dela Ruelle

dank u , ik zal het proberen.
Zoeken in topic