Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>
Naam Bericht
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 30 mei 2007 16:24:39 schreef madwizard:
Ik heb conrad en niels alleen om informatie gemaild, zodra ik een reactie heb zet ik dat hier neer. Misschien is het handig als je zelf nog even bij elquip kijkt of ze daar iets kunnen aanbieden.

die was al onderweg
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Jan klaasen

ik wou dat ik een baan had, wat is dat mooi speelgoed...
Bachelor of Social Work
free_electron

wat is het verschil tussen een klein kind en een electronica fanaat ? de prijs van het speelgoed ....
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Jouke
Golden Member

heb ook wel interesse in een 1042CD
moet dan wel met BTW factuur. (heb dus eventueel wel een KvK nummer)
http://blip.tv/users/view/make
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

quote:
Op 30 mei 2007 16:51:15 schreef Jan klaasen:

Ik wou dat ik een eigen bedrijf had... scheelt 19%
madwizard
Golden Member

In tegenstelling tot de eerdere snelle reactie van Conrad hebben ze nog niet gereageerd dus dat zal vandaag niet meer komen, hopelijk doen ze dat nog wel binnenkort.
www.madwizard.org
Mitchell S
Golden Member

ik heb ook nog geen reactie van Farnell....
Jeroen Boere
Moderator

en ik geen reactie van elquip
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
WilToyo
Golden Member

quote:
Op 30 mei 2007 16:51:15 schreef Jan klaasen:

Ik was het ook nog niet van plan, heb tenslotte heel erg recent nog een toonfiets gekocht. Maar dit is een kans die ik niet meer zal krijgen.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
ZX6RR

Tsja hier nog iemand student maar wie weet wat de prijs nog doet
Nico.c

quote:
Op 30 mei 2007 11:13:04 schreef ZX6RR:
Als ik bijvoorbeeld even de Rigol met Logic Analyzer bekijk heeft Conrad er eentje in het programma en wel de 25MHz variant voor 770 euro.

Via EBAY uit China is deze te krijgen voor zo'n 650 euro (incl verzenden).

Ik vraag me alleen af of er bij verzending vanuit China nog belastingen bijkomen aan de grens?

Bij spullen uit het buitenland komen er nog 21% BTW en invoerrechten bij. Daarnaast wordt er nog BTW over de verzendkosten berekent.

Het valt me overigens tegen dat er zo negatief wordt gedaan over Ebay. Ik heb al flink wat meetapparatuur en andere spullen via Ebay gekocht en mij hoor je beslist niet klagen. Het grote voordeel van Ebay is dat je even kunt uitpluizen wat voor verkoper het is door naar eerdere transacties te kijken. Vooral de reactie van een verkoper op negatieve feedback is interessant. En als je het niet vertrouwd, dan is er altijd wel een andere aanbieder van hetgeen je wilt hebben.

Op Marktplaats en speurders moet je maar afwachten. In tegenstelling tot Ebay ben ik via Speurders, Marktplaats, etc al een paar keer belazerd. En waar klop je dan aan? Bij de Politie? Bij www.opgelicht.nl?
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

Als er grote prijsverschillen zijn via ebay, wil ik daar best kopen, maar zoals het er nu uit ziet scheelt het niks.
madwizard
Golden Member

quote:
Op 30 mei 2007 20:26:36 schreef Nico.c:
Bij spullen uit het buitenland komen er nog 21% BTW en invoerrechten bij. Daarnaast wordt er nog BTW over de verzendkosten berekent.

In Nederland is het 19%. Invoerrechten zijn er volgens mij niet. Op elektronica componenten in ieder geval niet. De douane had vroeger zo'n lijstje met percentages online staan maar om een of andere reden is dat nu weg.
www.madwizard.org
alex278

quote:
Op 30 mei 2007 20:43:27 schreef madwizard:
[...]
In Nederland is het 19%. Invoerrechten zijn er volgens mij niet. Op elektronica componenten in ieder geval niet. De douane had vroeger zo'n lijstje met percentages online staan maar om een of andere reden is dat nu weg.

Op componenten misschien niet, maar op meetapparatuur boven een bepaald bedrag komt er nog 30 euro aan invoerrechten bij, plus 15 euro inklaringskosten die je altijd al hebt.

Kheb hier nog een factuur als je 'bewijs' wilt.
madwizard
Golden Member

quote:
Op 30 mei 2007 20:53:26 schreef alex278:
Op componenten misschien niet, maar op meetapparatuur boven een bepaald bedrag komt er nog 30 euro aan invoerrechten bij,

Hmm dat zou goed kunnen ja.

quote:
plus 15 euro inklaringskosten die je altijd al hebt.

