| Naam |
Bericht |
Jan klaasen
|
kennen wel, opmerken in het typen nee...
Bachelor of Social Work
|
fzwart
|
quote:
Bij ons legt alles, ook als het ligt .....
Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
|
Miezjel
|
******* Is het weer zo ver... was het vorige taalergenistopic weer te ver in de database weg gezakt en moest er weer een nieuwe aangemaakt worden?!!
Wat is er het nut van om het te blijven herhalen?
Accepteer het nou maar dat mensen zich niet altijd aan de spelling houden.. je begint er niks tegen.
Michel
Si vis pacem para bellum.
|
Wardje
|
quote: Op 31 juli 2006 19:39:44 schreef Henry S.:
Het verschil niet kennen tussen licht en ligt vind ik wel erg triest hoor... Ik lees vaak in een topic-start dat er iets licht, maar geen licht blijkt te geven, omdat het ligt.
Dat is het punt dat ik wou aankaarten.
Volledig met je eens.
Licht het aan mij dat dit topic zoveel losmaakt?
Ward
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
|
pia
Member
|
quote:
Zo zou ik alles accepteren!!
Ik vin ovrigens ok dat ut de spuigoate uiloop!
(Nee, ik vind het soms ook een beetje vervelend hoor dat sommige(n) er een potje van maken!)
[Bericht gewijzigd door pia op 31 juli 2006 19:57:26]
|
Aart
|
quote: Spijtig dat het u als moderator niet "genoeg" kan schelen.
Daar ben ik het (uiteraard  ) niet mee eens. Ik ben moderator op een elektronicaforum, gedoe over spelling is op dit forum altijd offtopic en daarom in princiepe ongewenst. [edit] Als een foutieve spelling tot technische onduidelijkheid of slechte zoekresultaten leid is het wel ontopic iemand daar op te wijzen en te `helpen.
Hoewel het op zich geen kwaad kan een en ander weer eens te bespreken in een topic als dit, het is in het verleden overigens al vaker aan bod geweest.
Ik denk dat het funest zou zijn voor de sfeer op het forum als we actief gaan proberen mensen op te voeden op het gebied van spelling. Op Tweakers is (of in ieder geval: was) men hier wel `streng' op, het geeft imo vrij veel duwen en trekken dat niet bijdraagd aan het forum als geheel.
Hoewel ik soms graag leden die in een hoog tempo posts zonder veel inhoud maar vol onnodige fouten plaatsen achter het virtuele behang zou plakken, de ervaring leert dat dat een soort tijdelijke periode is waar jongere Co'ers (wieweet mensen in het algemeen) doorheen gaan.
Bijna niemand houd slecht taalgebruik lang vol, volgens mij deels door een soort evolutie, betere tekst geeft betere resultaten als je er serieus iets mee wilt.
Voor mij persoonlijk bestaat er een belangrijk verschil tussen tekst die onder mijn naam voorlopig openbaar online staat en email of chat die na gebruik voor communicatie op kleine schaal weer tot digitale ruis vergaat.
AartSite
|
pia
Member
|
quote:
Daar ben ik het mee eens maar er moet wel aan herrinert blijven, toch?
quote: Op 31 juli 2006 19:57:20 schreef Aart:
[...]
Bijna niemand houd slecht taalgebruik lang vol, volgens mij deels door een soort evolutie, betere tekst geeft betere resultaten als je er serieus iets mee wilt.
Ik peroonlijk denk dat die evolutie er juist voor zorgt dat het taalmisbruik nog erger wordt?! Ik spel ook genoeg fout trouwens hoor maar probeer...  )
Je laatste zin heb je gelijk in denk ik: je wordt serieuser genomen indien je je vocabulaire (  )aanpast!
|
Sine
Moderator
|
quote:
quote:
Hé? Ja, hoor. "Etcetera" is met een c. Nee, niet met een s. Dat is hartstikke vout. Ja, "vout" is met een v. Dat wil zeggen: "fout" is met een f, maar "hartstikke vout" is met een v.
