Shock Media

Navigatie

Het nixie/dekatron/neon etc. topic Part 2

Forum > Digitaal > Het nixie/dekatron/neon etc. topic Part 2 << Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende >>
Naam Bericht
xantus

Als je het over die IV-9 buisjes in belgie hebt. Zou daar als max bod iets van €5 euro voor geven. Wordt je voor het eind van de veiling overboden, dan kan je nog naar €7,50 gaan. Hoger dan dat zou ik niet gaan.
http://www.greenbird.info
Technojunk
Member

Ja die bedoel ik.
Ik kan wel frans
Dan breng ik hier eerst een bod op uit van 2.90 euri

Wat is mooier: IV-9 of IV-16?

Niels

EDIT:
Ik heb een bod uitgebracht van maar liefst 3 euro!
Voor 6 IV-16 buisjes Deze vindt ik er zelf beter uitzien dan de IV-9 versie
[Bericht gewijzigd door Technojunk op 31 maart 2007 17:17:27]
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Technojunk.nl
Buzz

Succes met de veiling!

Vandaag de behuizing van m'n IV-6 VFD klok gelakt. 't klokje stond al een maand of wat zonder behuizing op de kast, vandaag was 't mooi weer buiten, daar heb ik ff van geprofiteerd! Hoop 'em de komende week in elkaar te kunnen steken.
xantus

quote:
Op 31 maart 2007 16:51:53 schreef Technojunk:
EDIT:
Ik heb een bod uitgebracht van maar liefst 3 euro!
Voor 6 IV-16 buisjes Deze vindt ik er zelf beter uitzien dan de IV-9 versie

Mis ik iets maar als jij die elektronica-technojunk bent dan heb je op IV-9 geboden.
Technojunk
Member

hah sorry,
Ik vond toch de IV-9 mooier
Soms snap ik mezelf niet..
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Technojunk.nl
Manta79

Kijk ook welke betaalwijze, Paypal vind ik zelf wel prettig (via creditcard). Soms kan je niet anders.

Internationaal overmaken via IBAN kost ook iets van 8 Euro extra als jij het moet betalen, shared 4 euro en de verkoper alles laten betalen kan ook.
xantus

Overboeking binnen de EU is al sinds maanden meer dan een jaar gratis hoor . Buiten de EU zijn er idd wel kosten, standaard is 8 euro, spoed is 14 euro. De verkoper de alle kosten (of een deel) te laten betalen is niet zo slim (tenzij vooraf afgesproken). Meestal sturen ze dan niets op en vragen ze het resterende bedrag alsnog waardoor je 2x de kosten hebt.
Technojunk
Member

Het is in belgie dus ik hoop dat dat in de EU is

Manta79

@Xantus, je hebt gelijk, ik heb nog even online gekeken, maar ik betaal inderdaad geen kosten meer.
Technojunk
Member

Welk buisje vinden jullie mooier? IV-9 / IV-16?
Waarom?

Niels
Turbokeu
Golden Member

IV-16:
- Digithoogte: 11x8mm
- Buishoogte: 24x12mm
- Geen DP

IV-9:
- Digithoogte: 11x8mm
- Buishoogte: 32x10mm
- DP in de vorm van /| rechts onder het digit

De IV-16 heeft een mooiere verhouding digithoogte/buishoogte/buisdiameter waardoor het digit groter lijkt.
De DP van de IV-9 is niet echt bruikbaar als een DP (trektopnix), maar dit geldt voor de meeste numitrons met een DP.

Score: 1/0 voor de IV-16, maar dit is mijn persoonlijke mening.

CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
Andreesie

heb nie veel verstand van nixie's
maar turbokeu heeft wel gelijk: IV-16 's zijn mooier
(maar toch vind ik IV-17 's nog wat mooier)

score: 2/0 voor de IV-16 !
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
Turbokeu
Golden Member

IV-17 is wel geen numitron maar een 16-segments VFD buis.

