| Naam |
Bericht |
X-Fusion
|
Eigenlijk zou een forum voor volslagen beginnelingen 'de dummies' niet misstaan op CO. Dan moeten de newbies niet altijd interfereren in belangrijker discussies en kunnen de goede zielen van CO de beginnelingen helpen als ze dat willen
Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
|
GJ_
Moderator
|
Newbies "wegjagen" van de rest van het forum lijkt me niet wenselijk. Bovendien, hoe bepaal je wie de dummie is? Ik weet zelf nagenoeg niks van elektronica: een dummy dus. En wat ik weet kan je een aap leren: kunstjes dus. Maar van allerlei andere zaken heb ik weer genoeg verstand om er een boterham mee te verdienen.
www.xj3.nl
|
High met Henk
Honourable Member
|
ik vind het persoonlijk een bijzonder slecht idee!
.1 beginners zullen in gevorderden deel posten
.2 ik vindt het juist leuk dat de experts ook de beginners helpen.
in concept heel leuk, maar het maakt heet forum minder leuk!
.1 is idd subjectief
.2 heeft de expeeeeert zelf in de hand
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Fantomaz
Golden Member
|
Ik ben het met Henk eens.
Je kunt het beter gemist houden om juist van elkaar te leren.
Wat ben ik?
Een beginner in HF? Gevorderd in Slap geouwehoer?
Je zou jezelf op alle fronten moeten beoordelen.
Ik meende overigens dat dat laatst al eens gedaan is in een forum.
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
niels v.v
Special Member
|
En je leert juist het meest van de gevordenen, gewoon lezen, doe ik nog steeds.
http://elektronicaniels.webs.com
|
X-Fusion
|
Om alle misverstanden te vermijden, ik ben een totale leek op gebied van elektronica hoor  . Ik wil alleen niet tot 'overlast' zijn door blijven door te vragen over een voor jullie misschien heel eenvoudig probleem. Mijn kennis zit vooral in de computer en chemie wereld.
Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
|
JuuL
Special Member
|
quote:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel 
En iedereen is bij het begin begonnen (en idd, de een is "pro" op het ene gebied en "noob" op het andere).
Kijk uit voor neppe transistoren!
|
Aart
|
Ik ben ook niet zo voor, volgens mij is zo een idee al eerder opgedoken.
Om succesvol te zijn als hobby-elektronicaforum lijkt het belangrijker aan de ene kant topicstarters te stimuleren goede, volledige openingsposts te doen en aan de andere kant uiteraard het geven van goede antwoorden te stimuleren.
Dus een hoog kwaliteitsniveau voor het forum als communicatiemedium nastreven, in de lijn van de Netiquette.
Daar heeft het -imo ook erg subjectieve- technisch-inhoudelijke `niveau' van een topic niets mee van doen. We zijn een elektronicaforum dus vind ik het logisch dat de indeling op elektronische gronden geschiedt.
AartSite
|
High met Henk
Honourable Member
|
quote:
Luie vragen bestaan ook (zie mijn signature)
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
JuuL
Special Member
|
True!
Kijk uit voor neppe transistoren!
|
GJ_
Moderator
|
Ik geloof dat de discussie wel "klaar" is eigenlijk. Hopelijk is TS niet al te teleurgesteld en blijft hij in de toekomst ook nog meedenken hoe we het forum kunnen verbeteren.
Echt nuttige toevoegingen zijn natuurlijk nog van harte welkom, geleuter levert een slotje op.
www.xj3.nl
|
subsonik
Special Member
|
Misschien het omgekeerde dan, een expertenforum?  Eventueel kunnen de mods beslissen wat daar thuishoort ofzo?
Persoonlijk irriteer ik mij wel aan topics van mensen die helemaal geen moeite doen om zelf wat uit te zoeken, of vragen hoe ze een communicatiesateliet kunnen bouwen als ze nog niet weten wat een weerstand is.
|
Martijn v
|
wat je wel eens ziet is een indicatie van niveau.
bijv sterretjes. 1 sterretje is Ledje + batt. enz
maar ik ben het wel eens met GJ_.
Er is maar 1 manier om te leren, en dat is topic's die je niet snapt, alleen te lezen.
Beginnen de eerste serieuze vragen boven te komen, hup, daar is dit forum voor.
Domme vragen bestaan niet, luie vragen an domme antwoorden wel. is denkik ook wel een goeie.
En als ik nou die kant opkijk, vindt de sectie "schoolvragen" wel een beetje gek staan.
ps: zomaar roepen: RTFM! vindt ik een dom En lui antwoordt.
KIS!!: Keep It Simple
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Leuk, handig, maar een dergelijke classificatie zal achteraf door een mod moeten gedaan worden.
quote:
maar ik ben het wel eens met GJ_.
Er is maar 1 manier om te leren, en dat is topic's die je niet snapt, alleen te lezen.
Beginnen de eerste serieuze vragen boven te komen, hup, daar is dit forum voor.
Domme vragen bestaan niet, luie vragen an domme antwoorden wel. is denkik ook wel een goeie.
Amen to that, maar zoeken en lezen is best wel moeilijk  gezien de luie vragen...
Als er meer gelezen en gezocht wordt dan zou dat minder Schoolvragen opleveren.
quote:
En als ik nou die kant opkijk, vindt de sectie "schoolvragen" wel een beetje gek staan.
ps: zomaar roepen: RTFM! vindt ik een dom En lui antwoordt.
Is ook zo, en van degene die er een vraag in stelt wordt ook verwacht om zelf actief te zijn, helaas vaak ijdele hoop...
Maar als iemand geen zin heeft een Schoolvragen topic te beantwoorden is dat geen reden om RTFM! te roepen natuurlijk.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
KT88
Moderator
|
quote: Op 11 december 2006 18:41:48 schreef subsonik:
Persoonlijk irriteer ik mij wel aan topics van mensen die helemaal geen moeite doen om zelf wat uit te zoeken, of vragen hoe ze een communicatiesateliet kunnen bouwen als ze nog niet weten wat een weerstand is.
Topics (of personen) waaraan ik me erger, post ik tegenwoordig niet meer in (reageer ik niet meer op), tenzij een mod-actie gewenst is.
Meer vrije tijd, rustiger hartslag, en geen ergernis van andere gebruikers
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
(Z)weetvoetje
|
Dan wil ik ook een forum voor geniën, waar alleen ik mag posten
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
|
buzzer
Golden Member
|
dus geen elektronicaforum
verbeter me maar als ik het fout heb... || je mag me altijd toevoegen op msn;)
|
Martijn v
|
quote: Op 11 december 2006 19:21:36 schreef KT88:
[...]
Topics (of personen) waaraan ik me erger, post ik tegenwoordig niet meer in (reageer ik niet meer op), tenzij een mod-actie gewenst is.
Meer vrije tijd, rustiger hartslag, en geen ergernis van andere gebruikers 
Hier in Denhaag hoor je surinamers vaak roepen: Trankilo
(klinkt als..)
.....
en ze hebben nog gelijk ook.
quote:
Als je geen zin heb, wat doe je dan in dat topic?
opzouten!! gaat je met je vriendin spelen ofzo..
KIS!!: Keep It Simple
|
Henry S.
Moderator
|
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
High met Henk
Honourable Member
|
quote:
hoezo. als iermand allen de vraag stelt: "kan iemand mij vertellen hoeveel NAND de 7400 heeft??"
|
KT88
Moderator
|
Dan laat je de eer aan een "not-so-newbee-anymore" , die willen vaak graag antwoorden op beginnersvragen.
Wijzer is om, als je je daar echt aan ergert, niets te posten.
Ofwel je geeft een antwoord waar de OP iets mee kan of waarmee hij zelf aan het werk kan.
En zo is iedereen blij
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
klein is fijn
Moderator
|
quote:
O, geloof me, domme vragen bestaat wel degelijk.
* klein is fijn hoort de vraag al weer aankomen "bestaan domme vragen?" Ja dus!
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
High met Henk
Honourable Member
|
quote:
* High met Henk wil voorbeeld
|
KT88
Moderator
|
quote: High met Henk wil voorbeeld
Kijk, da's dus een domme vraag!
<very evil big grin> [Bericht gewijzigd door KT88 op 11 december 2006 21:32:00]
|
Aart
|
Ik negeer topics die mij niet interreseren of om een of andere reden tegenstaan.
Tenzij er wat gemodereerd moet worden uiteraard, daar zijn wij nu eenmaal voor..
Heel persoonlijk ben ook ik alijd tegen de schoolvragen sectie geweest. Als men een schoolvraag heeft en hem hier wil stellen vind ik dat mensen hem zo zouden moeten inkleden dat hij een normale plaats op een hobby-elekronicaforum kan vinden.
Want dat zijn we wat mij betreft in de eerste plaats, en van daar uit zouden we imo moeten redeneren.
Ik begrijp echter dat iedereen daar een beetje anders tegenaan zal kijken en kan prima met de situatie leven
AartSite
|