Dat hangt volgens mij van de koerier af.
www.madwizard.org
Mitchell S
Golden Member

quote:

Het valt me overigens tegen dat er zo negatief wordt gedaan over Ebay. Ik heb al flink wat meetapparatuur en andere spullen via Ebay gekocht en mij hoor je beslist niet klagen. Het grote voordeel van Ebay is dat je even kunt uitpluizen wat voor verkoper het is door naar eerdere transacties te kijken. Vooral de reactie van een verkoper op negatieve feedback is interessant. En als je het niet vertrouwd, dan is er altijd wel een andere aanbieder van hetgeen je wilt hebben.

hoe zit het dan met eventuele garantie. Stel het apparaat is na een maand defect. Kan je het dan terug sturen of wat?

p.s. dit vaag ik me al een tijd af...
alex278

quote:
Op 30 mei 2007 21:03:38 schreef Mitchell S:
[...]

hoe zit het dan met eventuele garantie. Stel het apparaat is na een maand defect. Kan je het dan terug sturen of wat?

Sommige adverteerders werken met een 'return policy van 7/15/30 dagen'.

Probleem is alleen wel dat, als je iets uit de US besteld, je al snel op verzendkosten van 100-150 euro zit. Enkele reis.
madwizard
Golden Member

Ik heb zelf ook al een hoop via ebay gekocht maar dat ging voornamelijk om klein spul. Op zich is het feedback systeem erg handig maar ook niet feilloos, accounts worden ook nog wel eens gestolen. Het ging me er meer om dat het gewoon een flink bedrag is wat het risico een stuk groter maakt als het wel mis gaat.
www.madwizard.org
Xenobinol

quote:
Op 30 mei 2007 20:43:27 schreef madwizard:
[...]

De laatste keer dat ik hier een gesprek met de douane over had, werd mij verteld dat er over meetapparatuur geen invoerrechten betaald hoeven te worden.
Je zit dus enkel met 19% aan BTW.
Engineering seems to boil down to: Cheap. Fast. Good. Choose two.
alex278

quote:
Op 30 mei 2007 21:13:40 schreef Xenobinol:

De laatste keer dat ik hier een gesprek met de douane over had, werd mij verteld dat er over meetapparatuur geen invoerrechten betaald hoeven te worden.

Ow, dus ik kan 30 euro terugclaimen bij TPG post?
Mitchell S
Golden Member

quote:
TPG post?

euh nee, wellicht bij .... TNT Post

Tja, dat zeg ik omdat ik zaterdags bij de post werk...
[Bericht gewijzigd door Mitchell S op 30 mei 2007 21:23:54]
alex278

quote:
Op 30 mei 2007 21:22:27 schreef Mitchell S:

euh nee, wellicht bij .... TNT Post

Die jongens moeten ook niet zo vaak worden overgenomen
NICKB

quote:
Op 30 mei 2007 21:27:00 schreef alex278:
[...]

Die jongens moeten ook niet zo vaak worden overgenomen

scheelt dat tnt overgenomen is , anyway mooi scoopje als ze te verkrijgen zijn voor een mooi prijsje moet ik er nog maar is over nadenken .
Jouke
Golden Member

quote:
Op 30 mei 2007 21:13:40 schreef Xenobinol:

stukje knippen & plakken
quote:

Internetaankopen Invoerbelasting Algemeen
Antwoord:

Als u via internet goederen bestelt buiten de EU en de waarde daarvan hoger is dan € 22, dan bent u douanerechten en omzetbelasting (BTW) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen verschuldigd. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer doet u weliswaar niet zelf, dat doet een koeriersbedrijf voor u, maar via hen zult u dan de verschuldigde douanerechten en belastingen moeten voldoen. Als de waarde € 22 of lager is, is geen belasting verschuldigd. Voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette betaalt u altijd belasting.

http://blip.tv/users/view/make
Xenobinol

quote:
Op 30 mei 2007 21:15:53 schreef alex278:
Ow, dus ik kan 30 euro terugclaimen bij TPG post?

Mogelijk dat je in beroep kan gaan tegen deze beslissing.

quote:
Op 30 mei 2007 21:29:59 schreef Jouke:

stukje knippen & plakken [...]

Ja dat stukje is een algemeen stukje, het is niet zo dat voor alle producten invoerrechten betaald moeten worden.
De douane/belastingdienst heeft allerlei lijsten met artikelen waarin vermeld staat voor welke goederen je niet of wel en hoeveel invoerrechten moet betalen.
Een aantal jaren geleden wou ik een nieuwe labvoeding importeren vanuit de VSA.
Ik heb toen de douane/belastingdienst gebeld om te vragen wat de invoerrechten waren, uiteindelijk heb ik ze duidelijk kunnen maken dat het onder laboratorium meetapparatuur viel. Mij werd toen verteld dat hier geen invoerrechten over betaald hoefte te worden.
Engineering seems to boil down to: Cheap. Fast. Good. Choose two.
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>