De mooiste numitrons blijven voor mij nog steeds de Apollo/IEE DA/DR series (wel duur als je ze nog vindt!).

Hier een zooitje Apollo DA-13x0:

De digits zijn véél mooier gevormd dan de Russische numitrons.

CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
Andreesie

16-segments...
die noemen ze toch ook stardust/starburst?
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
Manta79

Dit is een VFD buisje

IV-13 numitron vind ik mooi...

en het setje flattops DR2010 die ik heb gekocht..
Technojunk
Member

Shit al 2/0
Nu hoop ik dat iemand anders hoger bied dan 3 euro op ''mn'' buisjes

[Bericht gewijzigd door Technojunk op 1 april 2007 12:11:54]
MAH
Golden Member

@turbokeu: klopt. IV-9 en IV-16 zijn niet de allermooiste buisjes. maar om mee te beginnen toch goed genoeg. wanneer je dan een werkend ontwerp hebt en toch nog ergens apollo/DA/DR buisjes tegenkomt kan je ze altijd vervangen..

@andressie, das vfd. ik heb die dingen ook. maar nog niks mee weten te bouwen en ze liggen hier al sinds vorigjaar rosmalen...

@technojunk: waar zie jij IV-buisjes tekoop staan in NL waar jij 3 euro op hebt geboden?
[Bericht gewijzigd door MAH op 1 april 2007 12:14:44]
There's no problem. Only learning opportunities. Zoekt iemand die pcb's wil frezen
Technojunk
Member

Zijn er ook gewone winkels in NL die die IV's verkopen?
Heb er geen zin in om mn IV-16's uit rusland te halen en dan 8 euro echtra te betalen

Wie heeft er nog 6 IV-16 over? + een paar neon buisjes op 0 t/m 6 V Voor een leuk bedragje?

PS: Bedoelen julie deze apollo buisjes? : http://cgi.ebay.nl/NUMITRON-APOLLO-DA2000-FILAMENT-DISPLAY-T...dZViewItem
[Bericht gewijzigd door Technojunk op 1 april 2007 12:20:09]
MAH
Golden Member

bijvoorbeeld.
hier nog wat meer numitronnetjes: http://www.tube-tester.com/sites/nixie/trade09-numitron.htm
There's no problem. Only learning opportunities. Zoekt iemand die pcb's wil frezen
Technojunk
Member

Kun je die daar ook kopen?

Wie heeft er nog 6 IV-16 of andere leuke 7 segment buisjes of van die leuke apollos over? + een paar neon buisjes op 0 t/m 6 V Voor een leuk bedragje
MAH
Golden Member

ga zelf even zoeken. kijk op ebay, zoek op markten en we hebben hier een vraag-en-aanbod selectie..
xantus

Apollos zijn denk ik buiten jouw budget zoals je ziet kost 1 al €25. Neon buisjes op max 6V bestaan niet ze beginnen pas bij 80V. Numitrons worden niet in Nederland ((web)winkel) verkocht (zover ik weet). Maar je hebt toch al op ebay die IV-9 kocht uit beglië en die 8 euro verzendkosten uit rusland is echt niet duur!! Als je zie dat de nixie winkels hier in nederland 8 euro per buis vragen.

Zelf ben ik niet zo'n numitron fan. doe mij maar de IN-1 en IN-2 dat zijn nog eens mooie buizen

EDIT:
Helemaal met MAH eens
Manta79

@Xantus, hoe sluit jij de IN-1 eigenlijk aan ?
Ik zag er wel van die "lompo" voeten voor..
xantus

rechtstreeks op de print solderen. Zoals hier. De sockets die ervoor zijn zijn idd niet mooi.
Sine
Moderator

Daar zijn ze NIET direct op de print gesoldeerd !

Er zitten contact busjes in de print waar hij de buis in prikt.
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
Zoeken in topic << Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende >>