| Naam |
Bericht |
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
Eehhh...
KT, waarom reageer je niet meer op mijn mails?
Wil je me niet meer helpen of zo?
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
KT88
Moderator
|
Net even in de "bozo-bin" gekeken, maar daar zat niets van jou in hoor
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
Nieko
|
Misschien is een artikel voor dummies nog wel een idee, maar een forum is denk ik een vervuiling van het forum
* Nieko zegt niet dat hij zelf geen noob is hoor ....... [Bericht gewijzigd door Nieko op 11 december 2006 22:06:48]
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P -->I like CMOS 4000 series<--
|
Martijn v
|
quote:
aaahja,
hmm, ik ervaar juist dat newbee vragen gretig worden beantwoord, (bv topic "niet zo makelijke robot", terwijl, als een vraag iets ingewikkelder wordt, dan wordt er geroepen RTFM!
beetje hoe de wind waait zegmaar,
KIS!!: Keep It Simple
|
Aart
|
Dat is zo. De `maakbaarheid' van een internetforum is beperkt. De gebruikers maken in de eerste plaats het forum
Een goede indeling is wel een van de hulpmiddelen, moderatie een andere. Hoewel er altijd ruimte is voor (discussie over-) verbetering vind ik Co behoorlijk succesvol. [Bericht gewijzigd door Aart op 11 december 2006 22:48:59]
AartSite
|
Fantomaz
Golden Member
|
quote:
Auw...
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.
|
Lexy
|
Domme vragen bestaan inderdaad niet.Wel gemakzuchtige vragen.
Hoewel de jongere generatie met internet is opgegroeit, maken ze soms maar slecht van het internet gebruik. Vooral het zoeken is soms 'te lastig' voor deze en genen.
Met internet is heeeeel veel informatie beschikbaar, maar je moet er wel de tijd voornemen om het te zoeken.
Het zoeken op internet vergt nu eenmaal wat tijd en ervaring in het zoeken.
Posten op een forum en ff wachten op het antwoord is gewoon de weg van de minste weerstand. Heel natuurlijk gedrag
Mijn idee bij dit soort vragen: Reageer niet of geef ze een handreiking zodat ze verder kunnen. Afzijken en zo kan je beter achterwege laten.
|
grotedikken
|
quote:
Daaar kijken we naar uit. Zeker sedert je laatste geniale uitvinding.
Het theorema van herr doktor Schweissfuss: "Een antenne ontvangt beter achter het zolderraam dan achter de sofa"
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
|
(Z)weetvoetje
|
het enige theorama tijdens je hele electronicastudie waar je in de parktijk nog eens echt profijt van kan hebben
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
|
Martijn v
|
@Aad
Geen betere verwoording!
quote: Op 11 december 2006 22:57:52 schreef Lexy:
Hoewel de jongere generatie met internet is opgegroeit, maken ze soms maar slecht van het internet gebruik. Vooral het zoeken is soms 'te lastig' voor deze en genen.
je moet er wel de tijd voornemen om het te zoeken.
Het zoeken op internet vergt nu eenmaal wat tijd en ervaring in het zoeken.
Posten op een forum en ff wachten op het antwoord is gewoon de weg van de minste weerstand. Heel natuurlijk gedrag
Googlen moet je ook leren.
quote:
Mijn idee bij dit soort vragen: Reageer niet of geef ze een handreiking zodat ze verder kunnen. Afzijken en zo kan je beter achterwege laten.
Soms lijkt het dat CO bestaat uit een heel blik vaders,broers, ooms en techische buurmannen, in één. En aan wie kun (ikke dan) technische vragen stellen? juist, eerst pap, dan broer, oom, buurman ...
misschien mede door "de vaste crew" van CO.
KIS!!: Keep It Simple
|
klein is fijn
Moderator
|
quote:
Inderdaad, vanmiddag las ik nog ergens dat ruim de helft van de mensen die op google zoeken geeneens meer de moeite neemt om te scrollen, als de gewenste resultaten niet tussen de eerst zichtbare staan wordt er gewoon een andere zoekterm opgegeven..
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
X-Fusion
|
quote:
Ik ga inderdaad volledig akkoord met het Googlen en de RTFM voorstellen, maar je zal zeker ook wel begrijpen dat een eenvoudig begrijpbaar antwoord op een eenvoudige vraag dikwijls meer zegt dan een manual van 10, 20 of meer pagina's waar ze je om de oren slaan met rekenvoorbeelden, ingewikkelde formules e.d.
Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
|
LaStei
|
Om even nog terug te komen op de vragen: Het is ook heel lastig om de vraag zo te stellen dat je de info eruit krijgt die je nodig hebt. Zoals dit dus. Wat is de applicatie, een voeding, zender, audio????? Hoeveel kilo kristallen bollen heb je nodig voordat de vraag goed begrepen wordt. Dus niet echt luie vragen, maar wel even afvragen hoe stel ik mijn vraag zo dat ik de meesta kans heb op een goed antwoord. (net als bij Google dus)
Mezelf even tegenspreken: als je een hele specifieke vraag hebt, is het aantal antwoorden ook heel beperkt. Ik heb b.v. nog steeds geen antwoord op hoe ik precies de UART in MPLAB goed gesimuleerd krijg...
carpe cerevisi
|
(Z)weetvoetje
|
Tja, met hele specifieke vragen is het probleem dat er natuurlijk (bijna) niemand is die het antwoord weet.
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
|
High met Henk
Honourable Member
|
quote: Op 12 december 2006 10:21:50 schreef LaStei:
Om even nog terug te komen op de vragen: Het is ook heel lastig om de vraag zo te stellen dat je de info eruit krijgt die je nodig hebt. Zoals dit dus. Wat is de applicatie, een voeding, zender, audio????? Hoeveel kilo kristallen bollen heb je nodig voordat de vraag goed begrepen wordt. Dus niet echt luie vragen, maar wel even afvragen hoe stel ik mijn vraag zo dat ik de meesta kans heb op een goed antwoord. (net als bij Google dus)
Mee eens, ik dacht nl dat hij een schakelennde tor nodig zou hebben  daaar is een 2n3055 niet zo goed voor. Eveneens voor HF niet. Bleek audio te zijn
Maar idd specifieke vragen..... zoals onze eigen CCCP'er zegt (geintje)
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Peter Claus
Golden Member
|
In het begin dat ik hier lid was, zou ik wel eens bijna een ganse post volzetten met berekeningen en uitwerkingen zodat de TS gewoon alles moet overschrijven en voor de rest niets meer hoeft te doen.
Nu geef ik enkel nog tips die de TS op weg zetten maar verwacht ik van de anderen dat ze ook eens meedenken om zo tot de oplossing te komen. Zo heeft de persoon in kwestie ook wat bijgeleerd.
Zelf heb ik hier al verschillende vragen gesteld en ik heb meestal met een klein zetje van een ander lid genoeg om tot de oplossing van het probleem te komen.
En een andere groep gebruikers die doet gewoon niet graag elektronica en komen hier een vraagje dumpen, dat ze krijgen van hun leraar, in de hoop er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Dat zijn nu ook niet de topics waar ik zal op reageren.
Naamwijziging COSPHI -> Peter Claus omwille van het gemak. Weet wat je (m)eet!
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Bleek?
De TS heeft zich nog steeds niet gemeld met het verlossende antwoord.
Kijk, dat vind ik ook heel erg jammer, na het geven van een antwoord of het stellen van een wedervraag geen antwoord of bedankje krijgen...
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
High met Henk
Honourable Member
|
hij stond inn audio sectie
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Henry S.
Moderator
|
ahh  ok, you win!
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Andreesie
|
Nou.....
ik denk dat je voor dummy's niet echt een aparte topic/forum maar toch een soort vraagbaak van deze soort voor iedereen, oftewel een soort Aladin voor electronica
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
|