(C) Herman Finkers
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
pia
Member
|
quote:

Sinisch!!! (sorry kon het niet laten..)
|
Lucky luke
|
Nog 1 argument voor niet helemaal compleet 100% supernetjes correct perfect toetsenbordgebruik op dit forum:
het is sneller. dus kun je meer mensen helpen als je b.v. geen hoofdletters gebruikt. punten en spaties blijven natuurlijk wel noodzakelijk anders is persoon in kwestie absoluut niet sneller geholpen.
waar is de link met electro trouwens? ben je van plan een apparaatje te ontwerpen wat eenvoudig tussen toetsenbord en PC kan worden geplaatst om fouten te corrigeren?
mijn homepage.
|
pia
Member
|
Beter leze Luke, hij doelt niet op spelfouten. En het zou een mooi apparaatje zijn!! [Bericht gewijzigd door pia op 31 juli 2006 20:18:21]
|
Sine
Moderator
|
Niet mee eens Lucky,
Leestekens hoofdletters en alinea's maken het toch heel wat sneller te lezen. [Bericht gewijzigd door Sine op 31 juli 2006 20:21:47]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Quark_01110001
|
Beste discussie-participanten,
Ikzelf ben absoluut geen taalpurist, integendeel zelfs
Maar ik ergen me net zo veel aan de mensen die opelijk klagen over het al dan niet correct spellen etc. Als aan de grove taalfouten die een teks onleesbaar maken.
Ik denk dat de reden om dergelijke topics als deze te starten misschien meer te maken hebben aan de behoefte eigen ergenissen wereldkundig te maken, en zo alle aandacht op jezelf te vestigen.
Ook zie ik de link tussen elctronica en traalkunde niet zo...
Dus ik denk dat als iedereen zijn zegje heeft gedaan dit topic als het aan mij zou liggen, fijn op slot mag.
Maargoed dit is natuurlijk MIJN mening die ik spui.
Jullie staan natuurlijk vrij om te discussieren waarover jullie willen.
gr.Q
|
KT88
Moderator
|
quote:
Daarom laten we dit ook nog even open;
PC Nerd, Bertrix, Zweetvoetje en Ibanez zijn nog niet langsgeweest, daarna kan-ie dicht.
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
GJ_
Moderator
|
rrrustig henry.
www.xj3.nl
|
Wardje
|
Ik zal eens nadenken eer ik een nog Topic open ......
Dus zonder hoofdletters schrijven dan.
mvg
Ward [Bericht gewijzigd door Wardje op 31 juli 2006 21:06:17]
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
|
Ibanez
|
quote:
Gooi maar dicht,, koekenbakker
(onzin topic)
http://www.kwartjevankokterug.nu/
|
WillyHul
Golden Member
|
Even een startpost van mn topic zonder hoofdletters en leestekens gedaan:
hallo ik heb nu de velleman k8048 progger alleen hij doet niet ik weet niet hoe dat komt ik krijg een foutmelding dat hij niet is aangesloten wie weet hoe ik dat moet oplossen de powerled brand als ik de schakelaar in de stand prog zet gaat het read write ledje aan en gaat de knipperled knipperen dat klopt allemaal dus hij is aangesloten op 15V ik krijg de foutmelding k8048 not found at com1 ik heb al geprobeerd om hem op com2 te zetten maar dan krijg ik de melding com-init-error
Zoiets vind ik niet echt duidelijk!
|
Ibanez
|
ik wel leest lekker
|
KT88
Moderator
|
quote:
Kijkkijk, de nieuwe spelling!
Ward, niemand neemt je iets kwalijk, integendeel!
Ik denk dat het goed is dat iedereen hier (weer) eens even zijn of haar hart lucht, dan kunnen we in de serieuze topics lekker ontopic blijven.
Een bekerelco heeft toch ook een veiligheidsventiel?
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
Evarist
|
Het is offtopic, maar Ward heeft gelijk. het mocht eens gezegd worden. Ik probeer altijd zonder fauten te schrijven. (sic)
Evarist is verslaafd aan elektronica
|
WillyHul
Golden Member
|
Een post vol met fouten leest niet makkelijk. Dat vind ik ook. Maar als er een paar foutjes in staan vind ik dat daar niet moeilijk over gedaan moet worden.
|
Ibanez
|
Dit is pas irritant: KICK
|
legacy
|
quote:
Hier denk je echt in milliseconden. 
Mag Jij even blij dat Je niet in Duitsland woont, daar worden nog eens Hoofdletters gebruikt, o.a bij Objecten ,Namen en ook Afmetingen, maar ja, daar typen ze natuurlijk honderden Milliseconden langzamer als hier.
|