Shock Media

Navigatie

Zoeken !

Forum > Lieve moderators > Zoeken !
Naam Bericht
yokiamy

Soms herinner ik me een topic onderwerp en zou op zo'n moment graag het topic terug zoeken.

De reden dat ik dit dus post is dat de zoekfunctie moeilijk te vinden is.

Wanneer deze zoekfunctie verbeterd wordt (duidelijk te vinden en goed functioneert) op de site scheelt dit misschien ook een hoop dubbelposts, onzinposts en posts die al aan de orde zijn geweest.

Nu weet ik dus niet goed hoe ik het topic moet zoeken.
Hopelijk doen/kunnen jullie hier wat mee.

m.v.g. Pieter
Als het niet kan zoals het moet , dan moet het maar zoals het kan
Pieterjan Vyncke
Member

Als je links in het menu op "Forum" klikt, dan kom je op een pagina waar op de 3de regel staat:

"Als je iets zoekt op het forum kun je de zoekmachine raadplegen."

Verder kun je ook door te hoveren over "Forum" in de zwarte balk bovenaan een menutje laten tevoorschijn komen, waar ook nog eens een knop naar de zoekmachine is opgenomen.
[Bericht gewijzigd door Pieterjan Vyncke op 11 september 2006 08:52:06]
yokiamy

Je hebt gelijk, maar ja je weet hoe het gaat, als je het zoekt kun je het niet vinden en normaal weet je het altijd precies/lukt het je zo.

Maar misschien is het een idee voor de moderators om de gebruikersvriendelijkheid te verhogen door een grote ZOEK knop boven het forum te plaatsen.

En zoals ik al zei vermindert misschien het gehalte nieuw gestarte topics waarbij als reactie wordt gegeven 'zoek eens op de site', het valt mij namelijk op dat dit regelmatig gebeurt.

zodoende, maar iig bedankt.
Videomodulator
Golden Member

Agree, op elke site zou op een duidelijke plaats (bijvoorbeeld rechtsboven, in de standaard balk) een teksvak en een knopje "search" staan. Want ik vind het nogal onzinnig dat je op veel site's een hele tijd moet zoeken om de zoekfunctie te vinden.
Zelfs google heeft dat
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
jojo

Maakt niet uit. De zoekfunctie is toch een beetje zielig.
Beter werkt het met google door deze site af te zoeken. Een stupide zoekactie zou kunnen zijn:
"LEDs parallel site:www.circuitsonline.net"
WilToyo
Golden Member

Misschien een idee om google in CO te integreren
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.
Moderator

quote:
Op 11 september 2006 08:50:39 schreef Pieterjan Vyncke:
Als je links in het menu op "Forum" klikt, dan kom je op een pagina waar op de 3de regel staat:

"Als je iets zoekt op het forum kun je de zoekmachine raadplegen."

Verder kun je ook door te hoveren over "Forum" in de zwarte balk bovenaan een menutje laten tevoorschijn komen, waar ook nog eens een knop naar de zoekmachine is opgenomen.

Al zetten we het in het kader bij Navigatie dan nog heb je mensen die het niet vinden: http://www.circuitsonline.net/forum/view/38668 tja...
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
yokiamy

In het kader bij navigatie zie ik anders geen ZOEK in forum topics, maar dat terzijde.

Het was gewoon een tip in de veronderstelling dit aan jullie voor te leggen zodat de site er door verbetert, maar het lijkt erop dat het er niet in zit.
Aart

Vanwaar die conclusie ?

Een zoekvakje rechtsboven lijkt me prima, maar je wilt niet weten hoe lang de todo lijst met andere goede ideëen nog is
AartSite
GJ_
Moderator

Op zich zou het een goed idee kunnen zijn om bij de kadertjes recht "forum" en "status" nog een kadertje "zoeken" toe te voegen. Ik heb er alleen geen idee van hoe moeilijk het is om zoiets te maken.
En zoals Aart al zei: de todo lijst is lang en de beschikbare tijd redelijk beperkt.

---edit-------------
even nagekeken: een betere zoekfunctie staat al in de todo. Dus hints als deze kunnen nuttig zijn.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 12 september 2006 12:13:26]
www.xj3.nl
yokiamy

Ok
Wachten we gewoon af.
tijd voor een slotje dan denk ik.
elektron_

quote:
Op 11 september 2006 17:57:05 schreef jojo:
Maakt niet uit. De zoekfunctie is toch een beetje zielig.
Beter werkt het met google door deze site af te zoeken. Een stupide zoekactie zou kunnen zijn:
"LEDs parallel site:www.circuitsonline.net"

Ja zo do ik het ook, zelfs www kan je weglaten. Heeft de TS dit al geprobeerd ?
beetje gek
Zoeken in topic