| Naam |
Bericht |
shortcircuit
|
zou het mogelijk zijn om bij schakelingen een plaats te voorzien waarin broncodes van AVR/PIC, C++, VB ed kunnen geplaatst worden.
Tourists don't know where they have been, travellers don't know where they are going.
|
Marco69
Golden Member
|
Uploadarchief, linkje plaatsen? Sources beschikbaar hebben is wel makkelijk soms...
Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
|
Henry S.
Moderator
|
Een sectie met sources is best handig, mits de code goed gedocumenteerd en niet een regelrechte kopie is. En het moet natuurlijk zoveel mogelijk bugvrij zijn.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
shortcircuit
|
regelmatig komen dezelfde vragen ivm met PIC/AVR ed terug.
het zou idd handig zijn moest er een bibje bestaan.
Tourists don't know where they have been, travellers don't know where they are going.
|
elektrohenri
|
Dat zal zeker niet verkeerd zijn nee. Maar dan moet het niet alleen bugvrij zijn, maar ook met goed commentaar.
offtopic: Toen ik de titel zag dacht ik even dat het om de broncode van roel pieper ging
|
GJ_
Moderator
|
Bij of naast de schakelingen lijkt mij een leuk plan. Broncodes van niet alleen uC's maar evt ook delen van PLC programma's.
www.xj3.nl
|
shortcircuit
|
PLC zal iets moeilijker zijn als je buiten AWL treedt
|
GJ_
Moderator
|
Je moet ook niet buiten AWL willen treden  . Toen ik jaaaaaaaaren geleden begon met PLC's bestond er niks anders en nu ben ik het zo gewend. Ik gebruik nooit iets anders.
Met de moderne PLC kan helemaal niet zo gek veel meer: het is slechts een kwestie van komfort. Veel dingen hoef je nu niet meer zelf te maken, zoals timers en berekeningen, vroeger was je een half A4'tje aan instrucyies verder voor één timer.
Het debuggen in ladders is een stuk lastiger dan in AWL.
www.xj3.nl
|
shortcircuit
|
tja, maar ladder of fup wordt toch nog gebruikt
maar als er al een software bibje komt is het al goed.
|
GJ_
Moderator
|
quote:
HRrrmpff. Een groot deel AWL kan je gewoon omzetten in LAD of FUP. Sommige dingen moeten echter wel in AWL (in het geval Siemens tenminste)
www.xj3.nl
|
shortcircuit
|
tja, maar er bestaat nog Allen Bradley, Modicon, Sattline en andere en daar is geen spraken van AWL
|
GJ_
Moderator
|
Klopt als een bus, er zijn er veel meer. Maar met velen (AB en modicon bijvoorbeeld) is het wel degelijk mogelijk. En anders wordt het inderdaad erg moeilijk. De meesten hobbieboppen echter met Siemens (denk ik).
En met nog veel meer is zelfs alleen maar AWL mogelijk. [Bericht gewijzigd door GJ_ op 7 oktober 2006 20:22:18]
www.xj3.nl
|
shortcircuit
|
Dus een bib indeling zou kunnen zijn:
µc:AVR/PIC
PC:C/VB
PLC:AWL
|
Henry S.
Moderator
|
AVR/PIC kan ook in C
|
shortcircuit
|
ik doelde meer op de devices waarin de source geladen wordt.
|
shortcircuit
|
gaat er dan een speciaal plaatsje voor komen?
|
Henry S.
Moderator
|
Ik denk het wel, maar hang me er niet aan op.
|
shortcircuit
|
ik zou niet durven.
|
pros
|
Voor het zoeken naar code-fragmenten is http://www.google.com/codesearch ook een nuttig stuk gereedschap.
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
|